Almenys sis persones han mort i 24 han resultat ferides per trets durant la desfilada del Dia de la Independència que se celebrava a la ciutat de Highland Park, als afores de Chicago, en l’estat de Illionis, en el nord-est dels Estats Units. “16 persones han estat ingressades en un hospital i s’ha confirmat la mort de cinc individus”, ha informat l’Ajuntament de Highland Park. Tot i això, poc després les dades s’han duplicat a causa de les persones que han anat ingressant a l’hospital. Finalment el recompte ha estat de 24 ferits i sis morts. “Estem davant un incident actiu. Es recomana buscar refugi”, ha afegit.

El president dels EUA, Joe Biden, en una intervenció / Europa Press

“Les forces de seguretat estan buscant al sospitós. S’han recuperat proves d’una arma de foc. Un gran nombre d’agents estan treballant ja i han assegurat un perímetre en el centre de Highland Park”, ha indicat el comunicat municipal. Els trets contra la desfilada pel que sembla procedien d’un individu apostat en una de les cobertes dels edificis entre els quals discorria la celebració del 4 de Juliol.

Segons l’emissora WBBM, a penes deu minuts després de l’inici de la desfilada s’han escoltat fins a 20 detonacions d’arma de foc. La Policia i els Bombers van rebre el primer avís d’un tirador actiu sobre les 10.15 hores. En arribar, els agents van confirmar múltiples víctimes i es van iniciar maniobres de reanimació cardiorespiratòria amb una d’elles.

“Una zona de guerra”, segons els testimonis

Un testimoni ha assegurat que “semblava una zona de guerra”. “La gent plorava, cridava i ningú sabia el que estava passant”, ha relatat en declaracions a la WBBM. Un dels vídeos publicats en xarxes socials mostra als espectadors asseguts en una vorada tranquil·lament quan algú crida “Trets!” i els components d’una de les bandes de la desfilada comença a córrer cap endavant i la resta de la gent també fuig.

Mentrestant, el congressista per Illinois Bob Morgan ha informat de la situació en el seu compte de Twitter. “Per als qui no ho sàpiguen, hi ha hagut trets en la Desfilada de Highland Park. Estic bé, però hi ha diversos ferits. Si us plau, allunyar-vos de la zona, poseu-vos fora de perill i reseu pels ferits”, ha publicat Morgan. Les autoritats han demanat a la població evitar la zona del carrer Green Bay i del carrer Central i quan han transcorregut ja diverses hores des de l’inici dels trets encara no hi ha notícia de cap detenció.

Més notícies
Notícia: El tercer tiroteig mortal als Estats Units en 10 dies augmenta la psicosi
Comparteix
La població nord-americana demana més mesures en contra de la possessió d'armes de foc
Notícia: Quatre morts en un tiroteig a un hospital d’Oklahoma
Comparteix
El tirador s'hauria suïcidat després de l'atac, informen fonts policials
Notícia: Detingut l’autor del tiroteig de Nova York
Comparteix
Els responsables municipals no han volgut avançar cap hipòtesi dels motius de l'atac
Notícia: Tiroteig amb ferits al metro de Nova York
Comparteix
Els Bombers asseguren que hi ha 16 persones hospitalitzades i l'autor segueix desaparegut

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Observador a juliol 05, 2022 | 08:35
    Observador juliol 05, 2022 | 08:35
    Als EUA surten a tiroteig poc menys que diari. Però es veu que aquestes estossinades- a voltes massives- formen part dels drets i llibertats del poble americà.
  2. Icona del comentari de: Anònim a juliol 05, 2022 | 08:36
    Anònim juliol 05, 2022 | 08:36
    American way of death.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa