El caos ferroviari d’aquest dissabte ha estat la gota que ha fet vessar el got. Tres incidències, dues de les quals van afectar l’alta velocitat, i l’altra a Rodalies, va motivar la convocatòria d’una reunió d’urgència entre el departament de Territori de la Generalitat amb representants del ministeri de Transports, Renfe i Adif. Després de la trobada, la consellera de Territori Sílvia Paneque ha informat que es dotarà de més recursos humans d’Adif per revisar les vies amb l’objectiu de garantir que les incidències siguin les mínimes. També s’incrementaran els informadors de Renfe, es posaran més recursos en els centres d’operacions de Renfe i Adif, ara “infradotats”, i es crearà una oficina tècnica per fer un seguiment al minut de totes les obres que s’estan executant.

Diversos usuaris agafant un autobús pel caos de Rodalies / ACN

Paneque ha recordat que en aquests moments s’estan fent obres de millora de “gran envergadura” a la xarxa ferroviària catalana després de molts d’anys de “desinversions”, en paraules de la consellera. Paneque ha assegurat que aquests treballs de millora tan importants es van començar fa només dos anys i que es van trobar l’estat de la xarxa ferroviària “molt pitjor” del que pensaven.

No és acceptable passar una hora en un tren avariat

En qualsevol cas, la consellera de Territori ha recordat que els usuaris fa anys que pateixen aquests problemes i ha remarcat que l’atenció als usuaris ha de ser “exquisida” i que “no és acceptable” que els viatgers es passin una hora dintre d’un tren com va passar aquest dissabte al matí quan un comboi d’alta velocitat d’Ouigo es va avariar a la sortida de Sants. Finalment, els passatgers van ser evacuats caminant per les vies.

Reunió de la Generalitat, amb la consellera Sílvia Paneque, amb el ministeri de Transports, Renfe i Adif / ACN-Mariona Puig

En el cas concret de les obres on s’hagi hagut de tallar el servei més d’una setmana, un cop es recuperi la circulació no hi haurà activitat amb passatgers sense que hi hagi hagut un temps de “marxa blanca”, és a dir que es pugui comprovar que tot funciona correctament. Aquest temps serà d’un dia per als talls de més d’una setmana i de dos dies per als talls de més d’un mes. Si això s’hagués fet en la represa del servei després de les obres de Roda de Berà, s’hauria pogut “assegurar que les infraestructures estaven a punt”, ha subratllat.

La citada oficina tècnica tindrà la seu a la capital catalana, amb l’objectiu principal de fer un seguiment de les obres en la xarxa ferroviària, la qual cosa permetrà treballar alhora i de manera coordinada amb Renfe i Adif perquè les incidències siguin “mínimes”, ha concretat Paneque.

Informar a la Generalitat amb sis mesos d’antelació

D’altra banda, de la reunió també n’ha sortit el compromís per part d’Adif i Renfe d’informar amb sis mesos d’antelació a la Generalitat de totes aquelles actuacions que puguin tenir afectacions a la ciutadania.

Més notícies
Notícia: L’independentisme esclata contra el Govern pel “caos” a Rodalies
Comparteix
Junts demana la compareixença del president al Parlament i ERC reclama explicacions a Madrid

Comparteix

Icona de pantalla completa