Missing 'path' query parameter

Eduard Fernández ha estat l’entrevistat aquest diumenge al programa Lo de Évole. L’actor català i el periodista han compartit moments molt personals i fins ara desconeguts sobre un tema que encara està força estigmatitzat.

Justament un dia després de guanyar el seu Goya com a millor actor per la pel·lícula Marco, Eduard Fernández s’ha assegut amb Jordi Évole per parlar dels seus problemes d’addicció, a més de repassar temes com el seu divorci i la seva relació actual amb l’actriu Ainhoa Aldanondo.

Eduard Fernández revela els moments més complicats amb l'addicció | La Sexta
Eduard Fernández revela els moments més complicats amb l’addicció | La Sexta

L’altra cara dels personatges públics

La fama i l’exposició pública són dos aspectes molt lligats als perfils reconeguts. Eduard Fernández s’ha obert en canal amb el periodista català per abordar temes vulnerables de la seva vida. Un d’ells, la seva addicció a l’alcohol. “Cadascú té la seva droga estrella i jo crec que la meva era l’alcohol. També barrejava amb cocaïna. Quan vaig començar a beure ja a les 12 del matí… fa una mica de vergonya. L’addicció fa vergonya, trigues temps a adonar-te que tens una addicció. Dius mentides i et menteixes a tu mateix”, confessa.

“És una malaltia, però continua estant molt estigmatitzada. El més important en l’addicció és que arribi un dia en què t’adonis que no pots tu sol amb això i que necessites ajuda i has de demanar-la. Aquest pas ja és molt important. I després, a poc a poc, que això és el que més costa, siguis conscient de la malaltia. No és que siguis un tarat o no tinguis voluntat. És una cosa química. Un addicte sol consumir per a no patir, no per a passar-s’ho bé”.

Una fase autodestructiva després de la depressió

El protagonista de El 47 ha explicat obertament que aquesta fase destructiva va anar relacionada a una depressió per la ruptura sentimental amb Esmeralda Berbel, la mare de la filla que tenen en comú, la Greta Fernández. “Ho vaig passar molt malament, va ser molt difícil. Teníem una filla i la projecció de tota una vida, per la qual cosa vaig sentir que era el fracàs d’un projecte”, ha explicat emocionat.

 L'actor Eduard Fernádez i la seva filla Greta | Europa Press
L’actor Eduard Fernádez i la seva filla Greta | Europa Press

La seva actual parella, l’actriu Ainhoa Aldanondo va ser qui va ajudar-lo a adonar-se que la seva vida no anava per bon camí. “M’ho va dir d’una manera molt maca: ‘T’estimo molt, però així no sé…’. Vaig estar tres mesos ingressat en un centre de desintoxicació, un lloc meravellós. La gent s’espanta molt. Però si un és addicte ha d’anar al metge i el tractament és el que és: la teràpia”, ha revelat en el programa de La Sexta.

L’actor català es va posar en mans d’especialistes i malgrat que va experimentar “sensacions desagradables que havia de suportar”, assegura que ara es troba en un bon moment, però que mai s’ha de perdre de vista que “un és addicte per sempre”. Per a ell, el més complicat va ser explicar-li a la seva filla. “Em va dir que li havia caigut als peus, això fa mal”. Tot i això, sap que està molt orgullosa d’ell, tal com es va veure en la cerimònia dels Goya del passat dissabte on la Greta va entregar-li el guardó com a millor actor. Ara per ara, Eduard Fernández confessa que després de deixar l’alcohol ha “deixat de tenir problemes” i que viu de manera “més plana”. “I a aquesta cosa que podíem trobar avorrida, hem de trobar-li la gràcia de la vida”.

Més notícies
Notícia: Andreu Buenafuente dona detalls de la seva pitjor addicció: “És acollonant”
Comparteix
El presentador confessa que mai no ha estat capaç de deixar el tabac del tot
Notícia: Jordi Évole sorprèn amb una actuació inesperada a bord d’un avió
Comparteix
El presentador i el seu grup de música han demanat "unes monedes" després d'interpretar una cançó en ple vol

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter