Els Mossos d’Esquadra han desplegat un operatiu específic aquest diumenge per evitar nous robatoris de coure a la xarxa de Rodalies. L’objectiu d’aquest reforç de la vigilància és garantir que les eleccions europees es poden celebrar amb total normalitat i impedir que es pugui produir una situació com la viscuda durant les eleccions catalanes del passat 12 de maig, quan el sistema al complet va col·lapsar.
Amb l’experiència del robatori de coure que va afectar greument la circulació de trens durant els comicis del 12-M i durant els dies posteriors a aquests, la policia catalana ha identificat 18 punts estratègics d’especial protecció que ha procedit a blindar per evitar qualsevol mena de “manipulació ni incident” que pugui interferir en la mobilitat de la ciutadania en aquesta jornada electoral del 9-J.
Segons informa l’ACN, el nus i la zona de tallers de l’estació de Sant Andreu Comtal és un d’aquests punts estratègics, que estan situats bàsicament a la ciutat de Barcelona i a la seva àrea metropolitana. Entre els diferents munts blindats, trobem l’estació i instal·lacions de Montcada Bifurcació -precisament on va tenir lloc el robatori que va afectar el 12-M- o l’accés a les estacions de França, de Sants i de plaça de Catalunya.

Una resposta a les demandes de Renfe després del 12-M
Aquest reforç policial arriba després que Renfe sortís al pas de les crítiques pel col·lapse durant les eleccions del 12-M demanant als Mossos d’Esquadra més implicació en la lluita contra aquests robatoris. Ho va fer a través del director de Rodalies, Antonio Carmona, que va subratllar que la responsable de la seguretat ciutadana és la policia catalana i que, per tant, és aquest cos el que ha de posar fi a uns incidents que va qualificar de “xacra”.
En una atenció als mitjans de comunicació, Carmona va explicar que la seguretat que poden aportar Renfe i Adif és només “complementària”, deixant el gruix de la responsabilitat d’evitar nous robatoris en els Mossos. Segons les dades facilitades per Rodalies, només aquest any s’han produït fins a 46 robatoris de coure que han afectat la xarxa ferroviària.