El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Caixabank assegura que clients sènior i zones rurals són prioritats per al 2024
  • CA

Caixabank es compromet a focalitzar la seva activitat en els seus clients sènior i les zones rurals de l’Estat. L’entitat bancària assegura que la transformació digital no deixarà fora de l’equació aquests clients. “Un dels nostres principals objectius és invertir en la satisfacció dels clients“, ha dit el conseller delegat de Caixabank, Gonzalo Gortázar. És per aquest motiu que Caixabank ha anunciat que porta invertits 50 milions d’euros en projectes per a clients de més de 60 anys.

En el marc de la presentació del Pla Estratègic de Caixabank aquest matí a Madrid, el conseller delegat ha recordat que 5,7 milions de clients de Caixabank són gent de més de 60 anys. Una xifra que els obliga a pensar en projectes i iniciatives per “cuidar aquests clients”, en paraules de Gortázar. En aquest sentit, el conseller delegat ha parlat de noves maneres d’apropar-se a aquest públic, com per exemple els nous plans d’assegurances vitals, “un producte que té molt més èxit que el dels nostres competidors”, ha assegurat Gortázar.

La fusi? de Caixabank i Bankia dona lloc al primer banc e...
Una oficina de Caixabank

D’altra banda, també ha mencionat l’exclusió financera que estan patint les persones més grans amb la digitalització. En aquesta línia, el conseller delegat ha explicat que ja han posat en marxa un programa per formar els treballadors de Caixabank perquè puguin portar carteres senceres de clients sènior. Així es volen assegurar que “tenen totes les seves necessitats cobertes“. Segons Gortázar, gràcies a aquesta aposta “són el grup financer de referència a l’Estat per a la gent gran”.

Menys caixers, però més preparats per a la gent gran

No és cap secret que Caixabank ha reduït la quantitat de caixers en totes els municipis de l’Estat. Aquesta és una de les principals raons de l’exclusió financera que tant preocupa els governs. De fet, va ser el conseller d’Economia i Hisenda de la Generalitat, Jaume Giró, qui va proposar fa poc obligar per llei les entitats bancàries que deixar caixers on facin falta. Gortázar ha assegurat que, tot i que hi hagi menys caixers, estaran més preparats per als clients que encara els utilitzen, és a dir, majoritàriament la gent gran.

Pla obert d’un operari col·locant el logotip de CaixaBank a l’oficina situada al número 116 de la Rambla del Poblenou de Barcelona, anteriorment una oficina de Bankia. Imatge del 6 d’abril de 2021 / ACN

“Hem canviat els programaris dels nostres caixers perquè operin una altra vegada amb llibretes, que són l’element de comptabilitat preferit dels nostres clients sènior”, ha dit Gortázar. D’aquesta manera, Caixabank preveu que la reducció de les oficines no sigui tan dramàtica i que aquestes puguin tenir totes les opcions perquè els diferents perfils de clients de Caixabank hi puguin anar a fer les gestions: “Ja són 900 els caixers que hem programat perquè siguin més fàcils de fer servir per la gent de més de 60 anys”, ha descrit el conseller delegat.

L’entorn rural, un pas més a prop de l’exclusió financera

L’altra de les grans preocupacions que porta la digitalització és l’exclusió de les zones rurals. D’aquesta manera, Caixabank ha eliminat moltes oficines i hi ha hagut localitats i poblacions que s’han quedat sense una oficina. Aquesta redistribució ha posat en evidència la necessitat de les zones rurals, normalment habitades per una població envellida, de tenir una oficina propera o al mateix poble. “Volem arribar a tot arreu en aquest pla estratègic”, ha dit el conseller delegat de l’entitat bancària. En aquest sentit, Caixabank es proposa continuar obrint noves oficines en zones rurals: “De moment, hem obert 1.466 oficines rurals”, ha dit Gortázar.

En aquesta mateixa línia, les poblacions de menys de 10.000 habitants no totes tenen una oficina activa amb treballadors per tal de fer consultes. En aquest cas, Caixabank ha posat en marxa un projecte per posar caixers automàtics a la paret, per tal de que almenys es puguin fer tràmits d’ingrés si retirada de diners, “ja n’hem col·locat 634”, ha enumerat el conseller delegat. A part, les noves rutes de l’anomenat Ofibus -un vehicle oficina mòbil que passeja per diferents municipis rurals- “aconseguirà arribar a 600 municipis més”, ha assegurat.

Més notícies
Un dels caixers automàtics independents de la companyia Euronet en un establiment de Barcelona / S.B.
Allau de caixers automàtics de marca blanca al carrer per suplir els bancs
Notícia: Allau de caixers automàtics de marca blanca al carrer per suplir els bancs
Comparteix
El tancament d'oficines bancàries obre la porta a l'instal·lació de punts de distribució de diners en efectiu d'empreses especialitzades
El president de CaixaBank, José Ignacio Goirigolzarri, i el seu conseller delegat, Gonzalo Gortázar / ACN
Caixabank guanya 707 milions d’euros un any després de la fusió amb Bankia
Notícia: Caixabank guanya 707 milions d’euros un any després de la fusió amb Bankia
Comparteix
L'entitat bancària presentarà el seu nou vull de ruta el 17 de maig
Una clienta retirant efectiu d'un caixer situat a una oficina de Barcelona / ACN
Els bancs amplien els horaris d’atenció davant les exigències dels clients
Notícia: Els bancs amplien els horaris d’atenció davant les exigències dels clients
Comparteix
El sector tindrà atenció telefònica, més horaris d'oficines i formació especial als treballadors
Els presidents de Cermi, Luis Cayo Pérez Bueno, i de Plataforma Denaria, Javier Rupérez
El Cermi i la Plataforma Denaria treballaran per la inclusió financera
Notícia: El Cermi i la Plataforma Denaria treballaran per la inclusió financera
Comparteix
Ambdues organitzacions firmen un acord per garantir l'ús de l'efectiu

Comentaris

  1. Icona del comentari de: ciutadà a maig 17, 2022 | 15:29
    ciutadà maig 17, 2022 | 15:29
    He vist casos superlatius de barra, però també veig què tot és pot superar.
  2. Icona del comentari de: S'ha de dir a maig 17, 2022 | 18:02
    S'ha de dir maig 17, 2022 | 18:02
    Quina barra ara que hi han hagut queixes i protestes, aquest especulador de merda reacciona com si no hagués passat res. tant costa reconèixer que havien abandonat una part dels seus clients perquè no son "productius" '
  3. Icona del comentari de: Manel a maig 18, 2022 | 00:58
    Manel maig 18, 2022 | 00:58
    Per mi podeu tancar totes les sucursals ñordas que teniu a Catalunya, no necessitem res vostre, Cap Català decent hauria de tenir comptes en un Banc com aquest
  4. Icona del comentari de: ForaBank a maig 18, 2022 | 02:22
    ForaBank maig 18, 2022 | 02:22
    Espero al 2023 no tenir ni un miserable centim en aquest banc de merda. I tots els catalans farán el mateix.
  5. Icona del comentari de: Jubilat digne. a maig 18, 2022 | 07:43
    Jubilat digne. maig 18, 2022 | 07:43
    Jo ja no tinc un céntim a Caixabank. De més de dos anys ençà.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa