El president de la Generalitat, José Montilla, ha rebut aquesta tarda l’advocat, editor i membre del Consell Nacional de la Cultura i les Arts (CoNCA) Francesc Guardans, a qui ha avalat com a nou president de l’òrgan.
Montilla ha atès d’aquesta manera la voluntat expressada per una àmplia majoria dels membres del Consell, que la setmana passada van pronunciar-se a favor que Guardans substitueixi Xavier Bru de Sala.
Advocat i editor, Francesc Guardans i Cambó (Barcelona, 1952) és llicenciat en Dret per la Universitat Complutense de Madrid i ha fet cursos de postgrau en Econòmiques a la Universitat de Columbia de Nova York.
És vicepresident executiu de l’Institut Cambó de Barcelona, editor de la col•lecció Bernat Metge i assessor de Libros de Vanguardia. Va ser vicepresident segon del The Chase Manhattan Bank (1981-1985) a Nova York i conseller delegat del Grupo Anaya (1992-1996). També ha estat director regional per Asia-Pacific de la multinacional editorial holandesa Wolters Kluwer a Sydney (1996-2000).
La Llei que regula el funcionament del CoNCA fixa que el seu president és escollit i nomenat pel cap de l’Executiu, després d’escoltar l’opinió dels membres del Consell.
