El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
TV3 sorprèn amb un fals infart en directe per anunciar ‘La Marató’

La Marató ja s’acosta i TV3 ha desvelat un dels espots promocionals. Es tracta d’un espot basat en la sèrie inventada per a l’ocasió Quan el cor s’atura, amb els actors Julio Manrique i Cristina Genebat, en què s’ha utilitzat el format televisiu per difondre la temàtica d’aquest any, les malalties cardiovasculars.

La presentació de l’espot ha estat sorpresa: s’ha fet en plena emissió de la suposada nova sèrie que s’estrenava aquest dimecres a la nit –se n’havia fet un anunci promocional, com es fa amb tots els nous programes–, en directe i amb públic al plató. De cop, la protagonista s’ha desplomat víctima d’un infart amb la mà entre el pit i l’espatlla esquerra, mentre Julio Manrique cridava “Cris, Cris, estàs bé?”, adreçant-se a l’actriu –que és la seva dona en la vida real– pel nom autèntic i no pel nom del personatge. Al plató tothom corria, es reclamava una ambulància i el públic s’horroritzava. En aquell moment, la cadena catalana de televisió pública ha tallat l’emissió de sobte. Als espectadors que no havien detectat indicis que tot plegat era alguna mena de ficció se’ls ha glaçat la sang. De fet, les reaccions han sigut diverses, a favor i en contra d’aquesta manera impactant de fer prendre consciència dels problemes cardiovasculars amb la intenció de mostrar “de la manera més impactant possible” com és una malaltia d’aquest tipus.

La campanya ha intentat fer creure que TV3 havia creat una nova sèrie en directe amb el títol ‘Quan el cor s’atura’, protagonitzada per Julio Manrique i Cristina Genebat. Aquesta producció inventada només per fer la promoció de La Marató s’ha emès a televisió, ràdio, mitjans digitals i premsa com un format innovador de televisió en directe. Ningú no sabia que es tractava només d’un esport amb la intenció de generar la màxima expectació sobre l’estrena. Un cop s’havia estrenat la protagonista ha patit un atac de cor, el que ha impactat molt els espectadors i ha fet que el missatge calés.

Aquests seran els presentadors de La Marató - TV3
Aquests seran els presentadors de La Marató – TV3

“Quan el cor s’atura… La Marató sempre batega”

L’eslògan de la Marató fins avui era La Marató sempre batega, però aquest dimecres s’ha fusionat amb el títol de la sèrie fictícia fins al lema final: ‘Quan el cor s’atura… La Marató sempre batega‘. Aquest espot en concret ha estat rodat per la productora Oxigeno i ha estat dirigit per Roger Villaroya i Edgar Lledó, especialistes en formats audiovisuals publicitaris i també de ficció, els ideòlegs d’aquesta sèrie.

A banda d’aquest espot, la campanya està composta per un conjunt de peces que, tot i partir d’aquest espot de 5,5 minuts, estan diferenciades i tenen diferents durades. N’hi ha dues d’1,2, altres d’1,25 i 1,3 i tres peces de 20, 30 i 40 segons. També hi ha dues versions per xarxes socials de 15 i 6 segons i una falca de ràdio de mig minut de durada.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa