Missing 'path' query parameter

Marta Torné ha parlat sobre la nova temporada d’Eufòria al programa de Juliana Canet, Roger Carandell i Marta Montaner a Catalunya Ràdio, l’Adolescents XL. Després de donar uns quants consells de rutina de bellesa, han entrat en matèria per reflexionar sobre el seu paper a televisió i la nova temporada del concurs musical de TV3 més exitós dels últims anys.

“Estic molt bé i molt contenta. Jo vaig aprendre a no tenir filtre a Vitamina N amb el Jordi González, el programa que més em va marcar. No ens hem de donar importància, estic davant d’una càmera però no salvo la vida a ningú. Intento ser jo mateix i a qui li agradi, que em compri. Ara bé, hi ha molta gent a qui no li agrado. No soc de les pitjors, però…”, ha engegat.

Marta Torné parla de les crítiques que va rebre per la seva manera de parlar català a Eufòria

Un dels temes més espinosos ha estat el de les crítiques que va rebre per la manera de parlar català en la primera temporada d’Eufòria: “Era veritat i per això no vaig respondre aquests comentaris, perquè vaig ser jo la primera que va demanar un lingüista perquè m’ajudés. A més a més vaig aprendre molt i em van ajudar molt. Al final del programa vaig dir a les xarxes que havia crescut en una família en la que el meu pare és gallec, a la meva escola no es donava el català i entenc que tinc una responsabilitat en un mitjà públic que m’està contractant en un prime time i que he d’intentar tenir el millor català que pugui. Per iniciativa meva, per això, ja que ells mai no em van demanar mai res. Aquí ho vaig dir perquè no em poden criticar, ja que m’estava esforçant amb tot el que podia. I, si no, que parlin amb aquells que m’han contractat perquè no és culpa meva”.

Marta Torné, al programa de la Juliana Canet - Instagram
Marta Torné, al programa de la Juliana Canet | Instagram

A Col·lapse va entrar en directe en una trucada amb el seu amic Jordi González, que li va demanar que intentés convèncer TV3 perquè els donin un programa junts. Han avançat en aquest sentit? Sembla que no gaire, tenint en compte que Marta Torné ha insistit en què Eufòria ja li dona molta feina: “És un programa de tres hores divendres a la nit, el que ja està bé. No cal sortir més en antena, encara que les ganes de tornar a treballar amb el Jordi a Catalunya és com una meravella, un somni. Estem treballant en això, però no sabem què passarà”.

Els seus inicis a televisió no van ser gaire bons: “Em van posar en una secció curta en la que havia de fer de noia dels correus, però va ser desastrós i el Jordi em va dir que anés a parlar amb ell al despatx. Em va dir que m’havia contractat perquè un company seu li havia demanat que em fitxés, però que s’adonava que no era un bon fitxatge. Em va dir que em faria fora si no millorava en les dues setmanes següents. Em vaig posar les piles”.

La presentadora dona detalls de la segona temporada del programa de TV3

I què ha dit sobre la segona temporada d’Eufòria? Encara no té data d’estrena oficial, encara que han deixat caure que podria començar aquesta primavera: “Tenim ganes d’Eufòria i em fa molta il·lusió tornar-hi. Aquest any estic molt contenta, a més a més, perquè totes les gales són en directe i crec que és molt important per a tothom perquè és millor. Les votacions es faran des del programa 1 amb tothom de casa. Entenc que havíem d’engegar el programa amb les primeres gales gravades perquè s’havia de veure com aniria i com fer-ho, ja que era complicat”.

“Ja conec els nous concursants i promet, és molt fort. No entenc d’on treuen el talent… Els estava escoltant l’últim dia dels càstings i no m’ho creia. El dia que vaig conèixer els de la primera edició no em vaig quedar amb cap cara, ara m’he quedat amb una que tindrà un personatge que potser té similituds amb la Llum encara que són molt diferents. No han buscat substituts, en cap cas. Crec que a la primera gala serà estrany no veure els de la primera edició, però a la segona gala ja està”, ha afegit Torné.

Miki Núñez i Marta Torné repetiran com a presentadors d'Eufòria - TV3
Miki Núñez i Marta Torné repetiran com a presentadors d’Eufòria | TV3

“Farem el possible perquè aquesta segona edició funcioni tan bé com la primera. Crec que en aquest tipus de programes, comencen molt bé i cap a la meitat baixaven una mica… el que fa que es dispari en la recta final. El primer dia hi haurà drama perquè farem fora quatre concursants de cop. Recordo que no sabia com acabar el programa amb eufòria perquè tots ploraven. Jo vaig plorar amb l’expulsió de la Scorpio perquè era la meva preferida“, ha dit sobre la pressió que tenen d’intentar igual les bones audiències de la seva estrena.

La presentadora ha revelat que es quedaven tots junts una estona quan acabaven les gales d’Eufòria: “Ens quedàvem i fèiem botellón, què et penses? Pensa que era començament d’estiu, fèiem alguna cerveseta i així baixàvem una mica la intensitat… però sense els concursants, que marxaven cap a casa ràpidament perquè estaven molt cansats. Eufòria reflecteix realment les noves generacions i això Operación Triunfo no ho tenia. El que m’agrada molt és que cantin una cançó de Lluís Llach i, tot just després, una de Justin Bieber”.

Més notícies
Notícia: Miki Núñez i Marta Torné repetiran com a presentadors d’Eufòria
Comparteix
TV3 confirma que el cantant acompanyarà l'actriu en la segona edició del concurs musical, que ha engegat la fase final del càsting
Notícia: TV3 incorpora dues ‘coach’ noves a ‘Eufòria’: qui són i què faran
Comparteix
El concurs ha fitxat una actriu i una cantant, que s'afegeixen a la llista de professors que ajudaran els aspirants de la segona edició
Notícia: ‘Eufòria’ arrenca la fase final dels càstings amb moltes novetats
Comparteix
L'exitós concurs musical haurà de seleccionar els 16 finalistes entre els 72 que han arribat fins aquí
Notícia: Com han canviat les vides dels concursants d’Eufòria?
Comparteix
TV3 emetrà aquesta nit un documental en el que explicaran com han viscut aquests primers mesos

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a febrer 09, 2023 | 11:13
    Ricard febrer 09, 2023 | 11:13
    El nivell mitjà de català de la gent no és gaire bo. La pronúncia i el lèxic sovint són moooolt millorables, també als locutors de notícies. I és lògic perquè a molts de nosaltres no ens van escolaritzar en català, i la política repressiva dels 3 estats ocupants no és debades. Ara bé, és responsabilitat dels mitjans de comunicació disp'osar de persones que no tinguin aquest problema. Les cadenes públiques i provades de tots els països solen ser molt rigoroses al respecte. A Catalunya increïblement no.
  2. Icona del comentari de: Roger de Sarria a febrer 09, 2023 | 15:04
    Roger de Sarria febrer 09, 2023 | 15:04
    El criollisme hispanic es aixo. Rebregar la llengua i provocar als catalans. I si respons a la provosacion ets un fatxa.
  3. Icona del comentari de: Català a febrer 09, 2023 | 17:25
    Català febrer 09, 2023 | 17:25
    Val més parlar un català deficient, aixó és pot corregir. Si no es parla, no.
    • Icona del comentari de: Ricard a febrer 10, 2023 | 11:05
      Ricard febrer 10, 2023 | 11:05
      A aquest moment ja hi hem arribat: quasi tothom pot parlar català, i en molts casos un català deficient. Ara cal parlar un català tan decent com el castellà que parlen els castellans, o l'alemany que parlen els alemanys.
  4. Icona del comentari de: Gecko a febrer 09, 2023 | 17:49
    Gecko febrer 09, 2023 | 17:49
    Quan és un cas així cal parlar-ne tant ? I a l'inrevés, perquè no investigueu i informeu dels catalans que de fa dècades han volgut fer d'actors o locutors com a periodistes en mitjans espanyols a Madrid (evidentment també durant el franquisme quan tot es feia en espanyol, tret els darrers anys de "desconnexions" a la RtvE i en films zero en català) i han hagut de fer cursets de dicció i de perfeccionament de l'espanyol ? Encara ara hi ha molts de catalans que diuen no cal corregir els errors de la gent quan parla... ep! Sempre que sigui es tracti del català... Però, la veritat és que en qualsevol llengua no és el mateix, ni se li ha de demanar el mateix, la mateixa exigència, per exemple a un amic estranger que s'esforça a parlar la nostra llengua en àmbit informal, que a una persona en àmbit professional, és evident i sentit comú. En normalitat el fet d'esmerçar temps i interès en millorar la llengua de la teva feina s'esdevé a tot el món. Passa això sempre que algú treballa en una feina on ha de fer servir una llengua que no domina prou ( o no és la seva habitual etc ), en el cas dels catalans fins i tot la seva... També hi ha catalans que tot hi treballar al nostre país es passen el dia parlant i escrivint en anglès ( i no cal dir en espanyol...) quan son a la feina. El què hem de fer els catalans quotidianament és procurar parlar sempre en català i perfeccionar les mancances que molts encara tenim per diferents raons ( tal com ja fem sempre en espanyol, anglès, francès, italià...). La resta intentar sucar-hi pa de coses que ja les sabem i que no ens son cap sorpresa, però, encara no ens atrevim a posar en pràctica.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter