3Cat està d’enhorabona. El primer balanç dels sis mesos de la plataforma digital demostra que les xifres que aconsegueix són de rècord i no poden estar més contents. Només té mig any de vida, però ja ha aconseguit més de 100 milions de reproduccions i 900.000 usuaris registrats.

Tot, gràcies a un catàleg competitiu i amb cada vegada més oferta. De fet, ofereixen 330.000 hores de contingut de qualitat en català i això queda clar que agrada… i molt. Des de TV3 presumeixen d’haver convertit el 3Cat en el referent audiovisual català. L’entorn digital els ha acollit amb els braços oberts malgrat la competència i això és d’aplaudir.

Quins són els continguts més vistos a la plataforma 3Cat?

Ara que han fet públiques les dades, podem saber quins són els projectes que més han agradat. Entre el més consumit, destaquen el triomf de La travessa de Laura Escanes que ha acumulat més d’un milió i mig de reproduccions. Tor, la nova aposta de Carles Porta, l’ha superat com el contingut més vist a la carta en la història de la plataforma amb gairebé 500.000 reproduccions en la primera setmana.

A més a més, destaca el bon feedback que està rebent aquesta tercera edició d’Eufòria. El concurs musical també es veu molt a través de la plataforma, de la mateixa passa que ha passat amb Jo mai mai o Joc de cartes. Una de les sèries que més ha triomfat, per no dir la que més, ha estat Això no és Suècia amb més d’un milió i mig de reproduccions.

Així és la secció d'entreteniment del 3Cat
Així és la secció d’entreteniment del 3Cat

Per tot això, la presidenta de 3Cat es mostra entusiasmada. Rosa Romà destaca que aquestes dades posen de manifest que el lideratge de TV3 és “importantíssim” i que, a més a més, ara s’han fet amb un forat en l’entorn digital on el català tenia una presència “molt residual”. Una aposta que considera “important” per arribar als nous públics i als nous hàbits de consum.

Realment, les xifres parlen per si soles. Ens trobem davant d’un fenomen que compta amb un consum de 3,5 milions d’hores mensuals quan només té mig any de vida. De mitjana, unes 120.000 hores diàries.

Una de les millors notícies per a ells? Que el SX3 també ha registrat un creixement molt bo gràcies a la plataforma, un 23%. L’audiència digital del canal infantil ha incrementat un 21%, per una altra banda, amb més de 384.000 dispositius mensuals.

3Cat anuncia estrenes noves de cara a aquest estiu

L’objectiu és continuar creixent i, per aquest motiu, ja han anunciat la incorporació de més projectes nous a la plataforma de cara a l’estiu. Aquest 22 de maig s’estrena el nou concurs amb Anna Simon al capdavant i, de cara a l’estiu, arribarà un nou programa del Marc Ribas que s’anomenarà Cuina com puguis. També els fans de Gerard Romero estan contents, ara que s’ha confirmat que tindrà un concurs a 3Cat sota el títol On és la pasta?.

Més notícies
Notícia: Tota la programació del 3Cat sobre les eleccions al Parlament del 12-M
Comparteix
Oferirà als espectadors entrevistes als candidats, un debat electoral d'alt voltatge, diversos debats territorials, reportatges i un programa especial durant la jornada electoral
Notícia: 3Cat impulsa el català amb un concurs de llengua infantil i 50 accions
Comparteix
La cadena pública estrena un seguit de continguts que pretenen fomentar l'ús de la llengua entre els joves
Notícia: 3Cat estrena ‘QuèQui!’, la nova versió del ‘QuèQuiCom’
Comparteix
La plataforma digital incorpora els vuit capítols de l'exitós programa científic
Notícia: Núria Marín presentarà el nou concurs de llengua de 3Cat
Comparteix
La periodista es posarà al capdavant de 'Tens un minut?', en què es posaran a prova els coneixements de la ciutadania sobre el català

Comparteix

Icona de pantalla completa