Whatsapp és, probablement, una de les empreses més discretes a l’hora de comunicar els canvis que fa a la seva App. De fet, hi ha algunes funcions que s’han anat introduint en el temps que la majoria dels usuaris de l’aplicació mòbil desconeixen. D’això en són un exemple les mencions o les respostes directes a un missatge que un amic ha enviat en un xat de grup i que ha acabat perdent-se després de molts altres missatges, una novetat que va aparèixer el juny d’aquest any; o la possibilitat d’escriure paraules en negreta, cursiva o ratllades.
Ara l’empresa ha confirmat el que fins ara era un rumor: el 2017 hi haurà vídeotrucades dins l’aplicació. Ja fa temps que WhatsApp va incloure la funció de realitzar trucades mitjançant la connexió a Internet, però ara la càmera del mòbil també tindrà el seu paper, igual que a Skype.
Una altra possible novetat que encara no està confirmada seria poder compartir cançons a través de l’aplicació, cosa que no funcionaria amb Spotify, però sí amb Apple Music, per exemple; a més de tenir la pantalla d’inici de l’aplicació dividida en ‘xats freqüents’ i ‘xats recents’, de manera que encara que un dia no haguem parlat amb algú amb qui acostumem a xatejar, l’aplicació mantindrà aquell xat a la pantalla d’inici perquè hi puguem accedir ràpidament. WhatsApp també pensa incloure els GIF dins el catàleg de coses que podem enviar en un xat, vist l’èxit que té aquest tipus de format dins les xarxes socials i les aplicacions mòbils.
L’aplicació ja ha fet reals els canvis a l’hora d’enviar ‘emojis’. Ara, quan n’enviem un de sol, apareix molt més gran a la pantalla, cosa que no passava abans ni encara ara quan n’enviem més d’un o barrejat amb text. També està disponible la funció de fer ‘zoom’ quan gravem un vídeo des de dins de l’aplicació.