Greu incident a l’institut Rubió i Ors de l’Hospitalet del Llobregat, registrat dilluns d’aquesta setmana. Un alumne de dotze anys, que cursa primer d’ESO, ha apunyalat una companya de l’escola amb un ganivet de cuina fins a sis vegades. Les ferides es concentren totes a l’espatlla de la víctima, també menor, que va de ser traslladada a l’Hospital Sant Joan de Déu per suturar-li els traus, que fonts de la investigació qualifiquen de lleus. El menor va ser retingut pels Mossos d’Esquadra, que va lliurar-lo als seus pares. De moment, se’n desconeix la motivació o si l’alumne en concret havia tingut episodis agressius amb la resta de companys d’Institut.
Segons ha pogut saber El Món, els fets es van perpetrar cap a les deu del matí. La policia de la Generalitat va rebre una trucada del centre escolar alertant dels fets que va enviar una patrulla de seguretat ciutadana. Sortosament, després de l’incident la mestra que es trobava a l’aula va poder treure el ganivet de l’agressor i així impedir que ferís a altres companys de classe. Els Mossos d’Esquadra de l’Hospitalet del Llobregat han obert diligències i s’han fet càrrec de la instrucció, que seran lliurades a la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA), per tal que faci el procediment administratiu oportú, amb el benentès que l’edat de l’agressor el fa inimputable.

Instrucció policial
De moment, la policia fa la instrucció de les diligències seguint el protocol per aquests casos consensuat amb el departament d’Educació i el de Benestar Social. De fet, un incident d’aquestes característiques obliga el centre a posar en marxa un sistema de protecció psicològica a la comunitat educativa així com suport per atendre les dificultats que pugui generar una situació d’aquesta mena. De moment, fonts coneixedores del cas asseguren que no hi havia antecedents ni que, a hores d’ara, se sap l’origen o el motiu de la conducta de l’agressor.