Els Mossos d’Esquadra investiguen una presumpta agressió sexual de dos menors de 16 anys a un company de classe de 15 anys d’un institut de Cervera (Lleida), segons ha avançat el Diari Segre. Segons explica la font citada, es tractaria, a més, d’un cas d’assetjament continu i els fets s’haurien produït a l’interior d’una classe.
Situació continuada
La mare de la víctima ha explicat al diari de Ponent que els dos companys de classe el van acorralar contra una finestra, el van despullar i li van fer tocaments. De fet, diversos alumnes van veure l’escena però no ho van denunciar per “por”. Amb això, la víctima va passar quinze dies a casa després de la situació d’assetjament, però, al tornar, es va repetir la situació.
A més, els presumptes agressors se’ls va canviar de classe perquè no tinguessin contacte amb la víctima, malgrat que aquesta setmana s’hauria repetit, un cop més, la situació d’assetjament. Això ha provocat que la família del menor afectat hagi demanat el trasllat del seu fill a un altre centre. Els Mossos van rebre la denúncia “fa dues o tres setmanes”, van obrir diligències i van traslladar els fets a la Fiscalia de Menors de Lleida.
Així mateix, també s’ha produït un presumpte cas de bullying a un altre centre de la capital de la Segarra, l’institut Antoni Torroja, fet que ha provocat que els pares hagin convocat per avui a les 13.00 hores una concentració davant del primer centre per mostrar el seu rebuig.
Allau de casos
Una altra investigació que està portant a terme els Mossos d’Esquadra són la d’una presumpte agressió sexual de quatre menors a una nena de 13 anys a Salou, segons ha va avançar aquest dijous el Diari de Tarragona i han confirmat fonts de la policia catalana. Dos dels menors han ingressat en un centre després de passar a disposició judicial, mentre que un altre està en llibertat vigilada i un quart és inimputable perquè té menys de 14 anys. Els fets haurien tingut lloc el passat mes d’octubre a casa d’un dels investigats, però no s’ha denunciat fins que un dels progenitors va veure unes amenaces a la filla.
Arran de la denúncia dels pares, els Mossos d’Esquadra van començar a investigar i aquest dimarts van detenir tres dels menors, que tindrien 16 anys, segons les primeres informacions. El quart, que és el germà d’un dels investigats, no se’l va poder detenir perquè com és menor de 14 anys és inimputable. Després de passar a disposició judicial, la Fiscalia de Menors va demanar l’internament a un centre de dos dels menors i la llibertat vigilada per l’altre. El jutjat va accedir a la petició del ministeri públic.