Missing 'path' query parameter

Cada cop hi ha més gent que utilitza les xarxes socials com una de les eines principals principal per informar-se de l’actualitat a Catalunya, ja que el 65% dels catalans admet que les utilitza amb aquest objectiu, i només són superades per la televisió en directe (71%) i els mitjans digitals (66%). Al país, segons l’enquesta Òmnibus del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO) que es va realitzar entre el 12 de març i el 19 de maig, la primera xarxa social més utilitzada pels ciutadans per consultar l’actualitat és Instagram amb un 47% de mencions, seguida pel WhatsApp amb un 38%.

Al voltant del 30% de les persones enquestades s’informa d’actualitat per YouTube i Facebook, mentre que TikTok i Twitter, ara X, se situen en el 19 i el 17%, respectivament. Telegram i Twitch no superen el 10% i només el 21% afirma que no utilitza cap xarxa social per consultar l’actualitat. En termes generals, la televisió, els mitjans digitals i les xarxes són els més utilitzats per informar-se, amb percentatges entre el 71 i el 65%, i per sota hi trobem la ràdio i els webs de televisions, ràdios o diaris, amb percentatges al voltant del 50%. En canvi, la televisió en diferit, la premsa i YouTube/Twitch, així com el Pòdcast, són opcions més minoritàries en el consum quotidià de la informació. Aquestes opcions es mouen entre el 40% i el 20%.

El sondeig també pregunta sobre la percepció de la credibilitat dels diferents canals d’informació que hi ha actualment. Aquí trobem que la de les xarxes socials, que rep un 10%, és superior a la de la premsa (9) i els mitjans digitals (6%). Per contra, els mitjans de comunicació més creïbles són la televisió, amb un 22%, i la ràdio, que obté un 16%. D’altra banda, hi ha Un 22% dels consultats que creu que no hi ha cap mitjà que aporti informació creïble i un 15%, no ho sap.

L'estafa de l'SMS que es fa passar per Netflix i et demana confirmar el pagament | EP
L’estafa de l’SMS que es fa passar per Netflix i et demana confirmar el pagament | EP

Els continguts audiovisuals preferits pels catalans

Un altre aspecte que estudia el sondeig és el tipus de contingut audiovisual que miren els catalans, que avantposen l’oci a la informació. Així, les sèries i pel·lícules de ficció lideren el rànquing amb el 34%, seguides de la informació d’actualitat (20%). Per sota d’aquestes dues opcions, trobem programes d’entreteniment i humor (12%), documentals i programes de cultura (12%), esports i actualitat esportiva (9%) i continguts musicals (6%).

Entre els homes i les dones també hi ha diferències. Els primers fan un consum televisiu d’esports més intensiu que les dones, que prefereixen consumir sèries i pel·lícules de ficció en qualsevol de les franges d’edat. En canvi, per als homes de 16 a 24 anys, els esports són el tipus de contingut més vist, mentre que entre els homes majors de 64 anys es decanten per la informació d’actualitat.

Més notícies
Notícia: La fiscalia es posicionarà sobre l’amnistia de la causa Judes el 27 de juny
Comparteix
Rebregada de la fiscalia a l'instructor del Tsunami Democràtic pels qui reclama l'arxivament
Notícia: Nacho Vidal, investigat per conduir drogat i negar-se a fer-se el test
Comparteix
L'exactor porno suma un problema judicial després de l'acusació per la mort d'un fotògraf durant un ritual
Notícia: Els resultats de la selectivitat confirmen la caiguda del nivell en matemàtiques
Comparteix
La nota mitjana d'aquesta assignatura als exàmens de les PAU d'enguany és 4,87, la més baixa dels darrers sis anys
Notícia: Condemnen un independentista mentre esperava l’aplicació de l’amnistia
Comparteix
La jutgessa condemna un jove a mig any de presó un dia abans que la llei entrés en vigor

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter