Rodalies començarà un procés d’obres per desdoblar alguns trams de vies en algunes de les seves línies, com ara l’R3 i l’R4. Per poder garantir la mobilitat en la totalitat del servei, des de la Generalitat habilitaran un servei de bus alternatiu i, d’aquesta manera, que les obres afectin el mínim possible els trajectes dels usuaris. Tenint en compte que la gestió del sistema de trens de Catalunya recau en el govern espanyol, el Departament de Territori reclamarà al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana el cost, superior a 650.000 euros, de posar busos en diferents línies de Rodalies afectades per aquests talls. Aquests diners van destinats als corredors de Vic, Vilafranca del Penedès i el Garraf, respectivament.

Concretament, a l’R3, la línia que va des de Barcelona fins a Puigcerdà, passant per Vic, el govern destinarà cinc busos de reforç a la línia exprés cat e12 entre Vic i Barcelona quan comencin els talls per les obres de desdoblament. Aquests estaran disponibles durant tres mesos i s’activaran sempre que sigui necessari segons la demanada. Per altra banda, a Vilafranca del Penedès (R4) també s’ampliarà el nombre de busos de la línia e6 arran de l’augment de la demanada que viu la línia exprés fruit dels talls per les obres del corredor mediterrani. De fet, segons indiquen des de l’executiu català, l’ús d’aquesta línia exprés ha crescut un 30% en comparació amb les dades del 2019. Per reforçar aquest creixement en la demanda, la Generalitat incorporarà aquesta setmana sis noves expedicions per sentit, que se sumaran als cinc vehicles de reforç que funcionen des de fa unes setmanes entre sis i nou del matí des de Vilafranca i els tres de reforç al vespre des de Barcelona.

Passatgers esperant a l'estació de Castelldefels de l'R2 de Rodalies | ACN (Àlex Recolons)
Passatgers esperant a l’estació de Castelldefels de l’R2 de Rodalies | ACN (Àlex Recolons)

Cobrir les incidències

Aquest sistema de busos alternatius s’aplica en cas d’obres, però també és necessari en cas d’avaries. Per exemple, el passat mes de gener, l’executiu català va haver d’enviar set autobusos de reforç a les línies exprés e15.1 i e16 que enllacen, respectivament, Vilanova i la Geltrú i Barcelona i Sitges i Barcelona, arran de l’incident de la infraestructura de Gavà. El cost de l’activació d’aquest servei alternatiu també forma part del total de diners que la Generalitat reclamarà al govern espanyol.

Més notícies
Notícia: Treuen a la llum els draps bruts de Bigote Arrocet: “Manipulador i tòxic”
Comparteix
L'ex de María Teresa Campos està aprofitant la seva mort per intentar fer caixa
Notícia: Sis detinguts pel tiroteig mortal en ple carrer a Tarragona
Comparteix
Els sospitosos han sigut arrestats hores després del cas que ha provocat un fort desplegament policial amb antiavalots i un helicòpter al barri de Campclar
Notícia: Vilagrà critica l’acte de Sumar sobre l’amnistia: “No és la millor manera de negociar”
Comparteix
El Govern insisteix que les condicions per negociar són amnistia, referèndum, traspàs de Rodalies i millora del finançament
Notícia: L’Estat ha guardat al calaix el 50% de la inversió a Rodalies des del 2010
Comparteix
La Generalitat xifra en 3.639 milions el deute acumulat per la baixa execució dels pressupostos de Renfe i Adif

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter