Un robatori de coure entre Sant Sadurní i Gelida ha causat afectacions de més de mitja hora a la línia R4 del servei de Rodalies. Per tal de fer front a la incidència i garantir el trajecte del centenar de passatgers que s’han vist afectats pel robatori, des de Renfe han establert un servei alternatiu per carretera entre les estacions de Martorell i Vilafranca del Penedès en ambdós sentits. Els fets han tingut lloc aquest divendres al migdia, però a hores d’ara la freqüència de transport encara no és la desitjada, ja que circula un tren per a cada un dels sentits cada hora, és a dir, la meitat de com funcionen habitualment.
En aquests moments, diversos tècnics d’Adif treballen per resoldre la incidència, tot i que no s’han aventurat a fer una previsió sobre quan es recuperarà la normalitat de la via. Per la qual cosa, és possible que el robatori de coure que ha afectat la senyalització de les vies no permeti el funcionament òptim durant les últimes hores de divendres. El robatori d’aquest divendres, però, no és l’únic que s’ha produït aquesta setmana a l’R4. El passat dimarts, una sostracció de la mateixa índole a l’altura de Martorell va provocar retards durant més de 13 hores.
El traspàs de Rodalies
Durant aquesta setmana Rodalies ha tornat a estar en boca de tothom, però per un motiu diferent de l’habitual. ERC i el PSOE han tancat un acord pel traspàs “integral” del polèmic servei de trens de Catalunya. L’acord entre els republicans i els socialistes preveu que la Generalitat assumeixi la titularitat de tots els trens, però només gestionarà la infraestructura ferroviària de les línies R1 (Maresme), R2 Sud (Sant Vicenç de Calders-Barcelona) i R3 (Papiol-Hospitalet-Vic-Puigcerdà). Segons el document publicat, de moment només es traspassaran els trams de via on circulin trens de titularitat catalana, però està previst crear una comissió per analitzar tots els traçats i avaluar si en el futur es poden fer més traspassos.