El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Un informe del Meteocat contradiu la versió d’Adif sobre l’avaria de l’R2

Un informe oficial del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) posa en dubte que un llamp fos el causant de l’avaria que ha provocat retards i afectacions a la línia R2 Sud de Rodalies que trigaran “tres o quatre setmanes” a ser reparades. Tal com ja havia informat El Món, els mapes del Xarxa de Detecció de Descàrregues Elèctriques atmosfèriques (XDDE) del Meteocat mostren que el dilluns 1 de maig no es va detectar cap llamp a prop de Gavà (Baix Llobregat) ni a les poblacions del voltant.

“Segons dades de la XDDE, les tempestes del 01 de maig de 2023 van produir llamps núvol-terra al Vallès Occidental, Maresme i Nord del Barcelonès, però no van afectar el Baix Llobregat i, per tant, no es van detectar llamps als municipis de Gavà ni dels voltants durant aquest dia”, explica l’informe del Meteocat al qual ha tingut accés aquest diari. El dia anterior sí que es va produir una tempesta que va afectar el Baix Llobregat, però el llamp més pròxim va caure a 4,5 kilòmetres de l’estació de Gavà. “Tenint present la precisió en la localització del sistema, es descarta que hagués fet impacte al punt d’interès”.

Mapa del Meteocat sobre els llamps que van caure a Catalunya l'1 de maig
Mapa del Meteocat sobre els llamps que van caure a Catalunya l’1 de maig

La versió del llamp perd contundència

El govern espanyol, que en un primer moment va defensar la hipòtesi del llamp, ha començat a recular i ja no ofereix una explicació tan contundent sobre el trencament de la catenària. El secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Xavier Flores, ha assegurat en una entrevista a Catalunya Ràdio que, si no va ser un llamp el causant de l’avaria, va ser un “altre fenomen de descàrrega elèctrica”. Amb tot, Flores s’ha escudat amb la investigació que està en marxa per no donar més informació.

Transport defensa que el que és “segur” és que la “catenària va caure sobre el sistema de senyalització” i que, quan els tècnics d’Adif van revisar-la, tenia marques d’haver patit algun impacte per algun tipus de fenomen atmosfèric. “Quan la catenària està en mal estat, es desgasta”, ha dit Flores, que ha assegurat que en aquest cas estava seccionada del tot. El secretari general d’Infraestructures ha lamentat que si la catenària hagués caigut “uns metres” més enllà l’avaria s’hauria pogut arreglar en poques hores o en qüestió de dies.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Josep a maig 03, 2023 | 14:18
    Josep maig 03, 2023 | 14:18
    PUTASPAÑA
  2. Icona del comentari de: ton c. a maig 03, 2023 | 14:47
    ton c. maig 03, 2023 | 14:47
    ja ho varen dir en una d´aquelles BATALLES HISTÓRIQUES QUE VAN PERDRE, QUE ELLS NO PODÍEN LLUITAR CONTRA ELS ELEMENTS, i pel que es veu encara els dura l´excusa.
  3. Icona del comentari de: En fi a maig 03, 2023 | 16:36
    En fi maig 03, 2023 | 16:36
    s'atrapa abans a un mentider, que a un coix, encara que vagi amb la renfe. Són una colla d'irresponsables, no tenen vergonya
  4. Icona del comentari de: Ricard a maig 03, 2023 | 16:36
    Ricard maig 03, 2023 | 16:36
    Els castellans són la pera.
    • Icona del comentari de: Patrick a maig 03, 2023 | 17:25
      Patrick maig 03, 2023 | 17:25
      Aleshores els catalans, què encara no hem pogut desempallegar-nos dels espanyols, què som ? Menys "recerca", "investigació" i "descripcions" sobre els nostres ocupants i més idees, més feina, més serietat per a alliberar-nos d'un vegada d'Espanya i constituir la República Catalana.
      • Icona del comentari de: Ricard a maig 03, 2023 | 20:29
        Ricard maig 03, 2023 | 20:29
        Tous.
  5. Icona del comentari de: Anna a maig 03, 2023 | 17:30
    Anna maig 03, 2023 | 17:30
    Ens cal l'autonomia de Portugal i una empresa nostrada com Comboios de Portugal, E.P.E. Tot està inventat, solament cal anar fer feina i aconseguir fer efectiva la independència. Ve-t'ho ací.
  6. Icona del comentari de: Jomateix a maig 03, 2023 | 17:57
    Jomateix maig 03, 2023 | 17:57
    Operacio borbonico villareja…anomenada operación cataluña 3.1 Mentres no tornin a fer us de confidents com youness es satty…tot queda en terrorisme de baixa intensitat. Segurament boicotejen nomes els trens on hi ha mes densitat de catalans amb pegasus incorporat. Ja no saben que fer per evitar la productivitat catalana. Ja es extrany que felipillo no truques novament a Alemania per treure la seat. Recordar que si boicot el realitzan manifestants adif i Renfe es personen en les denuncies (sempre que siguin independentistes es clar)

Respon a Patrick Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa