Missing 'path' query parameter

Ja fa gairebé dues setmanes que les infermeres s’han declarat en vaga indefinida per reclamar una millora de les condicions laborals del sector arran del preacord a l’Institut Català de la Salut (ICS). Aquest dissabte al matí, el conseller de Salut, Manel Balcells, ha posat com a condició per rebre personalment al sindicat Infermeres de Catalunya que s’aturi la vaga indefinida. Així ho ha assegurat en una entrevista a l’Agència Catalana de Notícies (ACN), en la qual ha insistit en la necessitat d’una “treva” per trobar un “espai de diàleg adequat” i “abordar les reivindicacions professionals”: “En una vaga en actiu és difícil que les pugui rebre sense anar en detriment dels altres sindicats. Si hi hagués una aturada de la vaga seria més fàcil, permetria obrir aquest diàleg”, sentencia el responsable de la cartera.

Balcells també ha volgut deixar clar que escolta les infermeres i que no menysté el sindicat ni la vaga, tot i que fa uns dies va treure ferro de la protesta assegurant que està convocada per “sindicats minoritaris”. En l’entrevista d’aquest matí, el conseller ha mantingut la seva posició i ha tornat a insistir que la situació s’ha d’abordar des del punt de vista “professional” i “no sindical”. Ara bé, a hores d’ara les negociacions entre els dos agents continuen encallades, amb la posició ferma de la conselleria. Malgrat que hi ha hagut contactes i reunions entre el sindicat i responsables del Departament de Salut, el Servei Català de la Salut (CatSalut) i l’ICS, Infermeres de Catalunya insisteix a reunir-se directament amb Balcells, però el conseller respon que hi ha “unes regles de joc sindicals que s’han de complir”, en referència al fet que el conveni el van signar la majoria de sindicats amb representació a la mesa i que els convocants de la vaga no en formen part.

El conseller Manuel Balcells enraona amb el president Pere Aragonès i amb el conseller Quim Nadal/Parlament
El conseller Manuel Balcells enraona amb el president Pere Aragonès i amb el conseller Quim Nadal/Parlament

Garantir el preacord

Balcells manté que el preacord a l’ICS és positiu per al sector, i, per la qual cosa, no obre la porta a reobrir les negociacions per signar-ne un de nou: “És legítim queixar-se, però no repetirem les negociacions. El conveni està signat per 13 dels 15 delegats. Hi ha un sindicat que fa vaga, però és minoritari, i no em refereixo que les infermeres siguin minoritàries, sinó que el sindicat no té representació a la taula”, assevera el conseller, que admet, però, que la vaga està tenint un gran seguiment perquè hi ha “malestar” tot i les “condicions laborals signades”.

Més notícies
Notícia: El PP acaba enfrontat a Vox a Madrid per l’agressió a un regidor d’Errejón
Comparteix
L'alcalde de la ciutat, José Luis Martínez-Almeida, assegura que Ortega Smith "no està en condicions de representar els madrilenys" després de l'acció violenta de divendres
Notícia: Illa avisa que ERC i PSC han de confeccionar “junts” els pressupostos
Comparteix
El cap de l'oposició recorda que té més vots que Aragonès i que el seu grup no negociarà "per complementar" els comptes catalans
Notícia: Fracassen les negociacions a l’ONU per exigir un alto el foc a Gaza
Comparteix
El text sí que incorpora un acord perquè un coordinador designat per l'ONU supervisi l'entrega d'ajuda humanitària
Notícia: Picabaralla sobre quin és el poble més alt de Catalunya
Comparteix
Rubió i Tor són les dues poblacions habitades a més altitud del territori català, però no ostenten el títol de municipi més alt

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter