La Covid-19 segueix deixant rècords a Catalunya. La secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, ha explicat en roda de premsa aquest dimecres que el passat dilluns els centres d’atenció primària van registrar un rècord històric de visites per Covid. Els CAP van atendre 102.114 visites per aquesta malaltia, el que suposa que una de cada tres visites es va dedicar exclusivament a la Covid.
“Moltes vegades veiem persones amb poca simptomatologia”, ha assenyalat Cabezas, que ha recordat que Salut ha posat en marxa mecanismes automatitzats de baixes i altes per Covid per “evitar una sobrecàrrega burocràtica i amb poc valor” de l’atenció primària.
Des que Salut va automatitzar les altes, en cas de ser un cas positiu detectat amb un test d’antígens a casa s’ha de notificar telemàticament el resultat i l’usuari rep un SMS per poder tramitar la baixa laboral. Un cop registrada la baixa es rep una alta diferida per els set dies posteriors sense necessitat d’anar al CAP. Salut ha recollit d’aquesta manera la petició que van fer els professionals d’aquests centres de “deixar de fer feines burocràtiques” per centrar-se en la salut i poder atendre els pacients Covid i els pacients amb malalties cròniques, la seva feina habitual que cal mantenir més enllà de la pandèmia.
“Estem en un moment molt difícil emocionalment, perquè creiem que hauríem d’estar fent una altra cosa. La sensació que no fem bé la feina s’ha incrementat, perquè el que estem fent no té sentit”, deia Ethel Sequeira, metgessa al CAP Casanova, en declaracions al diari TOT Barcelona. “Ara ens trobem molts casos de gent que ve després de fer-se un test i que no té símptomes o són molt lleus. El volum és tan gran que, de 5 hores atenent casos de Covid, ens n’estem 3 i mitja o 4 veient gent amb mocs, mal de coll, sense febre… “, explicava paral·lelament la presidenta del Fòrum Català d’Atenció Primària i metgessa al CAP Besòs.

