La Guàrdia Civil ha detingut aquest diumenge un conductor que duia 7,78 quilos de cocaïna amagats a la zona de les rodes davanteres del cotxe. Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, la intervenció ha tingut lloc aquest dimecres a la Jonquera quan els agents han interceptat el vehicle, amb matrícula alemanya, a l’AP-7 en direcció França. Durant la inspecció, els gossos detectors de narcòtics han marcat de manera insistent les dues rodes davanteres. Aleshores, els agents han localitzat la droga a la zona del pas de cada roda. A dins, hi havia set paquets de cocaïna. Tant les diligències com el detingut per un delicte contra la salut pública i la droga intervinguda han passat a mans del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Figueres.
Dos detinguts per atracament a Tarragona
Aquesta no ha estat l’única detenció que s’ha produït aquest diumenge a Catalunya. A l’altra punta del país, a Tarragona, els Mossos d’Esquadra han detingut dos homes, de 19 i 22 anys, acusats de cinc atracaments a punta de pistola en establiments del centre de Tarragona. Els fets es van produir entre el 18 i el 30 de gener i segons expliquen els Mossos, els arrestats anaven completament tapats i utilitzaven una arma de foc simulada per intimidar els treballadors dels establiments. Els dos detinguts tenen nombrosos antecedents i el jutge ha decretat el seu ingrés a presó.
El primer dels atracaments es va produir el 18 de gener en una farmàcia del centre de Tarragona. Un dels detinguts va entrar a l’establiment i va exhibir una arma de foc per robar la recaptació, mentre l’altre vigilava l’entorn des de fora. Segons explica la policia, el 19 i el 20 de gener, els arrestats van intentar robar en un estanc i en un supermercat del municipi, però finalment no ho van fer per l’accés de clients en els dos establiments. Per aquest motiu, es van desplaçar a una botiga pròxima, on van consumar el quart robatori. En aquest cas, van amenaçar un dels treballadors amb una arma de foc i van exigir-li els diners de la caixa enregistradora. Finalment, el 30 de gener, els dos arrestats van entrar en un altre supermercat on van utilitzar una arma de foc per intimidar la caixera i aconseguir els diners.
Els investigadors van concloure que els cinc atracaments estaven fets pels mateixos lladres, ja que responien al mateix patró. A més, de la investigació es desprèn que els detinguts van aprofitar el botí obtingut en els darrers atracaments per adquirir marihuana a l’engròs i distribuir-la al detall a consumidors que freqüentaven el centre de Tarragona. Els Mossos van detenir els dos homes dimarts passat i se’ns acusa de ser els presumptes autors de cinc delictes de robatori amb violència i intimidació, dos d’ells en grau de temptativa, i un delicte de tràfic de drogues.