Els aldarulls i batusses que s’han registrat a diverses ciutats catalanes en les últimes setmanes han encès les alarmes del Departament d’Interior. El conseller Joan Ignasi Elena ha anunciat un pla de xoc amb presència policial al carrer per combatre “episodis de violència gratuïta” com els que hi ha hagut a Manresa (Bages), Molins de Rei (Baix Llobregat) i Vic (Osona). Interior considera que es tracta d’un fenomen “relativament nou” i ha promès que hi haurà una “resposta” per part del departament i dels Mossos d’Esquadra.
En una entrevista a Betevé, Elena també ha anunciat una acció policial “contundent” quan hi hagi esdeveniments “on es pugui intuir que hi pugui haver episodis de violència gratuïta”. Amb tot, el conseller d’Interior ha assegurat que el desplegament de més agents al carrer només contribueix a minimitzar les incidents i ha demanat no oblidar el component social que s’amaga darrere d’aquests comportaments. A parer seu, els aldarulls i els saquejos “sempre tenen un component de desarrelament, de manca d’expectativa”, tot i que ha matisat que això “no justifica res, i l’acció policial ha de ser contundent, però no es pot oblidar”, ha reblat.
Detinguts a Molins de Rei
Els Mossos d’Esquadra han detingut tres homes de nacionalitat espanyola i residents a Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès), l’Hospitalet de Llobregat (Barcelonès) i Pallejà (Baix Llobregat) per la seva presumpta implicació amb els aldarulls del cap de setmana a Molins de Rei. La policia catalana ha obert una investigació per identificar els responsables dels saquejos a comerços. Els Mossos han explicat que han pogut identificar més persones i que els estan buscant per detenir-les. La matinada de dissabte a diumenge, després de la festa major de la localitat, un grup de joves va llançar objectes contra la policia i van provocar aldarulls i danys en diverses botigues.

Sindicats policials com SAP i SME han denunciat deficiències en l’operatiu policial que es va dissenyar per fer front als aldarulls. Els joves van mostrar una actitud molt violenta i van provocar incidents greus en diversos punts de la ciutat. Van entrar i saquejar botigues i un concessionari de cotxes.
Batussa al carrer a Manresa
La setmana passada els Mossos van detenir 11 persones després d’un dispositiu conjunt amb la Policia Local i la Policia Nacional com a resposta a una batussa multitudinària que hi va haver al passeig Pere III de Manresa. Tres detinguts són majors d’edat i vuit són menors. Cinc detencions es van fer al mateix passeig durant l’operatiu, quatre més a domicilis i dues persones es van presentar de manera voluntària a la comissaria. També es van identificar altres joves que podrien haver participat en la baralla, en la qual van llençar taules i cadires de diversos bars.