Missing 'path' query parameter

Nou episodi de catalanofòbia en l’àmbit sanitari de Catalunya. Montserrat Forcada ha aprofitat les xarxes socials per denunciar una discriminació lingüística que ella i la seva filla van viure aquest 2 de juliol amb un metge de l’Institut Català de Retina, situada al districte de Sarrià-Sant Gervasi de Barcelona. “El doctor Emanuel Esteban Martínez ens ha expulsat de la consulta per parlar català”, afirma en una piulada a la xarxa social X, abans Twitter, on remarca que la seva actitud ha estat “ofensiva i maleducada” perquè, segons remarca, “no ens ha volgut escoltar” i ha al·legat que “s’acollia al dret d’ús de la llengua comuna”.

La dona, a més, ha subratllat que fa anys que són clients d’aquesta clínica d’oftalmologia i “fa anys que cap metge ens parla català”, però lamenta que ara ja “ni els pacients el podem parlar”. Sobre els fets de fa un dia, Forcada assegura que el professional, nascut a l’Argentina i que, segons la web del centre, parla castellà, italià i anglès; “no ens va deixar ni parlar” i que els va exigir canviar de llengua. “Ens va expulsar de la consulta amb prepotència i agressivament”, insisteix la denunciant.

La dona ha demanat a la gent quins passos ha de seguir per denunciar-lo i ha rebut diverses recomanacions. Per exemple, li han recomanat que presenti una denúncia al Col·legi de Metges de Barcelona perquè el professional ha transgredit “principis del Codi Deontològic, a banda il·lícits penals i administratius”. També l’aconsellen que posi els fets en coneixement de Plataforma per la Llengua, que ofereix un servei d’assessorament davant discriminacions lingüístiques o que ho posi en coneixement d’Acció Cassandra, que s’han ofert a “estudiar la viabilitat d’una denúncia penal per delicte d’odi”. De fet, l’ONG del català i l’entitat impulsada pels advocats Josep Rosell i Lluís Gibert ja li han ofert assesorament.

La clínica d’oftalmologia respon a la denúncia

De fet, des de la mateixa clínica d’oftalmologia s’han posat en contacte amb la dona a través de la xarxa social per traslladar-li que recollien la seva queixa perquè estan “molt sensibilitzats amb la qüestió de la llengua”, però no han ofert ni una sola disculpa. A més, l’Institut Català de Retina ha afirmat que estan “prenent mesures en aquest sentit” i, finalment, li han comunicat que des del servei d’atenció al pacient es posarien en contacte amb ella per “gestionar el tema”.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter