Missing 'path' query parameter

L’ONG del català s’ha unit a la iniciativa Giving Tuesday, un moviment global per multiplicar les accions altruistes just després d’una data tan consumista com és el Black Friday. La Plataforma per la Llengua demana així micromecenatges per la llengua, és a dir, donacions de la ciutadania perquè l’entitat pugui ampliar el servei d’assessorament legal per a les víctimes de discriminacions lingüístiques. L’entitat cada cop gestiona més queixes –un 443% més que fa set anys- i necessita més recursos per poder fer front a les discriminacions lingüístiques que es produeixen als Països Catalans i que, previsiblement, continuaran augmentant ara que la ultradreta ha arribat a alguns governs.

El català està lluny de ser una llengua normalitzada i el fet que governin PP i Vox a les Illes Balears i al País Valencià no ha fet més que empitjorar la situació. De fet, les primeres ofensives contra la llengua que han fet han girat entorn de la sanitat i l’educació, així com l’eliminació de les eines de garantia dels drets dels catalanoparlants. El govern valencià, per exemple, pretén tancar l’Oficina de Drets Lingüístics, i el govern balear vol crear l’Oficina de Llibertat Lingüística, el primer pas per a l’eliminació del català com a requisit per a treballar a l’administració pública.

Tots els recursos que obtingui l’entitat en aquest Giving Tuesday aniran destinats a finançar el procés d’assistència legal i acompanyament a les víctimes de discriminacions lingüístiques. L’ONG del català apunta que amb més recursos s’aconseguiran també més casos d’èxit, el més recent dels quals la readmissió de la treballadora que Veritas va acomiadar per dirigir-se en català als clients.

La Plataforma per la Llengua ha aconseguit un cas d’èxit amb veritas / Veritas

El procés des que es rep la queixa

El funcionament del servei de queixes de l’entitat és el següent: primerament s’atenen les queixes presentades, es fa una anàlisi del cas, s’assessora la víctima i es fa un seguiment posterior del seu expedient en tota la via administrativa. També es redacten reclamacions, al·legacions i s’interposen recursos si són necessaris. Si cal, també es contracta un advocat i un procurador. Per últim, es dissenya un pla de millora i acompanyament per a l’empresa o administració que ha comès la discriminació lingüística i se’n fa difusió als mitjans.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter