Missing 'path' query parameter

La Fundació .cat ha dissenyat un dispositiu de monitoratge continuat que permeti detectar futures incidències en la visibilitat del català i d’aquesta manera, vigilar i actuar de forma ràpida abans que s’agreugin. No és la primera vegada que l’organització treballa per millorar la posició del català a les xarxes, de fet, aquest monitoratge amplia i automatitza un dispositiu de monitoratge existent, activat el passat mes de juny, que es va constituir gràcies a l’estreta col·laboració de la fundació amb Google.

Segons ha explicat l’entitat en un comunicat aquest dijous, la Xarxa de monitoratge del català digital desplegarà pel territori catalanoparlant una xarxa de sensors de baix cost, gestionats a distància des de la Fundació .cat, que executaran -de manera autònoma- cerques web sistemàtiques i en traslladen els resultats al servidor de l’organització, on seran explotats i analitzats per conèixer l’evolució del posicionament del català a Internet en funció de diversos criteris. D’aquesta manera, l’entitat pretén poder tenir molt més controlat l’ús del català, però sobretot està alerta de les incidències que poden fer que una persona no acabi una cerca en català per falta de contingut, per exemple.

Una tauleta amb el buscador de Google obert / Pexels

Informes trimestrals públics per a les empreses

Inicialment, aquests sensors recolliran resultats de cerques a Google i Bing, però en una segona fase, es consideraran també altres cercadors rellevants per tenir una visió global del tractament del contingut en llengua catalana. A més, per tal de crear evidència de les incidències i fer públiques aquestes petites accions per la millora de l’ús del català, la Fundació .cat elaborarà informes trimestrals sobre resultats obtinguts per aquesta Xarxa de monitoratge del català digital. Periòdicament, també es comunicaran els resultats a les empreses dels cercadors web perquè puguin fer els canvis pertinents tenint en compte la clara necessitat de reajustar alguns sistemes perquè tinguin com a prioritat els projectes en català en les cerques en aquest idioma.

Més notícies
Notícia: Interrompuda la circulació de la línia R3 a Montcada per falta de tensió
Comparteix
Personal d’Adif treballa per solucionar l’incident en el menor temps possible
Notícia: Tràgic accident mortal en una muntanya del Ripollès
Comparteix
La víctima és el president del Club Excursionista de Ripoll
Notícia: El ‘deep state’ assetja Marlaska
Comparteix
El ministre perd a l'Audiència Nacional una batalla contra un general de la Guàrdia Civil i aquest cas s'afegeix al de Pérez de los Cobos i al malestar que hi ha també a la Policia Nacional
Notícia: Carta oberta a Carles Puigdemont a favor de la reciprocitat
Comparteix
"La reciprocitat pot ser, a més d'una eina per a la normalització de la llengua, una de les eines més potents per a garantir en el futur la unitat lingüística"

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter