La nova eina de cites amb el CAP deixa triar entre els 22 motius més freqüents

El Servei Català de la Salut (CatSalut), tal i com va informar EL MÓN, ha posat en marxa la nova eina que permet resoldre dubtes i peticions de cita als CAP, a partir dels 22 motius més freqüents que s’han observat, dividits en quatre categories: cites i consultes, baixa laboral, pla de medicació i altres motius i gestions. A aquest eina l’usuari hi pot accedir a través de l’aplicació mòbil de La Meva Salut (s’ha d’activar des de la mateixa aplicació per tenir-hi accés) i també per la web https://citasalut.gencat.cat. És un recurs més per comunicar-se amb el CAP, que s’afegeix al telèfon i al taulell.

Les opcions de cites i consultes son les següents: dubtes sobre tractament o medicació, esperant resultat d’una prova sol·licitada des del CAP, vacunació, cura d’una ferida o nafra, administració de medicació injectable, consulta per tràmits administratius o informació, per altres motius (es pot explicar breument el cas i es promet resposta al cap de 24 o 48 hores, especificant que en cas d’emergència cal trucar al 061 o al 112).

En l’apartat de baixa laboral es pot sol·licitat la baixa, una renovació o una alta. En el cas que, per exemple, algú tingués Covid-19 i ja constés el diagnòstic a La Meva Salut, aquest document s’obtindria automàticament. Així mateix, en l’apartat de pla de medicació es pot escollir entre renovació del pla o còpia del pla. Finalment, a altres motius i gestions es pot demanar cita amb la llevadora o fer una consulta d’atenció sexual i reproductiva.

En el cas de no trobar el motiu pel qual es vol comunicar amb el CAP s’oferexien quatre opcions: consulta no presencial amb el/ infermer/a; consulta no presencial amb el/la metge/ssa de família; visita presencial amb el/la metge/ssa de família, o visita presencial amb el/la infermer/a. L’usuari pot demanar sempre visita presencial per qualsevol motiu i no se li pot negar.

La directora del Servei Català de la Salut, Gemma Craywinckel, ha explicat aquest dijous que el 2019 es va posar en marxa un procés d’enfortiment i transformació de la primària, adreçat a millorar la manera de treballar dels professionals i per facilitar les coses al pacient. Aquesta nova eina s’emmarca dins d’aquest procés.

L’eina està ara disponible a la majoria de CAPs del país i es posa en marxa després d’haver-la treballat amb professionals per fer la detecció dels motius més freqüents de consulta dels usuaris i, a partir d’aquí, definir rutes. “Aquestes rutes permeten que, en funció del que necessites, t’estalviïs passos innecessaris i vagis directe a la millor solució”, ha dit Craywinckel. L’instrument és personalitzat de manera que si, per exemple, un usuari és de la franja de més de 70 anys ara li sortirà l’opció de demanar cita per vacunar-se amb la tercera dosi.

El CatSalut ja ha estat provant l’eina sense publicitar-la —es recomana fer-ne ús a través de La Meva Salut, app disponible als diferents markets— i en uns vuit dies ha resolt 75.000 consultes, amb una mitjana de 7.000 diàries. L’aplicació i web pretenen desburocratitzar la feina dels CAPs amb una nova eina d’organització que serveixi als professionals per poder gestionar millor les peticions que reben. De fet, posant en marxa aquest nova eina, els equips han reservat espais en les seves agendes per incloure demandes que puguin arribar per aquesta via. L’eina és per a qüestions no urgents. En cas d’urgència cal trucar al 061 o dirigir-se a urgències hospitalàries.

Comentaris

    El plumero se ve de CATSALUT Octubre 27, 2021 | 18:49
    Los de CATSALUT que aquí se anuncian, no tendrían que esconderse detrás de pseudónimos. Se os ve el plumero.
    ciutadà Octubre 28, 2021 | 09:12
    Doncs crec que ternen força raó; una vegada, un dia de neu i molta fred, vaig patir d'un atac de pedra. com vaig poder vaig anar al dispensari pensant demanar sisplau que em deixesi passar davant, ja que patia molt; i heus aquí que al dispensari, habitualment plé, no hi havia més que una noia que, a jutjar per la cara que feia, ho estava passant tan malament com jo. Treiu-nen les conclusions lógiques: la majoria de gent van al consultori a passar l'estona.
    ciutadà Octubre 28, 2021 | 09:12
    Doncs crec que ternen força raó; una vegada, un dia de neu i molta fred, vaig patir d'un atac de pedra. com vaig poder vaig anar al dispensari pensant demanar sisplau que em deixesi passar davant, ja que patia molt; i heus aquí que al dispensari, habitualment plé, no hi havia més que una noia que, a jutjar per la cara que feia, ho estava passant tan malament com jo. Treiu-nen les conclusions lógiques: la majoria de gent van al consultori a passar l'estona.

Nou comentari