Els interins estan d’enhorabona. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) ha avalat aquest dijous convertir els treballadors interins en indefinits per tal de “sancionar” l’abús de temporalitat que fa anys que denuncien. Així, el procés que s’ha fet a Catalunya és vàlid a ulls del tribunal europeu, que puntualitza que tot i ser indefinits no se’ls pot considerar funcionaris. En una sentència en resposta a dues prejudicials sobre els interins de la Generalitat, el TJUE ha argumentat que la convocatòria de processos de selecció no és una “reparació proporcionada i efectiva” als abusos de temporalitat patits pels interins, per la qual cosa si la llei no contempla una altra manera veu adient convertir-los en indefinits.
Aquesta sentència arriba després de la denúncia de dues interines que demanaven al Jutjat Contenciós Administratiu número 17 de Barcelona que les fessin indefinides després de 37 i 17 anys acumulant contractes temporals amb la Generalitat.

Clatellot al Suprem, que va esguerrar la festa als interins
A banda, apunta que si la “jurisprudència consolidada” del Tribunal Suprem -que la setmana passada va oposar-se a fer fixos els interins en considerar que han de passar unes oposicions- és contrària a la conversió, el jutge pot no aplicar-la perquè es basa en una interpretació incompatible amb el dret europeu. Amb aquesta directriu el TJUE insisteix en la idea que ja va traslladar a l’Estat el passat mes de febrer: no hi ha mètodes de reparació de l’abús, per la qual cosa fer-los indefinits és la mesura més adient.
Així, el TJUE ha donat una nova victòria als interins que reclamen la fixesa després d’anys de contractes temporals, però el conflicte continua ben viu. De fet, es tracta d’un assumpte polèmic, ja que els funcionaris que han passat una oposició es queixen que els interins siguin fixos sense haver hagut de fer aquestes proves.