Nova victòria judicial de l’independentisme contra l’extrema dreta espanyola. Òmnium Cultural i el seu expresident Jordi Cuixart han confirmat la victòria contra el diari digital d’extrema dreta i ultracatòlic nacionalista espanyol El Debate per set articles difamatoris contra l’expresident de l’entitat. El jutge ha condemnat a aquest mitjà de comunicació per vulneració del dret a la imatge i a la intimitat de Cuixart, i per difamació contra ell i contra Òmnium Cultural i obliga el diari a retirar els articles escrits i les seves referències a les xarxes socials. A més, el jutge també sentència al diari i el periodista a pagar els 4.593 francs suïssos per despeses del procediment i un pagament a Jordi Cuixart de 10.000 francs suïssos més en concepte de costes processals.

Malgrat la victòria als jutjats, l’entitat independentista alerta que existeix un creixement a l’Estat espanyol “d’un entramat de mitjans i pseudoperiodistes que tenen carta blanca per malmetre i tergiversar la llibertat de premsa, vulnerant tots els codis ètics i deontològics que regeixen la professió.”

Cuixart i Òmnium Cultural celebren la victòria judicial

En un comunicat de l’entitat, l’actual president d’òmnium, Xavier Antich, assegura que “l’objectiu d’aquest mitjà de comunicació ultracatòlic espanyol d’extrema dreta d’utilitzar el periodisme per calumniar i difamar, a través del seu expresident, una de les entitats més fortes i solvents, amb més capacitat d’incidència política i amb més base social de Catalunya”. De fet, el president d’Òmnium ha volgut destacar que “si els tribunals espanyols no protegeixen, com és la seva obligació, els nostres drets fonamentals, no ens quedarem de braços plegats, sinó que buscarem, com hem fet en aquest cas, l’empara dels tribunals europeus i les organitzacions internacionals.”

El president d'Òmnium, Xavier Antich, en una atenció a mitjans a la manifestació per la Diada | Nazaret Romero (ACN)
El president d’Òmnium, Xavier Antich, en una atenció a mitjans a la manifestació per la Diada | Nazaret Romero (ACN)

Per la seva banda, Jordi Cuixart ha celebrat el veredicte de la sentència i ha volgut denunciar que segueix existint una repressió a través dels mitjans i dels jutges contra “un adversari polític, un defensor de drets humans i un activista pels drets i les llibertats”.

Comparteix

Icona de pantalla completa