El tribunal de l’Audiència Nacional que jutjarà a partir de la setmana que ve els membres de la família Pujol Ferrusola ha decidit resoldre a darrera hora si el president Pujol pot o no comparèixer personalment a la vista oral que l’ha de jutjar. Els magistrats de la secció primera de la Sala Penal han acordat, per una providència, que dilluns que ve, abans de l’inici de la vista, comparegui per videoconferència el president Pujol, a més dels metges forenses que han emès l’informe sobre el seu estat de salut i les parts personades en aquest procediment.

Serà una vista prèvia per decidir si pot o no seguir el judici a distància o, fins i tot, si té prou capacitat per ser conscient de la imputació. El president Pujol roman ingressat a causa d’una pneumònia des de dissabte passat. Segons la providència, a la que ha tingut accés El Món, a la vista també hi compareixeran els forenses que el van visitar a Catalunya que es contrastaran amb el metge forense de l’Audiència Nacional. És a dir, com si el tribunal no s’acabés d’empassar el criteri dels forenses catalans. De fet, en la providència assegura que el Tribunal “farà un “examen personal” al president.

Interior de l'edifici de l'Audiència Nacional a Sant Fernando de Henares on es va celebrar el judici del cas Mito/Quico Sallés
Interior de l’edifici de l’Audiència Nacional a Sant Fernando de Henares on es va celebrar el judici del cas Mito/Quico Sallés

A darrera hora

De fet, fa setmanes que la defensa del president Pujol va demanar una visita forense aportant dos densos informes mèdics avaluant el seu estat de salut, i el seu grau d’invalidesa. Tot plegat, per a com a mínim, estalviar-se el viatge a l’Audiència Nacional. Fins a la setmana passada, però, els forenses adscrits als tribunals a Catalunya no li van fer una valoració mèdica que es va lliurar a l’Audiència Nacional.

Un cop es van rebre els documents, els advocats defensors tampoc havien rebut cap notificació de l’Audiència Nacional. Fins que, finalment, aquest migdia han decidit fer un contrast d’opinions per videoconferència amb els forenses catalans i el de l’Audiència Nacional just abans d’iniciar la vista prevista per les deu del matí a la sala de vistes de la seu d’aquesta magistratura a San Fernando de Henares, a Madrid.

Comparteix

Icona de pantalla completa