Dia clau en l’estratègia de l’exili se salda amb un punt a favor de la justícia espanyola. L’Advocat General del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE), Jean Richard de la Tour, ha expressat el que s’anomena la seva opinió no vinculant -que normalment correspon amb la sentència futura dels magistrats- i ha contestat les qüestions prejudicials presentades pel jutge del Tribunal Suprem instructor de la causa del Procés, Pablo Llarenasobre les euroordres contra l’exili.

El resultat a les set preguntes s’ha centrat en dues qüestions. En primer lloc, en l’ànàlisi de si una justícia con la de Bèlgica pot valorar si hi ha un risc de vulneració de drets fonamentals en un estat “sense risc sistèmic”. És en aquest punt, on l’Advocat creu que “autoritat judicial no pot denegar l’execució d’una ordre de detenció europea basant-se en el risc de vulneració del dret a un procés equitatiu de la persona reclamada si no es demostra l’existència de deficiències sistèmiques o generalitzades que afectin el sistema judicial de l’Estat membre emissor”. És a dir, que l’autoritat judicial belga hauria d’haver acreditat que a Espanya es vulneren drets fonamentals abans de rebutjar per aquest motiu l’euroordre.

En segon terme, si la magistratura belga podia valorar si el Tribunal Suprem era el jutge predeterminat per llei per jutjar Lluís Puig i Gordi, així com la resta de titulars de les euroordres, com el president Carles Puigdemont, els exconsellers Toni Comín o Clara Posantí, així com les exiliades a Suïssa, la secretària general d’ERC i l’exportaveu de la CUP al Parlament, Anna Gabriel. De fet, les tres negatives a les euroordres sobre Puig Gordi i la resta de l’exili van forçar Llarena a presentar les prejudicials. L’Advocat general també conclou que Bèlgica no hi pot entrar. En aquest sentit, al·lega que la legislació de les euroordres “no permet que una autoritat judicial d’execució controli si una autoritat judicial emissora és competent, en virtut del dret de l’Estat membre emissor, per dictar una Ordre de Detenció Europea (ODE)”.

“Motius fiables” i “autonomia processal”

Sobre l’entrada a discusió de si es vulnerarien drets fonamentals, l’advocat general considera que “l’autoritat judicial d’execució no pot denegar l’execució d’una ODE quan no disposi de dades que permetin demostrar, mitjançant una apreciació global basada en dades objectives, fiables, precises i actualitzades degudament, l’existència d’un risc real de vulneració del dret fonamental a un procés equitatiu davant un jutge establert prèviament per la llei, que es garanteix a l’article 47, paràgraf segon, de la Carta dels Drets Fonamentals de la Unió Europea, a causa de deficiències sistèmiques o generalitzades en el funcionament del sistema judicial de l’Estat membre emissor.”

Segons l’advocat general, “una comprovació en profunditat, per part de l’autoritat judicial d’execució, de l’existència d’un risc de vulneració del dret fonamental a un procés equitatiu quan no hi hagi deficiències sistèmiques o generalitzades en el funcionament del sistema judicial de l’Estat membre emissor no seria sinó l’expressió d’una desconfiança envers els tribunals d’aquest Estat membre, contrària als principis de confiança i reconeixement mutus que conforma el sistema de lliurament”.

Per altra banda, sobre el control de la legitimitat del Suprem, l’advocat raona que “autoritzar aquest control contravindria el principi d’autonomia processal, d’acord amb el qual els Estats membres poden designar en el seu dret nacional l’autoritat judicial competent per dictar ODE, i el principi de reconeixement mutu, pedra angular de la cooperació judicial en matèria penal en virtut del qual l‟execució de l’ODE constitueix la regla, mentre que la denegació de l‟execució es concep com una excepció que ha de ser objecte d‟interpretació estricta”.

Noves ODE

Un dels altres punts que analitza l’advocat general és la possibilitat que el Tribunal Suprem insisteixi en enviar noves euroordres de detenció. El seu parer és que en base a la lluita contra la impunitat, la normativa de les ODE no impedeixen que les autoritats judicials espanyoles dicten una contra la mateixa persona per la que ha estat ja denegada -si s’ha contravingut el dret de la Unió-, sempre i quan s’hagi examinat que l’emissió de la nova euroordre tenia el “caràcter proporcionat”. “Imposar un límit al nombre d’ODE que es poden lliurar suposaria posar en dubte l’efectivitat del sistema de cooperació judicial i debilitar els esforços encaminats a sancionar de manera efectiva les infraccions dins de l’espai de llibertat, seguretat i justícia”, conclou l’advocat.

Un procés llarg

La vista judicial pel cas a Luxemburg es va celebrar el passat 5 d’abril. Es va allargar cinc hores i els advocats Gonzalo Boye, Isabel Elbal, Benet Salellas, Andreu Van den Eynde i Pol i Simon Bekaert van defensar-hi les posicions de l’exili. A l’altra banda, Espanya, Vox i la Comissió Europea. L’advocat general ha analitzat les set preguntes del jutge instructor espanyol. Ara caldrà esperar la sentència i posteriorment, es podrà recórrer. Ara bé, el tràmit no acaba aquí, queden pendents diversos flancs que afecten al procés. Per una banda, reiniciar a la justícia belga els processos d’extradicció i per altra banda, el judici europeu sobre la immunitat dels eurodiputats.

Més notícies
Notícia: Moment clau per l’exili: el TJUE examina dimarts les prejudicials de Llarena
Comparteix
El jutge del Suprem qüestiona la negativa de Bèlgica d’extradir Puigdemont, Comín, Ponsatí i Puig
Notícia: Llarena nega que detenir Puigdemont sigui una “persecució personal”
Comparteix
El magistrat posa com exemple el cas Serret
Notícia: Un dijous clau per a les euroordres de Llarena
Comparteix
L'advocat general del Tribunal de Justícia de la Unió Europea es pronunciarà sobre les qüestions prejudicials presentades pel jutge espanyol
Notícia: Llarena: reprovat per Europa, protegit per Esquerra
Comparteix
"S’imposen l’afany de dominació i la criminalització de la dissidència. I tot això gràcies a la col·laboració d’aquells dominats que, vetllant pels seus interessos més espuris, col·laboren amb la dominació i ataquen tothom que els posa en evidència"

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a juliol 14, 2022 | 11:19
    Doctor Strangelove juliol 14, 2022 | 11:19
    Quin clatellot us acaben de fotre hiperventilats indepres! Doc.
    443
    Icona de dislike al comentari de: Doctor Strangelove a juliol 14, 2022 | 11:19 22
    Respon
    • Icona del comentari de: Lionel Mandrake a juliol 14, 2022 | 18:31
      Lionel Mandrake juliol 14, 2022 | 18:31
      Sí, sí. Ja hi pots comptar, /ˈdɒktə / espera't quan a l’advocat general del TJUE li arribi un dossier sobre atestats i informes fantasmes policials espanyols de tacito, judicis espanyols farsa, proves d'espionatges il·legals d'smartphones i altres aparells informàtics, males praxis judicials, els increïbles i fastigosos enregistraments de Villareco, investigacions policials i judicials prospectives, ràtzies injustificades, casos judicials sempre filtrats abans que se n'assabenti l'interessat... És a dir l'elenc que l’advocat general del TJUE troba a mancar sobre les deficiències sistèmiques i generalitzades en el funcionament del sistema judicial espanyol.Doc
  2. Icona del comentari de: Risto a juliol 14, 2022 | 11:23
    Risto juliol 14, 2022 | 11:23
    Un altre zasca, clatellot o calvot al Boye i a tot l'independentisme, cuants en portem ja? I espereu que no s'ha acabat.
    257
    Icona de dislike al comentari de: Risto a juliol 14, 2022 | 11:23 24
    Respon
    • Icona del comentari de: @Risto a juliol 14, 2022 | 19:06
      @Risto juliol 14, 2022 | 19:06
      Sí, és clar, patapam i nyaca a tot "l'independentisme" dels 190 i escaig estats independents que hi ha al món ! El clatellot el rebrà la justícia espanyola quan s'acreditin a Bèlgica, al TJUE i a la resta de la Unió Europea, les proves sobre la vulneració dels drets fonamentals. Una altra cosa és que a Espanya en feu cap cas, però, totes les desacreditacions i vulneracions de drets de la justícia espanyola i de la forma de "fer" del deep state espanyol al capdavall sumen. Ha, ha, ha.
  3. Icona del comentari de: Joan_8_cognoms_catalans a juliol 14, 2022 | 11:30
    Joan_8_cognoms_catalans juliol 14, 2022 | 11:30
    Perfecte! Finalment sembla es farà justicia amb els fugats! Molt bones noticies! Sembla en Boye ja ha començat vacances o està amagat sota una pedra i calladet Ara també els independentistes diran que la justicia europea es una claveguera?
    258
    Icona de dislike al comentari de: Joan_8_cognoms_catalans a juliol 14, 2022 | 11:30 24
    Respon
    • Icona del comentari de: Vuit_cognoms : 1_Grau, 2_Bosch, 3_Garriga, 4_Bosch, 5_Alzina, 6_Anglada, 7_Torrelles, 8_Samaranch a juliol 14, 2022 | 19:56
      Vuit_cognoms : 1_Grau, 2_Bosch, 3_Garriga, 4_Bosch, 5_Alzina, 6_Anglada, 7_Torrelles, 8_Samaranch juliol 14, 2022 | 19:56
      No intentis fer-te el gracioset i per a fer-te l'espanyol no cal que els hi acreditis als espanyols la teua genealogia, ni mentir tant, tros de quòniam. Ha, ha, exhibint llinatges com l'ex Fuerza Nueva i legionari espanyol Bou (ell en té setze), ja prou que us coneixem botiflerots. De renegats n'hi ha arreu del món, no cal que ho intentis enaltir.
    • Icona del comentari de: A en Joan_8_cognoms a juliol 14, 2022 | 20:13
      A en Joan_8_cognoms juliol 14, 2022 | 20:13
      La justícia espanyola lawfare és una tara per a un estat que és pretén democràtic. A propòsit als estats democràtics no els hi cal afegir qualificatius collonades com feu els espanyols. La justícia espanyola ha col·laborat des de fa anys amb el clavegueram de l'estat espanyol, els capitostos de la justícia espanyola ja han dit que anteposen la unitat d'Espanya a la Democràcia i als drets fonamentals. Les investigacions prospectives, els atestats inventats tacito, els fiscals afinadors de "confiança", els delators d'objectius judicials i de comptes bancaris inventats etc, les ràtzies de matinada que acaben amb res, les "operacions" amb "investigacions" eternes que acaben amb res, les persecucions a activistes que al cap d'anys acaben en "absolució", els "permisos" il·legals de jutges per a espiar persones, l'ús de fons reservats espanyol i fons reservats B espanyols, les mentides de polítics espanyols, judicis farsa... sí tot plegat fa que la justícia espanyola i l'estat espanyol siguin una veritable CLAVEGUERA. L'advocat de la justícia de la Unió Europea, solament ha dit que la justícia de Bèlgica hauria d'acreditar la vulneració de drets fonamentals per part de la justícia espanyola. Sí finalment cal, Bèlgica podrà presentarà les acreditacions de les esmentades vulneracions, car de proves no en falten.
  4. Icona del comentari de: Lluis a juliol 14, 2022 | 11:30
    Lluis juliol 14, 2022 | 11:30
    Yo de Puigdemont iría planteándome poner una demanda contra Boye por abusos en las facturas y ser una caso perdido en Bélgica u otro pais de la UE. Ahí lo dejo ....
    18
    Icona de dislike al comentari de: Lluis a juliol 14, 2022 | 11:30 18
    Respon
    • Icona del comentari de: Al babau Luis a juliol 14, 2022 | 19:18
      Al babau Luis juliol 14, 2022 | 19:18
      Millor demanar un "factura" a l'alcalde de Madrid... hi afegeix comissions del 80% i com a bon nonacionalista espanyol és inviolable per "l'estado de derecho" i el "imperio de la ley" espanyols. Quina barra i quines galtes que teniu, xovinistes espanyols dels nassos ! ja us ho trobareu !
  5. Icona del comentari de: Realitat a juliol 14, 2022 | 11:42
    Realitat juliol 14, 2022 | 11:42
    Waterloo ha quedat presonera del seu pinyó fixe. Creure que pots anar contra un estat per mitjà dels tribunals, és de gent que no toca de peus a terra. Parlar de derrotar, és de ximples extrems submergits en un deliri. Tota aquesta dinàmica només porta al desgast, i no aporta cap benefici per Catalunya.
    17
    Icona de dislike al comentari de: Realitat a juliol 14, 2022 | 11:42 17
    Respon
  6. Icona del comentari de: Vicente a juliol 14, 2022 | 11:43
    Vicente juliol 14, 2022 | 11:43
    Boye va a necesitar mucha imaginación para convertir esto en otra victoria judicial.
    16
    Icona de dislike al comentari de: Vicente a juliol 14, 2022 | 11:43 16
    Respon
    • Icona del comentari de: Donde está Vicente ? a juliol 14, 2022 | 20:43
      Donde está Vicente ? juliol 14, 2022 | 20:43
      Quin comentari més cínic, els enregistraments de Villareco no son cap imaginació, i son l'iceberg de l'escàndol del clavegueram de l'estat espanyol. Si vols un poc de realitat "espanyola" ací la tens, judicis farsa, fiscals de confiança espanyols afinadors, informes tacitos, espionatge il·legal autoritzat per jutges espanyols, "operacions" policials i judicials que duren mesos i anys... i s'acaben arxivant o sense càrrecs, les quals solament son un "càstig" espanyol, la policia espanyola "facilita" a la premsa informes i fotografies DNI sobre jutges no afins a la ortodòxia espanyolista, justícia espanyola que posa per damunt de la democràcia, els drets fonamentals i les bones praxis, la unitat indivisible d'Espanya ( la qual cosa, per acabar-ho d'adobar, és una fal·làcia)... Seguim ?
  7. Icona del comentari de: fervent devot de sant Kalashnokov a juliol 14, 2022 | 11:50
    fervent devot de sant Kalashnokov juliol 14, 2022 | 11:50
    Bona lliçó de la qual n'hem d'aprendre tots: l'únic camí real cap a la independència quan un estat nega la democràcia és el control del territori, cosa que en aquests casos requereix l'ús de la força amb que està legitimat un estat pel fet de ser-ho, per defensar les seves fronteres. Es proclama la independència, es crida a files contra l'enemic mortal i es fa com van fer -per posar exemples de membres de la tan cacarejada UE- Eslovènia i Croàcia, una lluita amb morts reals i que mai ressuscitaran, merescuda lliçó contra un estat feixista que ho és perquè el voten amb complicitat, coneixement i traïdoria quasi tots els seus habitants, feixistes per vocació, per més detalls, merdespaÑistaÑols. Companys, esmolem ben bé les eines, que hi ha carn de bèstia espanyola a taula i té gust de "cochinillo a la segoviana"!
    27
    Icona de dislike al comentari de: fervent devot de sant Kalashnokov a juliol 14, 2022 | 11:50 1259
    Respon
    • Icona del comentari de: PIPPEN a juliol 14, 2022 | 12:10
      PIPPEN juliol 14, 2022 | 12:10
      Dades del teu camell?, Es molt bo!
      • Icona del comentari de: fervent devot de sant Kalashnokov a juliol 14, 2022 | 13:39
        fervent devot de sant Kalashnokov juliol 14, 2022 | 13:39
        És rus, i com que no crec que parlis rus, ja et faré una recomanació personalment, a tu, que ja veig com de bé aprecies la meva prosa: una punxadeta de rizina (antiga "merda" del KGB especialment dedicada als molt necessitats com tu) i et presentaré a Déu personalment, pallasso espanyol! Да здравствует Свободная Земля! (com que ets una mica curtet, en "cristianu" vol dir "¡Biba la Tierra Libre!")
        • Icona del comentari de: Alexander Volkov a juliol 14, 2022 | 21:31
          Alexander Volkov juliol 14, 2022 | 21:31
          Millor crack.. la rizina millor per tu.. en quan a la prosa… prefereixo John Rambo…
    • Icona del comentari de: Puedes empezar para que los muertos sean todos los hijoputas de tus familiares vivos. a juliol 14, 2022 | 13:01
      Puedes empezar para que los muertos sean todos los hijoputas de tus familiares vivos. juliol 14, 2022 | 13:01
      Y para que estos acompañen a todos los hijoputas de tus faciales que ya están muertos. Así todos gozarán de la Itaca celestial, que será la única republiqueta catalana que verán.
    • Icona del comentari de: SinChan a juliol 14, 2022 | 14:42
      SinChan juliol 14, 2022 | 14:42
      Que pesao el tio. Deja de ver documentales y pelis de la WWII John Rambo!. Menudo pallaso.
      • Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a juliol 14, 2022 | 19:28
        Luisnomeacuerdo juliol 14, 2022 | 19:28
        CoÑo. Qu nosotros tenemos desde el lejano 1972, 33 aÑo de la Victoria, a nuestro PePe Villarejo que tanto ha hecho por nosotros. Chocho y tal.
    • Icona del comentari de: fervent devot de sant Kalashnikov a juliol 15, 2022 | 10:22
      fervent devot de sant Kalashnikov juliol 15, 2022 | 10:22
      Més de 1200 negatius! Si fossin PCR's hauria acabat amb la COVID amb un sol post! Hosti tu, i sense fotre-us ni un sol tret! Ja em semblava a mi que els espanyols éreu uns covards de merda. Només cal esperar quan comencin a xiular les nostres bales per veure a quin bordell us foteu a fer xapes! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
  8. Icona del comentari de: Visca Puigdemont i visca el Consell ! a juliol 14, 2022 | 11:53
    Visca Puigdemont i visca el Consell ! juliol 14, 2022 | 11:53
    Fa temps que penso que, a mig termini, el nostre president i el govern del CxR no estaran segurs dins la UE, a mesura que la crisi econòmica i política s'agreugi, els buròcrates de la UE faran pinya amb els estats. Ara resulta que Turquia i Espanya són democràcies i estats de dret i, si els refugiats kurds a Suècia i Finlàndia corren el perill de ser extradits a Turquia, als catalans exiliats dins la UE els pot passar el mateix. Potser Suïssa sigui un lloc més segur que Flandes, mentre Flandes no sigui un estat independent.
    • Icona del comentari de: Quin temps farà demà a Blanes? a juliol 14, 2022 | 13:53
      Quin temps farà demà a Blanes? juliol 14, 2022 | 13:53
      És per parlar d'algo interessant perquè ximpleries ja n'has dit força.
      • Icona del comentari de: Ehem ! a juliol 14, 2022 | 19:20
        Ehem ! juliol 14, 2022 | 19:20
        Torna la inefable Camacho a Blanes ? Li farem una rebuda com es mereix.
  9. Icona del comentari de: Àcrata a juliol 14, 2022 | 11:53
    Àcrata juliol 14, 2022 | 11:53
    Encara algú pot confiar en aquest ens que s'entesten en anomenar "Justicia?". I en els polítics?.
  10. Icona del comentari de: Àcrata a juliol 14, 2022 | 11:53
    Àcrata juliol 14, 2022 | 11:53
    Encara algú pot confiar en aquest ens que s'entesten en anomenar "Justicia?". I en els polítics?.
  11. Icona del comentari de: El cit campejador a juliol 14, 2022 | 12:00
    El cit campejador juliol 14, 2022 | 12:00
    ostras, hacía mucho tiempo que no era tan feliz. Esto demuestra que la democracia española es fuerte, que Europa es fuerte, que los fugados son fugados y que Bélgica es tierra de acogida de etarras y golpistas. Pero no pasa nada... los panfletos indepes les darán la vuelta a esto por orden de Boyé el calvorota y parecerá una clara victoria. A ver los tuits del Vivales.
    12
    Icona de dislike al comentari de: El cit campejador a juliol 14, 2022 | 12:00 18
    Respon
    • Icona del comentari de: Expulsionista forever a juliol 17, 2022 | 11:16
      Expulsionista forever juliol 17, 2022 | 11:16
      "No pasa nada" esto, "no pasa nada", otro. Típico comentario Ñista nopasanadista. Esta frase me hace pensar que ocultas algo para decirlo. Y estoy cansadísimo.
  12. Icona del comentari de: Pitxolí a juliol 14, 2022 | 12:04
    Pitxolí juliol 14, 2022 | 12:04
    Jean Richard de la Tour és francès; no belga. I la seva carrera ha transcorregut a França. Això em sembla fonamental per a entendre quin punt calça en qüestions d'independentisme. Ja ha esclatat a la cara de "París" la qüestió corsa i d'altres que li'n poden esclatar. Monsieur Jean pensa en el futur. I en qüestions d'independentisme, "París" és el mestre de "Madrid".
    • Icona del comentari de: El cit campejador a juliol 14, 2022 | 12:47
      El cit campejador juliol 14, 2022 | 12:47
      Primer manipulador de la opinión del abogado de la TJUE. Debe ser amigo del calvorota
  13. Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 14, 2022 | 12:41
    Gonzalo juliol 14, 2022 | 12:41
    ÚLTIMA HORA! han visto merodeando a Puigdemont por el aeropuerto de Bruselas, buscando la entrada a bodega de carga de algún avión con destino Caracas. Ampliaremos información.
    11
    Icona de dislike al comentari de: Gonzalo a juliol 14, 2022 | 12:41 15
    Respon
  14. Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 14, 2022 | 12:46
    Gonzalo juliol 14, 2022 | 12:46
    Si que habéis retirado rapido esta noticia de los titulares. Jajaja! No ha aguantado ni 90 minutos. Jajaja! Tranquilos, que ya haremos saber a toda la borregada separrata lo que ha dicho la justicia europea del impresentable ese.
    11
    Icona de dislike al comentari de: Gonzalo a juliol 14, 2022 | 12:46 12
    Respon
  15. Icona del comentari de: De ostiazo en ostiazo , hasta el ostiazo final. a juliol 14, 2022 | 12:54
    De ostiazo en ostiazo , hasta el ostiazo final. juliol 14, 2022 | 12:54
    Que se podía esperar de un País que acoge delincuentes, drogadictos y terroristas y tiene un odio visceral contra España. Por cierto los mierdas golpistas supremacistas que se den prisa para irse a Venezuela, Rusia o Corea del Norte. Y lo único que ha conseguido la mierda golpista supremacista es crearse mucho asco e las democrácias mundiales.
    • Icona del comentari de: Pere a juliol 14, 2022 | 19:12
      Pere juliol 14, 2022 | 19:12
      Ha, ha, ha. Aquests xovinistes espanyols estan com un llum i es creuen molt llestos. Com el paio "actiu" des de l'any 1972, el del "chocho" i "tal", i els seus enregistraments amb tota al patuleia espanyola que ara fa públics per fascicles. L'únic "ostiasso" final que hom espera és el de l'estat espanyol, però, segurament ja no ens afectarà perquè els catalans ja no serem sota sobirania espanyola.
  16. Icona del comentari de: Independentista a juliol 14, 2022 | 14:01
    Independentista juliol 14, 2022 | 14:01
    Aquest troll imbècil que es signa "El Cid Campeador", ben segur que no sap que Don Rodrigo Diaz de Vivar, el Cid, va estar al servei del Valí de Lleida, va lluitar contra en Com. te de Barcelona Ramon Berenguér i el vencé. Ramon Berenguer va ser alliberat desprès de pagar un quantiós rescat i, temps desprès es tornaren a enfrontar. El Cid tornà a guanyar i preguntà al Comte si el volia acceptar al seu servei. I Ramon Berenguer l'acceptà; com a cavaller al seu servei i com a gendre. Aquesta és la història que , possiblement, el nostre troll no coneix. I si la coneix ho dissimula molt bé.
  17. Icona del comentari de: El cit campejador a juliol 14, 2022 | 14:39
    El cit campejador juliol 14, 2022 | 14:39
    En este periódico subvencionado estáis dando poco bombo a la noticia como la reacción de Boye, de Puigdemont, de Alay y todo eso.... Vamos hoy, no estáis haciendo lo que soléis hacer .
  18. Icona del comentari de: De nou Europa diu NO a Catalunya a juliol 14, 2022 | 15:41
    De nou Europa diu NO a Catalunya juliol 14, 2022 | 15:41
    Sols llegint els vostres comentaris , el jutge podria veure sota qui estat d'odi se'ls jutjaria. Que revisi com es van condemnar els presos polítics, no es van admetre els videos que explicaven la veritat. Que revisin com s'ha actuat judicialment contra el procés, qie estudiin les declaracions de Villarejo. jutges belgues us serà fàcil explicar la justícia no justa d'Espanya.mai hauria pensat que de nou Europa ens dóna l'esquena. Tant europeus que ens sentíem els catalans ja en ple franquisme mentre Espanya sols es valorava la dictadura I es perseguia Catalunya
    • Icona del comentari de: @Europa vs Unió Europea a juliol 14, 2022 | 19:44
      @Europa vs Unió Europea juliol 14, 2022 | 19:44
      Apreneu-ho d'una vegada la Unió Europea, no pas "Europa", és una associació d'ESTATS europeus i és evident, es protegeixen entre ells i llurs interessos. Dit això, no vol pas dir que si un estat la fa tant grossa -l'estat espanyol des de fa anys acumula descrèdit i vulneracions dia rere dia- al capdavall li hagin de tocar el crostó de forma contundent. Per una altra banda l'advocat del Tribunal de Justícia de la Unió Europea TJUE opina que Bèlgica ha d'acreditar les vulneracions, en el temps (?!), de drets fonamentals per part d'Espanya, no ha afirmat enlloc que a Espanya no es vulnerin drets fonamentals, i doncs, que Bèlgica s'hagi equivocat en res.
  19. Icona del comentari de: Anònim a juliol 14, 2022 | 16:06
    Anònim juliol 14, 2022 | 16:06
    Tranquils, en tenim una llista més llarga que "las páginas amarillas". M'encanta veure a la claca putañola contenta, així quant ara els començin les hòsties faran més soroll de morts i enterrats.
  20. Icona del comentari de: Guillem d'aquest femer a juliol 14, 2022 | 16:08
    Guillem d'aquest femer juliol 14, 2022 | 16:08
    Pot ser qualsevol cosa, des de no res, fins un "canvi de cromos", a tall d'exemple: els espanyols venen definitivament els sahrauís i nosaltres venem els catalans. Tot i tots som moneda de canvi i la "moneda catalana" s'ha devaluat molt aquests darrers cinc anys, entre l'evidència de la traïció d'ERc i el desconcert general
  21. Icona del comentari de: En fi a juliol 14, 2022 | 17:21
    En fi juliol 14, 2022 | 17:21
    La de pasta, que deu haver costat aquesta opinió. El que deu haver españa, per acontentar un jutge afranconat
    • Icona del comentari de: Nada comparable a lo pagado a los observadores internacionales en la charlotada del 1-O. a juliol 14, 2022 | 18:38
      Nada comparable a lo pagado a los observadores internacionales en la charlotada del 1-O. juliol 14, 2022 | 18:38
      Y calderilla respecto a lo que pagan los supremacistas golpistas a no se sabe que asociación ( que ellos llaman) de derechos humanos que lleva un membrete falsificado de la ONU.
  22. Icona del comentari de: Pep a juliol 14, 2022 | 18:39
    Pep juliol 14, 2022 | 18:39
    El feixisme espanyol té molts tentacles a la UE. Tant de bo no s'en surtin, pel bé de la democràcia europea.
  23. Icona del comentari de: Delfí Artós a juliol 14, 2022 | 18:45
    Delfí Artós juliol 14, 2022 | 18:45
    El xovinisme espanyol "celebra" com una "victòria" seva (?!), l'opinió no vinculant de l'advocat general del TJUE sobre la MANCANÇA en l'acreditació de proves de la vulneració de drets per part de la justícia d'Espanya, no diu pas que a Espanya NO HI HAGI vulneració de drets per part de la justícia espanyola. És cert que això podria allargar el procés, vull dir el procés judicial del TJUE, però no hi veig el perquè l'impresentable Strangelove i tota la patuleia xovinista espanyola ho celebren tant i alhora alguns catalans desorientats carreguen contra la Unió Europea. Les coses com son. Potser els advocats de la part catalana hauran de presentar i acreditar més proves sobre la vulneració en el temps de drets fonamentals i trampes de la justícia espanyola. És això. És així.
  24. Icona del comentari de: Cal dir-ho a juliol 14, 2022 | 18:52
    Cal dir-ho juliol 14, 2022 | 18:52
    No us esvaloteu tant si us plau, llegiu i interpreteu bé, l'advocat general del TJUE opina que Bèlgica ha d’acreditar millor la vulneració de drets fonamentals per part de la justícia d'Espanya, no pas que La justícia d'Espanya no vulneri drets fonamentals. Son coses molt diferents. L'opinió de l'esmentat advocat podria allargar el cas, car s'hi hauran d'aportar més proves, però encara no podrà tancar el cas.
    • Icona del comentari de: Típico en los corrupgentes. a juliol 14, 2022 | 19:23
      Típico en los corrupgentes. juliol 14, 2022 | 19:23
      Siempre "blanqueando" la realidad.
      • Icona del comentari de: Anònim a juliol 14, 2022 | 23:08
        Anònim juliol 14, 2022 | 23:08
        Cert, l'estat putañol sempre blanqueja el seu franquisme de sàtrapia nord-africana. I fa servir el parlament europeu per amagar als seus corruptes. De fet des de fa un temps ja se n'estan donant compte que l'estat-negoci putañol és només una màfia de baixa estofa que compra amb els diners dels catalans tot allò que l'interessa per blanquejar-se. Amb la crisi que estan provocant deixant Catalunya pobre, d'on treuran els diners per seguir pagant xantatges? Tu pagues tota aquesta màfia blanquejadora, don treuras diners per pagar la llum i la gasolina amb tant corrupte?
  25. Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 14, 2022 | 22:28
    Gonzalo juliol 14, 2022 | 22:28
    A estos gilipollas les va a pasar lo mismo que con los 8 segundos. Estará el pelomocheo en la carcel, y aún seguirán diciendo que que nerviositos estamos. Jajaja!
  26. Icona del comentari de: Activista. a juliol 15, 2022 | 08:26
    Activista. juliol 15, 2022 | 08:26
    Desprès d'haver estat 31 anys sense votar - del 1979 al 2010- vaig comèter dos errors. El primer, tornar-me a involucrar en política; ara, desprès de que m'hagin enganyat per segon cop no puc culpar de l'engany a ningú, sinó a mi mateix . L'altre error va ser creure que a Europa, la mitificada Europa, les coses eren diferents. Anava d'alló més errat; els estats son el mateix arreu, només que son una mica menys barroers que l'espanyol, dissimulen millor les seves vergonyes. I així estem: els polítics exiliats seràn entregats a l'estat espanyol i empresonats de per vida. Aixó si no moren en un "accident". És la trista realitat.
  27. Icona del comentari de: vendetta a juliol 15, 2022 | 08:27
    vendetta juliol 15, 2022 | 08:27
    sant kalasnikov te rao, carn putanyola tornan en bossas de brosa cap als seus poblatxos y dones de negra plorant odi enter al invasor cacanyol
  28. Icona del comentari de: ciutadà a juliol 15, 2022 | 08:56
    ciutadà juliol 15, 2022 | 08:56
    Guillem d'aquest femer?. Bé, però, on anirem que no sigui també un femer?.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter