El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Puigdemont apunta que vindrà a la Catalunya Nord
  • CA

Canvi de domicili? O residència d’estiu? Sia com sia, el president a l’exili, Carles Puigdemont, apunta que anirà ben aviat a la Catalunya Nord. De fet, l’estiu passat així ho va fer i va visitar la Maternitat d’Elna i va pronunciar la conferència Confrontació Intel·ligent a la tradicional edició de la Universitat Catalana d’Estiu a Prada, al Conflent. La visita estival i política es va poder celebrar gràcies al fet que havia obtingut la immunitat parlamentària del Parlament Europeu. De fet, el sotsprefecte de Perpinyà va visitar la universitat per controlar que no hi hagués sorpreses, sobretot per part d’exaltats, d’una o altra banda.

Dimecres, el Tribunal General de la Unió Europea va retornar la immunitat als tres eurodiputats independentistes –Puigdemont, Clara Ponsatí i Toni Comín– que l’europarlament els hi havia retirat arran de la pressió espanyola. Amb la immunitat recuperada, Puigdemont ha recuperat també la mobilitat per tota la Unió Europea, llevat d’Espanya, per evitar sorpreses.

Així doncs, amb el passaport diplomàtic a la butxaca, divendres Puigdemont va participar a través d’un vídeo a l’assemblea general de l’Associació de Municipis per la Independència, l’AMI. L’entitat que ell va presidir. En el vídeo, de poc més d’un minut, Puigdemont va oferir tot el seu suport a una entitat que va qualificar d’estratègica pel Procés. “Teniu el meu suport des del Parlament Europeu, des de la Casa de la República a Waterloo o des de la… Catalunya Nord”, va advertir. Qui tingui orelles, que escolti.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ramon a juny 05, 2021 | 18:28
    Ramon juny 05, 2021 | 18:28
    Puigdemont no és un gra al cul d'Espanya-ERC. Puigdemont és EL gra al cul d'Espanya-ERC. Ahir un columnista espanyol ja vaticinava que en dos anys torna com President.
    • Icona del comentari de: Juli Vert a juny 05, 2021 | 19:15
      Juli Vert juny 05, 2021 | 19:15
      No fotis,!!! Ens vol enfonsar encara mes? Ja es pot quedar on està,!!!!
      20
      Icona de dislike al comentari de: Juli Vert a juny 05, 2021 | 19:15 121
      Respon
      • Icona del comentari de: Ramon a juny 05, 2021 | 19:25
        Ramon juny 05, 2021 | 19:25
        No, no, no el que vull enfonsar és Espanya-ERC. Per això em delecta eixa perspectiva que a Espanya ja se la veuen a venir. Res no els enfonsarà més. Que maco tot.
  2. Icona del comentari de: LlunyDeCat a juny 05, 2021 | 18:50
    LlunyDeCat juny 05, 2021 | 18:50
    En Puigdemont hauria d'anar molt amb compte i reforçar la seva seguretat perquè la Gestapo-SA-SS dels Espanyols (el Cul Nazi d'Europa) podria tenir preparat una operació de segrest i trasllat a Madrid de forma clandestina. Apropar-se al Cul Nazi d'Europa és ja perillós. On hi ha Espanyols pot esdevenir qualsevulla cosa, sempre dolenta, evidentment.
    161
    Icona de dislike al comentari de: LlunyDeCat a juny 05, 2021 | 18:50 19
    Respon
  3. Icona del comentari de: DesDelBrasil a juny 05, 2021 | 19:12
    DesDelBrasil juny 05, 2021 | 19:12
    Al Brasil hi ha un vident que el 2020 va fer una previsió d'un segon virus - Virus de Marburg - que escamparia una pandèmia molt més letal que l'actual. I sabeu on deia que s'iniciaria ? A Madrid. El virus de Marburg és pitjor que l'Èbola.
    • Icona del comentari de: Pedro a juny 05, 2021 | 20:50
      Pedro juny 05, 2021 | 20:50
      Que nivel, me has dejado alucinado. ¿ Y como se llama el vidente ? Es que a lo mejor a alguien le interesa.
  4. Icona del comentari de: L'OBSERVADOR ASTORAT a juny 05, 2021 | 19:17
    L'OBSERVADOR ASTORAT juny 05, 2021 | 19:17
    Abans amb el Feixisme-Franquisme1.0, l'exili a Saint-Martin-le-Beau (Indre-et-Loire), ara amb el Neofeixisme-Franquisme 2.0, l'exili a Waterloo (Waloneye) o a Perpinyà (Catalunya Nord). Res ha canviat, Ñ IRREFORMABLE !!!
  5. Icona del comentari de: Ricard a juny 05, 2021 | 19:19
    Ricard juny 05, 2021 | 19:19
    Bravo!
  6. Icona del comentari de: Joseph a juny 05, 2021 | 19:51
    Joseph juny 05, 2021 | 19:51
    Recordeu Saint-Martin-le-beau?
  7. Icona del comentari de: Ramon a juny 05, 2021 | 19:59
    Ramon juny 05, 2021 | 19:59
    Quan va tornar Tarradellas, el PSC i el PSUC treien foc pels queixals. En Guti va titllar-ho s'"antidemocràcia".
  8. Icona del comentari de: Ramon a juny 05, 2021 | 20:03
    Ramon juny 05, 2021 | 20:03
    La versió oficial i falsa d'aquella història és que UCD va fer tornar Tarradellas per evitar que la Generalitat tingués un govern d'esquerres. Mentida. No era perquè PSC i PSUC fossin d'esquerres. Era perquè PSC i PSUC eren nacionalistes catalans. Havíen aconseguit fer-los sucursalistes però no botiflers i lerrouxistes. Això encara trigaria.
  9. Icona del comentari de: I el món roda a juny 05, 2021 | 20:52
    I el món roda juny 05, 2021 | 20:52
    Es que los yayos se aburren si excursión y el bocata de mortadela.
    36
    Icona de dislike al comentari de: I el món roda a juny 05, 2021 | 20:52 26
    Respon
  10. Icona del comentari de: Pol a juny 05, 2021 | 21:20
    Pol juny 05, 2021 | 21:20
    La púrria espanyola continua infectant la web amb la seva llengua. No els llegiu. Boicot total.
    121
    Icona de dislike al comentari de: Pol a juny 05, 2021 | 21:20 85
    Respon
  11. Icona del comentari de: Ramon a juny 05, 2021 | 21:32
    Ramon juny 05, 2021 | 21:32
    Perpinyà i Banyoles són poblacions d'un mateix país, mentre que Peñaranda de Bracamonte, no. Aquesta és d'un altre país.
    112
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a juny 05, 2021 | 21:32 93
    Respon
  12. Icona del comentari de: Ramon a juny 05, 2021 | 21:33
    Ramon juny 05, 2021 | 21:33
    Peñaranda de Bracamonte és del mateix país que Albalate del Arzobispo.
  13. Icona del comentari de: Holaks a juny 05, 2021 | 21:43
    Holaks juny 05, 2021 | 21:43
    Catalunya nord? joder indepres, no se os va un poco la pinza con vuestros delirios trasnochados de conquistadores? Racistas, tontos a más no poder y encima imperialistas, vaya unas joyas que nos ha tocado aguantar
    30
    Icona de dislike al comentari de: Holaks a juny 05, 2021 | 21:43 128
    Respon
  14. Icona del comentari de: josé félix a juny 05, 2021 | 22:19
    josé félix juny 05, 2021 | 22:19
    Carlos Puchimon, prófugo de la justicia, enemigo número 1 de España: en caso de establecerte en Perpiñán, territorio de soberanía francesa, la colaboración policial franco-española procederá a detenerte, enmanillarte y someterte a un Consejo de Guerra sumarísimo. En caso de previsible condena, prepara tus espaldas para 30 años de reclusión mayor en un penal de màxima seguridad.
    25
    Icona de dislike al comentari de: josé félix a juny 05, 2021 | 22:19 161
    Respon
    • Icona del comentari de: Junts som invencibles. a juny 06, 2021 | 20:43
      Junts som invencibles. juny 06, 2021 | 20:43
      ??????????????? Colla d’ignorants. Ni tractat ni punyetes, encara que no t’agradi França és Demòcrata i compleix les lleis europees, no com ?? que se les passa pel forro i no sap el què representa la Democràcia .
  15. Icona del comentari de: Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) a juny 05, 2021 | 22:26
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) juny 05, 2021 | 22:26
    Doncs anirem a saludar el nostre President
    138
    Icona de dislike al comentari de: Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) a juny 05, 2021 | 22:26 134
    Respon
    • Icona del comentari de: Tant m'en fot, Ramon .... a juny 06, 2021 | 15:48
      Tant m'en fot, Ramon .... juny 06, 2021 | 15:48
      .... si vas a saludar al teu president com si t'operes.
  16. Icona del comentari de: Pedro a juny 05, 2021 | 22:39
    Pedro juny 05, 2021 | 22:39
    Perpignan muy francesa lo es; nadie habla catalán, no lo entienden y con el alcalde que hay, dudo que mocho pueda hacer algo " extravagante ". Perpignan es el sur de Francia, y no cataluña nord, esto se ha inventado en cataluña.
    167
    Icona de dislike al comentari de: Pedro a juny 05, 2021 | 22:39 220
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 00:14
      Ramon juny 06, 2021 | 00:14
      Atenció al que diu aquesta rata espanyola valgui la redundància: diu que qui no sap català no pot ser català. ENTESOS.
      • Icona del comentari de: Pedro a juny 06, 2021 | 15:34
        Pedro juny 06, 2021 | 15:34
        Tomate tila para tranquilizarte - ya sabemos que la verdad duele. De todos modos, gracias por hacerme reír con tus conjeturas sobre mi persona. Un consejo, ponerse nervioso no va bien pa´la saluz.
  17. Icona del comentari de: Seguem arran a juny 05, 2021 | 23:19
    Seguem arran juny 05, 2021 | 23:19
    Espanya és una GÀBIA. La seva llei és la nostra presó. Segarem cadenes i marxarem de la presó espanyola!!
    90
    Icona de dislike al comentari de: Seguem arran a juny 05, 2021 | 23:19 45
    Respon
  18. Icona del comentari de: No sé que vol dir això de Catalunya nord a juny 05, 2021 | 23:49
    No sé que vol dir això de Catalunya nord juny 05, 2021 | 23:49
    Potser l'Alt Empordà, el Ripollès o el Pallars Sobirà?.
    111
    Icona de dislike al comentari de: No sé que vol dir això de Catalunya nord a juny 05, 2021 | 23:49 146
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 00:04
      Ramon juny 06, 2021 | 00:04
      Prou que ho saps, què vol dir Catalunya Nord, coscubiela.
    • Icona del comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 00:11
      Ramon juny 06, 2021 | 00:11
      La Catalunya Nord, coscubiela, són les comarques catalanes que pel tractat dels Pirineus van passar a domini francès. I mira si ho tenen claríssim, els espanyols, que Catalunya no és Espanya, que així com els treu de polleguera la pèrdua d'un puto pedrot amb quatre micos no tinguis por que mostrin mai cap neguit per "recuperar" un territori tan important com tot aquell.
      • Icona del comentari de: Que gran és Coscubiela a juny 06, 2021 | 07:52
        Que gran és Coscubiela juny 06, 2021 | 07:52
        I què poca cosa es veu Puigdemont, també conegut com "el Vivales", al seu costat.
        19
        Icona de dislike al comentari de: Que gran és Coscubiela a juny 06, 2021 | 07:52 64
        Respon
        • Icona del comentari de: Ricard a juny 06, 2021 | 11:10
          Ricard juny 06, 2021 | 11:10
          Vés a viure sol a Brussel·les i seràs un "privilegiat". Au, va, anima't. I, si et plau, jo et demanaria més argumentacióven els comentaris.
          11
          Icona de dislike al comentari de: Ricard a juny 06, 2021 | 11:10 14
          Respon
  19. Icona del comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 00:03
    Ramon juny 06, 2021 | 00:03
    A sota un miserable espanyol (perdoneu la redundància) nega la catalanitat de Perpinyà ("LA CATALANA"), nega la catalanitat de la que fou durant segles la segona ciutat més important de Catalunya, en base a què, dit en llurs repugnants paraules, "nadie habla catalán, no lo entienden". Dada afortunadament del tot falsa però... us adoneu del que està concedint aquesta rata sense adonar-se'n?
    188
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 00:03 231
    Respon
    • Icona del comentari de: Perpignan la catalana a juny 06, 2021 | 01:15
      Perpignan la catalana juny 06, 2021 | 01:15
      Deu meu, Ramon. "Perpignan la catalana" és un eslògan d'una antiga campanya de turisme francès. Políticament no vol dir absolutament res i menys per al francès mitjà, en general. Només els creients en la destructiva religió anomenada "nacionalisme català" us ho preneu seriosament, com els de la cienciologia o els testimonis de jehová es prenen seriosament lo seu, però ningú més.
      114
      Icona de dislike al comentari de: Perpignan la catalana a juny 06, 2021 | 01:15 85
      Respon
      • Icona del comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 16:36
        Ramon juny 06, 2021 | 16:36
        I qui parla de reconeixement polític, coscubiela? Una nació, una identitat nacional, no va lligada automàticament a llur reconeixement polític. Si ara de les negociacions amb els espanyols posem per cas que Espanya reconegués que Catalunya és nació tal com ho sostenen pràcticament tots els catalans esquerres sucursalistes incloses no canviaria absolutament res de llur condició nacional. Seria exactament igual de nació que el minut abans d'eix reconeixement. De la mateixa manera que no perquè un estat ocupant et negui com nació deixes de ser-ne. Que l'estat maldarà perquè així acabi sent, evident. Però falta que se'n surti i aquí els espanyols ja porten tres segles fracassant-hi. I en tot cas, el quid és que una cosa és allò que digui el marc legal i una altra la realitat, la identitat nacional.
  20. Icona del comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 00:08
    Ramon juny 06, 2021 | 00:08
    De la mateixa manera que no per deixar de tenir estat desapareix la nació (Prat de la Riba), tampoc perquè una nació se la reparteixin entre dos estats deixen les parts de pertànyer a eixa mateixa nació. El Rosselló és tant pàtria dels catalans del Bages com ho és el Bages dels catalans del Rosselló.
    55
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 00:08 55
    Respon
    • Icona del comentari de: El que deia Prat de la Riba no té cap validesa a juny 06, 2021 | 15:45
      El que deia Prat de la Riba no té cap validesa juny 06, 2021 | 15:45
      Era un nacionalista català, ergo mentider i enredaire.
      • Icona del comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 16:29
        Ramon juny 06, 2021 | 16:29
        Sostens tal vegada, rata, que Prat va errat quan afirma que la manca d'estat no implica automàticament i necessària la desaparició de la nació? Sostens per tant, rata, que per exemple la nació lituana ha anar apareixent i desapareixent al llarg dels segles? Tens la més mínima idea, rata, de què és una nació?
        • Icona del comentari de: Ay entranytable rata @Ramon, els teus mons a juny 06, 2021 | 21:10
          Ay entranytable rata @Ramon, els teus mons juny 06, 2021 | 21:10
          La definició de nació no és fàcil. L'única cosa que es pot dir és que Catalunya NO és una NACIÓ i que, des d'aquest punt de vista Prat de la Riba i tu esteu equivocats.
          • Icona del comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 23:17
            Ramon juny 06, 2021 | 23:17
            For some reason, perquè ja són ganes de complicar les coses, amb la paraula nació s'entenen dos conceptes distints i Catalunya hi ha respost sempre plenament a ambdós mentre que Espanya no ho fa a cap de les dos. Qui no és una nació és Espanya. No ho és ni d'acord amb Herder, ni d'acord amb Renan. Espanya si de cas ASPIRA a ser nació. Però per això ens hauria d'assimilar. I fora de quatre tarats podrits fins el moll de l'os d'autoodi no sembla gaire que hi estiguem disposats, oi?
          • Icona del comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 23:30
            Ramon juny 06, 2021 | 23:30
            La definició de nació d'entrada no és fàcil perquè n'hi ha dues. Catalunya les satisfà totes dues mentre que Espanya no ho fa en cap de les dues. I a sobre hi ha qui identifica mecànicament nació i estat, però això ja és una aberració teòrica que em sembla que no cal ni dedicar-hi gaire temps: l'Alemanya Federal i la dita "Democràtica" eren dos estats però mai no van deixar de ser la mateixa nació. Quina mandra haver de repassar obvietats així. Tot amb tot, la condició de nació, com sol passar amb tantes i tantes coses, admet també la mesura tant si agafes la definició de Herder com la de Renan. Hom pot ser més o menys nació. Hom pot ser-ne plenament... o d'aquella manera. Catalunya és una nació de les menys discutibles. Pierre Vilar, marxista, per cert, sostenia que era la nostra nació era la més inequívoca, clara i completa d'Europa. En qualsevol cas, Catalunya és una nació incomparablement més evident que la majoria dels actuals estats que es pretenen nació. Catalunya no és el Kosovo. Catalunya no és el Panamà. Catalunya juga la mateixa lliga que el Japó.
  21. Icona del comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 00:29
    Ramon juny 06, 2021 | 00:29
    L'argumentari nacionalista espanyol ja veieu que és llufa rere llufa. Tanmateix, per què consent el Món que empastifi llurs fils?
    51
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 00:29 51
    Respon
  22. Icona del comentari de: 'Catalunya nord' és un terme inventat i utilitzat exclusivament pel nacionalisme català (I) a juny 06, 2021 | 01:53
    "Catalunya nord" és un terme inventat i utilitzat exclusivament pel nacionalisme català (I) juny 06, 2021 | 01:53
    De fet el Rosselló i la Cerdanya han estat territoris intermitentment espanyols i francesos. Perpinyà fins i tot va ser capital del Regne independent de les Mallorcas creat per Jaume I, regne totalment aliè a Catalunya i que fins i tot es va aliar amb França en la croada contra Pere III d'Aragó. Durant la Guerra Civil catalana de segle XV el Rosselló va ser francès i va haver de recuperar-lo Ferran el Catòlic dècades després. Per l'any 1627, els Comtats del Rosselló i la Cerdanya, capitanejats per la vila de Perpinyà, demanaven la secessió (desunió o separació, en paraules de l'època) del Principat de Catalunya, que s'oposava rotundament; la Guerra dels Segadors va malmetre tan lloable intent. O sigui que Perpinyà tan catalana com pretén el nacionalisme català no és.
    92
    Icona de dislike al comentari de: 'Catalunya nord' és un terme inventat i utilitzat exclusivament pel nacionalisme català (I) a juny 06, 2021 | 01:53 209
    Respon
    • Icona del comentari de: Ricard a juny 06, 2021 | 10:36
      Ricard juny 06, 2021 | 10:36
      Tothom sap que genèticament els toledans i els perpinyanesos són "cosins germans". La prova es la manifestació que es va fer a Toledo per la decisió del tribunal constitucional francès (uns altres "cosins germans" dels perpinyanesos) de PROHIBIR LA LLENGUA DELS PERPINYANESOS al sistema d'ensenyament públic i a la immersió. D'altra banda és coneguda l'enorme disgust que va suposar a Toledo, i a la resta de localitats castellanes, quan van regalar Menorca, Nàpols, Sicília i Sardenya per tal de que els castellans i els francesos poguessin destrossar a plaer els seus "cosins germans" del Sud de Perpinyà militarment i lingüística. I és que com deia el meu avi, el món és molt xicotet, i ja sabem de quin peu calça tothom, inclosos els comentaristes més "imaginatius".
      28
      Icona de dislike al comentari de: Ricard a juny 06, 2021 | 10:36 33
      Respon
  23. Icona del comentari de: Ricard a juny 06, 2021 | 10:51
    Ricard juny 06, 2021 | 10:51
    La prova de que els castellans i els catalans no tenim res veure, per dir-ho educadament, és que a ells només els interessa Catalunya com a territori però sense catalans. A part la nostra llengua no volen que existeixi, i per tant somnien en exterminar-la, i (cada cop més d'ells) si cal als catalans amb ella. Finalment, i en conseqüència, no tenen cap interès en mantenir la catalanitat de la l'Alguer, la Catalunya ocupada per França o reivindicar la catalanitat del Papa Borgia, Ramon Llull, Joanot Martorell o Cristòfol Colom. És qüestió de la seva secular xenofòbia anticatalana, desgraciadament.
    49
    Icona de dislike al comentari de: Ricard a juny 06, 2021 | 10:51 55
    Respon
    • Icona del comentari de: Bingo!!!!!!! a juny 06, 2021 | 15:42
      Bingo!!!!!!! juny 06, 2021 | 15:42
      Ni el Papa Borgia ni Ramon Llull ni Joanot Martorell ni Cristòfol Colom eren catalans.
      • Icona del comentari de: Ricard a juny 06, 2021 | 16:52
        Ricard juny 06, 2021 | 16:52
        O sigui ets castellà. Ningú no és perfecte.
        • Icona del comentari de: Jo no sóc castellà @Ricard a juny 06, 2021 | 21:27
          Jo no sóc castellà @Ricard juny 06, 2021 | 21:27
          Ni van ser catalans el Papa Borgia, Ramon Llull, Joanot Martorell o Cristòfol Colom.
  24. Icona del comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 16:40
    Ramon juny 06, 2021 | 16:40
    Espanyols i coscubieles relacionen la pèrdua de catalanitat en la pèrdua de la llengua. Segons espanyols i coscubieles, llegiu algun post anterior en aquest sentit, les comarques catalanes separades de la resta arran el Tractat dels Pirineus (tot i que el comú de la població va continuar temps i temps interrelacionant-se amb llurs compatriotes del Sud sense ni puto cas del que digués aquell Tractat), segons espanyols i coscubieles, dic, la catalanitat d'eixes comarques deixa d'ésser arran la substitució del català pel francès. Segons espanyols i coscubieles, per tant, qui no sap català no pot ser català. ENTESOS.
  25. Icona del comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 16:45
    Ramon juny 06, 2021 | 16:45
    És Catalunya. No ho nega ni el jacobinisme francès. I és el Nord de Catalunya. Pocs topònims tan precisos i merament descriptius trobaríem com la Catalunya Nord. Ara que, si ho preferiu, espanyols i coscubieles, també podríem enumerar-ne una a una les comarques cada vegada per refregar-vos-en llur catalanitat.
  26. Icona del comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 17:05
    Ramon juny 06, 2021 | 17:05
    Si realment tinguessin Catalunya per Espanya, si realment tinguessin Catalunya per part de llur nació, de llur pàtria, els espanyols sentirien per la "pèrdua" de la Catalunya Nord com a mínim el mateix que senten per Gibraltar. I preciso "com a mínim" perquè com vas a comparar-ne les dimensions. Llur negació de la catalanitat de les comarques de la Catalunya Nord, a més de ridícula, és molt, molt reveladora.
  27. Icona del comentari de: Ay entranyable @Ramon i els teus mons a juny 06, 2021 | 21:24
    Ay entranyable @Ramon i els teus mons juny 06, 2021 | 21:24
    Les nacions, els països, els pobles, tots canvien amb el temps. En l'assumpte del Rosselló et comportes com aquests radicals islàmics que volen recuperar tots els territoris que una vegada van ser Islam. El Rosselló va ser Espanya i des de 1659 gràcies a la irresponsabilitat de catalans com Pau Claris, que va regalar Catalunya a Lluís XIII de França, ja no ho és. De 1793 a 1795 Espanya va tractar de recuperar el territori però França va tornar a guanyar. Ara el Rosselló és França i hi ha poc més a dir. El terme "Catalunya nord" és només per a consum independentista català, però no descriu la realitat, al contrari.
    • Icona del comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 22:47
      Ramon juny 06, 2021 | 22:47
      El concepte Catalunya Nord no és necessàriament independentista. ERC, per exemple, l'emprava i no era pas independentista. Catalunya Nord és simple i mera descripció d'un fet que no admet debat. Com Macedònia del Nord. Discutir la catalanitat d'aquelles comarques és senzillament ridícul. La Catalunya Nord ha estat més segles catalana que la Catalunya Nova. Que pot deixar de ser-ho? Òbviament. El jacobinisme francès té la voluntat expressa de fer desaparèixer aquella catalanitat. No se n'amaga pas. Que en matèria lingüística ho han aconseguit significativament en els darrers 60 anys, no pas abans? Per desgràcia també és cert. Que els espanyols, que comparteixen aquella voluntat etnocida vers Catalunya, se n'alegren? Lògic. Els espanyols ens volen morts com a poble. Però quina mena de català podria veureu-ho i viure-ho amb indiferència, ja no diguem complaença? Per una cosa així s'ha d'estar molt, molt, molt políticament podrit.
      • Icona del comentari de: No contis milongas @Ramon a juny 06, 2021 | 23:17
        No contis milongas @Ramon juny 06, 2021 | 23:17
        La denominació «Catalunya Nord» va ser encunyada per Alfons Miàs, considerat pare del catalanisme francès, en 1937. És clar que és un terme nacionalista català. Abans d'aquesta invenció la zona sempre es va dir o Rosselló o Els Comtats.
        • Icona del comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 23:43
          Ramon juny 06, 2021 | 23:43
          Veig que ara ja ho deixes en nacionalista. Per saltironejar que no quedi. Vinga a anar canviant d'argument. Dir-ne nacionalista s'apropa més a la realitat. Però ni això, et compro. No cal tenir Catalunya per nació, hom pot tenir Catalunya per regió o pel que et vagui de rang inferior al de nació, i no per això canvia el fet de la catalanitat de les comarques septentrionals. Que és del que va la pel·lícula, saps? Manta catalans no s'han sentit, no s'han tingut, no s'han reconegut o no s'han sabut nacionalistes i no per això han deixat de tenir per terres ben catalanes les nord-pirinenques. Saps què passa, coscubiela? Doncs passa que com que de l'evidència identitària en sabeu i temeu conseqüències, conclusions o derivades polítiques, negueu l'evidència. I quan hom nega una evidència fa el ridícul. Negar la catalanitat de la Catalunya Nord és, doncs això, ridícul.
          • Icona del comentari de: Avui estàs per la milonga @Ramon a juny 07, 2021 | 01:37
            Avui estàs per la milonga @Ramon juny 07, 2021 | 01:37
            A la fi catalanisme, nacionalisme, sobiranisme, el que sigui, a la llarga acaba en lo mateix: secessionisme. Per tant, des d'aquest punt de vista són sinònims a efectes pràctics, conceptualment no. No veig que sigui ridícul negar la catalanitat del Rosselló després de més de 360 anys de pertànyer a França, però afirmar-la amb la fe del creient si m'ho sembla.
  28. Icona del comentari de: Andreu Bosch a juny 06, 2021 | 21:34
    Andreu Bosch juny 06, 2021 | 21:34
    Va ser notari de Perpinyà i funcionari del General. Va publicar el seu extens Sumari dels Títols d’Honor de Catalunya, Rosselló i Cerdanya (Perpinyà, 1628), en el qual defensava la tesi de la separació Comtats-Principat. «Rosselló y Cerdanya –escrivia– són fora y may són entrar baix Cathalunya». Perpinyà volia separar els Comtats de Rosselló i Cerdanya del cos del Principat. La qüestió ja s’havia plantejat el 1624 i va tornar a introduir-se el 1627.
  29. Icona del comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 22:57
    Ramon juny 06, 2021 | 22:57
    A sota diu un que les nacions canvien. Sí, és clar. Però Espanya per si de cas va fer una llei prohibint la comercialització dins llur territori de cap computadora que no tingués la puta lletra ñ de merda. Les identitats es defensen. Quin català que no estigui podrit d'autoodi podria ser indiferent, ja no diguem complaent, davant la fragmentació, la minorització, la residualització, la mort de la nació catalana? Quin català que no estigui podrit d'autoodi no voldria fer el que calgués per evitar-ho i revertir-ho?
  30. Icona del comentari de: No et preocupis @Ramon a juny 06, 2021 | 23:24
    No et preocupis @Ramon juny 06, 2021 | 23:24
    La nació catalana no morirà mai perquè mai ha existit ni com a entitat política ni com a entitat cultural, llevat, és clar en la imaginació del nacionalisme corresponent. Evidentment els països catalans només són una astracanada més de l'invent nacionalista.
    • Icona del comentari de: Ramon a juny 06, 2021 | 23:31
      Ramon juny 06, 2021 | 23:31
      Sí, vés saltant de tema.
    • Icona del comentari de: Ramon a juny 07, 2021 | 00:26
      Ramon juny 07, 2021 | 00:26
      En realitat, coscubiela, ja t'ho dic en una altra resposta, ni tan sols és el fonamental ni canvia res del quid de la qüestió que tinguis o no Catalunya per nació. Dels tres conceptes, independència, nació i identitat, que jo els subscric tots tres, el principal és el tercer. Mil vegades abans el català que en ha defensat llur identitat davant l'intent etnocida d'espanyols i francesos sense tenir consciència nacional ni independentista, que l'ERC d'abans del 155 (ja no diguem la ulterior).
      • Icona del comentari de: Més milongues d'en @Ramon a juny 07, 2021 | 01:48
        Més milongues d'en @Ramon juny 07, 2021 | 01:48
        Com si fos fàcil definir la identitat de qualsevol poble. I no és veritat el que dius: els catalans sempre es van sentir molt espanyols fins a l'arribada del nacionalisme català a mitjans-finals de segle XIX. Aquest nacionalisme es va inventar una nació que mai va existir però cal reconèixer-li l'èxit en aconseguir adeptes. Ja diuen que les mentides com més grosses colen millor.

Respon a Joseph Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa