Esquerra Republicana ha renovat la seva imatge corporativa, que ha presentat la vigila de la Diada. El principal canvi de la nova identitat corporativa és la supressió del groc i l’entrada del taronja terrós i el beix, però la formació no es queda aquí i ha renovat també l’estratègia comunicativa del partit. La secretària general d’Esquerra Republicana, Elisenda Alamany, que ha presentat la nova imatge corporativa amb el vicesecretari general de comunicació i portaveu del partit, Isaac Albert, ha manifestat que el partit “torna a ser Esquerra i torna a aquell color que tenia quan volia demostrar perfil propi”, i ha afegit que “hi ha una nova direcció que creu que hem d’adaptar tota la imatge gràfica i tornem a un color que ens havia caracteritzat en anys anteriors”. “Fem evolucionar els colors amb els quals hem treballat històricament”, han defensat.
A més, la pèrdua de presència del color groc, que havia tingut molt protagonisme els darrers anys, coincideix amb “un canvi d’etapa del país”. “Estem en una actualització de la imatge gràfica per tornar a connectar amb el país i parlar dels temes que preocupen al país”, ha assenyalat, i ha deixat clar que “continuarà tenint presència, però deixa de tenir protagonisme dels darrers anys pel canvi d’etapa del país”, subratllen fonts republicanes, que remarquen que el mantindran perquè és un dels colors de la senyera. A més, en la nova imatge corporativa guanyarà presència la imatge del triangle, un emblema del partit, sense les lletres. Per això, en el nou logotip també s’han arrodonit i s’han ampliat les quatre barres que identifiquen el partit.
Nova imatge. pic.twitter.com/pNL6ruqtWv
— Esquerra Republicana (@Esquerra_ERC) September 10, 2025
Una nova estratègia comunicativa de partit
Però la renovació no es limita a la imatge corporativa, ja que s’ha fet una reflexió per establir una nova estratègia comunicativa al partit amb noves maneres de comunicació a les xarxes socials, on centraran els seus continguts en els problemes de la gent amb un llenguatge molt més clar, entenedor i directe. “En els últims temps ens havíem quedat una mica antiquats, i havíem de transmetre modernitat i futur”, admet la formació, i ha insistit que la política demana que “parlem clar, que parlem de les preocupacions i de l’esforç de la gent sense menystenir-les i que continuem parlant del país”. “Més del país i de la gent, i menys dels partits”, ha reblat la dirigent republicana.