Missing 'path' query parameter

La diputada no adscrita del Parlament, Cristina Casol, ha apujat el to contra la formació que la va expulsar, Junts per Catalunya. Arran de la denúncia d'”assetjament per motius de gènere” coneguda fa unes setmanes, Casol ha titllat junts de “partit masclista”, i ha fet responsable de la seva situació al president del grup parlamentari de Junts, Albert Batet. El funcionament intern del grup, segons l’ex diputada del partit dirigit per Jordi Turull, es regeix per “una manera antiga de fer política”.

En una línia similar, Casol s’ha mostrat especialment crítica contra la presidenta del Parlament, Anna Erra, a qui acusa de “partidisme”. “Quan ets presidenta d’una institució has d’intentar que tots els diputats es trobin bé. I quan sents que algú està patint, el primer que has de fer és veure què passa”, ha argumentat la diputada en una entrevista a RTVE. Casol ha expressat el seu rebuig a l’actuació d’Erra també pel que fa a la gestió del cas d’Aurora Madaula. La diputada ha criticat, en la mateixa entrevista, que la presidenta del Parlament demanés Madaula renunciar al seu càrrec després de la denúncia de “violències silencioses” durant el Ple de les Dones.

Suport de Borràs

Pel que fa a Laura Borràs –de qui tant Casol com Madaula són partidàries en el xoc de faccions a Junts–, la diputada no adscrita ha admès que no ha rebut suport públic per part seva, si bé sí que ho ha fet “implícitament i a escala personal”. Com ja va fer Madaula en el seu retorn a l’activitat parlamentària, Casol ha volgut desvincular les seves acusacions d’assetjament per motius de gènere de les seves afinitats dins l’organització. Amb tot, la diputada assegura que espera la resolució de l’Oficina d’Igualtat del Parlament en el cas de la vicepresidenta de la mesa per prendre una decisió, si bé es planteja portar Junts als tribunals.

Més notícies
Notícia: Què ha passat amb la casa a Manresa de Rosalía i Rauw Alejandro?
Comparteix
La mansió modernista està a nom del cantant de Puerto Rico, que encara no l'ha posat a la venda
Notícia: ERC furga en el titubeig del PSC amb el nou finançament per desgastar Illa
Comparteix
Sergi Sabrià considera “sorprenent” que els socialistes catalans sempre “triïn el PSOE” quan s’han de reivindicar millores per Catalunya
Notícia: Junts es regira contra l’informe del Parlament Europeu que ataca la immersió
Comparteix
La formació de Carles Puigdemont lamenta que es doni veu al relat de la dreta i la ultradreta sobre l'escola en català
Notícia: El 87% dels metges de Catalunya entenen el català i el 69% el sap parlar
Comparteix
Només el 50,4% dels metges nascuts a la resta de l'Estat espanyol vol millorar el seu català

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter