Missing 'path' query parameter

Junts per Catalunya ha registrat a última hora una esmena a la totalitat al projecte de pressupostos catalans. Segons ha avançat Catalunya Ràdio i ha confirmat l’Agència Catalana de Notícies (ACN), el grup parlamentari de Junts ha registrat l’esmena poc abans que s’acabés el termini. La setmana passada ja havien presentat una esmena a la totalitat de la llei d’acompanyament dels pressupostos. Tot i que el Govern havia fet un últim intent per negociar amb Junts, la bonificació del 99% de l’impost de successions que plantegen els de Carles Puigdemont ha encallat les converses.

El Parlament debatrà aquest dimecres les esmenes a la totalitat que han presentat Junts, la CUP, els comuns, Vox, Ciutadans i el PP. Amb l’anunci de Junts, el Govern es queda sense opcions i haurà de pactar amb els comuns si no volen que els pressupostos hagin de tornar a la casella de sortida. El partit de Jéssica Albiach ha estat molt clar i ha condicionat el seu suport als comptes a la liquidació del projecte del Hard Rock.

Josep Rull, Laura Borràs, Jordi Turull i Anna Erra, en l'executiva de Junts a Altafulla / Junts
Josep Rull, Laura Borràs, Jordi Turull i Anna Erra, en l’executiva de Junts a Altafulla / Junts

ERC, en un carreró sense sortida

La posició dels republicans és complicada, ja que el PSC també posa com a condició el macrocomplex turístic per votar els comptes, però en el cas dels socialistes exigeixen que tiri endavant. De fet, és una condició que s’arrossega des de les negociacions dels pressupostos del 2023 i que encara no s’ha materialitzat perquè, segons la Generalitat, és un tema complex que estan estudiant els tècnics i el Govern no té capacitat d’incidir en els temps.

La vicepresidenta del Govern, Laura Vilagrà, ha pressionat els comuns perquè s’asseguin a negociar al marge del Hard Rock. “La ciutadania ens vota perquè mirem de fer el bé comú. Estic segura que l’electorat dels comuns és el que espera. Ens han fet propostes interessants i necessitem temps per intentar lligar-ho”, ha dit en una entrevista a Ser Catalunya. Vilagrà ha tancat la porta a pactar amb Junts alguna reforma de l’impost de successions perquè les propostes del partit són “maximalistes i neoliberals”.

Més notícies
Notícia: Govern i Junts bloquegen la negociació de pressupostos per successions
Comparteix
El Govern no veu "voluntat" d'acord per part de Junts, que fixa successions com la seva línia vermella
Notícia: ERC no garanteix aprovar els pressupostos espanyols i colla els comuns
Comparteix
Els republicans es fan els ronsos i intenten pressionar Sumar perquè forci Jéssica Albiach a votar a favor dels comptes catalans
Notícia: El Govern veu perillar els pressupostos per l’enrocament dels comuns
Comparteix
Aragonès admet als comuns que perdrà el suport dels diputats del PSC si paralitza el Hard Rock
Notícia: Els comuns tensen la corda amb el Govern amb una esmena a la totalitat als pressupostos
Comparteix
Albiach deixa la porta oberta a retirar-la si el "Govern descarta públicament el Hard Rock"

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter