El Parlament ha votat avui condemnar avui la massacre de Melilla. En aquest sentit, els grups parlamentaris han volgut mostrar el seu rebuig a “la brutal violència policial” marroquina i espanyola de la setmana passada, quan diversos migrants volien saltar la frontera delimitada entre Melilla i l’Estat espanyol i va finalitzar amb més de 37 morts.
La condemna de la cambra ha arribar després d’una declaració de la Junta de Portaveus signada per ERC, Junts, la CUP i els Comuns, tot i formar part de l’executiu central. A parer seu, l’actuació policial va suposar una vulneració flagrant dels drets de les persones afectades i que volien venir a Espanya.
Exigeixen una investigació
En aquest sentit, el Parlament de Catalunya ha demanat una investigació i que l’executiu espanyol ofereixi explicacions i reti comptes, així com estableixi mecanismes per atribuir responsabilitats a través de processos judicials. Alhora, critiquen les paraules de Pedro Sánchez, en les quals va elogiar l’actuació de les forces de seguretat i va culpar a les màfies d’un enviament massiu de persones a la frontera.
La declaració ha estat llegida pel secretari tercer de la Mesa del Parlament i diputat de la CUP, Carles Riera, i demana que es garanteixi el dret a emigrar tal com estableixen els drets humans, civils, polítics i socials i ho ha comparat amb la els migrants ucraïnesos que fugen de la invasió russa.

Critiquen les devolucions en calent
Alhora, els grups també demanen que es protegeixin diferents drets humans com que els migrants rebin una atenció mèdica i critiquen l’aplicació de les devolucions en calent. Els fets a Melilla “són fruit de la legislació en política migratòria de l’Estat, els tractats de la UE i la gestió i externalització fronterera que se’n deriva”, diu la declaració.