El secretari general de Podemos, Pablo Iglesias, ha aprofitat avui el seu primer discurs després de ser escollit per al càrrec, per carregar contra l’entesa entre CiU i ERC. Seguint la mateixa estratègia que el PP molt crítica amb el pacte entre nacionalistes i republicans, Iglesias ha parlat despectivament d'”esquerrovergència”.

“Estem en un bucle davant l’immobilisme del PP i el brindis al sol de l”esquerrovergència'”, ha indicat. Iglesias no ha dubtat a situar CiU entre el que ell denomina “casta”, tot i que el govern català acaba de fer el més gran desafiament a l’Estat amb la consulta del 9-N. “Potser és polèmic, però jo crec que el PP i CiU són partits de la casta i es retroalimenten”, ha deixat anar.

Un moment de l’assemblea de Podemos, celebrada avui a Madrid

El secretari general de Podemos, que ha estat escollit amb el 80% de vots, ha defensat les reivindicacions kurdes, saharianes i palestines, però en canvi ha estat visiblement tebi respecte a les catalanes. Ha dit que defensava el dret a decidir, però l’ha situat en el marc d’una reforma general espanyola obrint “el cadenat” de la Constitució del 1978. “Madrid i Catalunya no som tan diferents”, ha argumentat sense qüestionar l’Estat espanyol.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa