Pablo Casado ha anunciat que deixa la presidència del PP amb la “consciència molt tranquil·la” i sense “rancúnia ni frustració”. L’encara líder dels populars ha fet el seu últim discurs durant la junta directiva nacional del partit que se celebra aquest dimarts a Madrid i que ha comptat amb la presència de tots els barons regionals de la formació.
Casado s’ha acomiadat fent una crida a la unitat, però ha aprofitat la intervenció per enviar un missatge a la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso. El dirigent popular ha avisat que el “populisme” i el “sentimentalisme” guanyen terreny a la política espanyola i ha apostat per una política “seriosa i institucional”.
La reunió de la junta directiva nacional del PP obre el procés de renovació del partit després de la guerra civil entre Casado y Díaz Ayuso, que s’han acusat mútuament d’organitzar una campanya de desprestigi per acabar amb la reputació política de l’altre. Després de dues setmanes d’estira-i-arronsa, els barons territorials del PP van optar per fer costat a Ayuso –malgrat que Anticorrupció investigarà el contracte irregular– i van acabar pactant una sortida digna amb Casado, a qui havien arribat a exigit la dimissió fulminant.
Lleialtat a Feijóo
El president del PP també ha promès “lleialtat” al president de la Xunta de Galícia, Alberto Núñez Feijóo, que es perfila com al seu successor al partit, però ha lamentat la “reacció” que ha patit després que es fes pública una investigació interna sobre un contracte irregular concedit per la Comunitat de Madrid que ha esquitxat el germà de Díaz Ayuso.
Casado ha passat de puntetes per totes les polèmiques que han sacsejat el partit en els últims mesos i ha evitat fer cap menció concreta. El dirigent ha reivindicat el PP com un partit de “centre reformista liberal” i ha defensat el seu paper al capdavant del partit, al qual ha portat a la moderació en contrast amb el discurs incendiari de Vox, en la seva opinió.