El Ministeri Fiscal vol enviar els membres de la Sindicatura Electoral del Referèndum del Primer d’Octubre a la presó, és a dir, l’òrgan que havia de supervisar el procés electoral. Així es desprèn de l’escrit de Conclusions Provisionals que han rebut els seus integrants: Marc Marsal, Jordi Matas, Tània Verge, Marta Alsina i Josep Pagès ateses les penes que proposa pels delictes dels que els acusa: desobediència i usurpació de funcions. Una petició comunicada el mateix dia que el Tribunal Suprem ha conclòs la instrucció de la causa de l’1-O i ha obert el judici oral. 

 

Segons l’escrit al que ha tingut accès El Món, la Fiscalia demana a l’Audiència Provincial de Barcelona 9 mesos de presó per un delicte de desobediència regulat al 556.1 del Codi Penal i dos anys de presó pel delicte d’usurpació de funcions públiques previst a l’article 402 del mateix codi. A més,  el Fiscal hi afegeix multes i inhabilitacions especials. 

 

Les conclusions provisionals insteixen en què els membres de la Sindicatura van “mantenir inquebrantable la voluntat d’ignorar els acords i els requeriments efectuats pel Tribunal Constitucional”. “Vista la persistent inobservància per part dels encausats”-continua la Fiscalia- “de les resolucions del TC, que lluny de cessar en les seves activitats continuaven amb l’elaboració i publicació de resolucions” el Tribunal els va imposar 12.000 euros de multa diaris. Una multa que els va fer renunciar al seu càrrec i aturar les seves tasques encomades per la Llei de Referèndum.

 

Per això entenen que la seva conducta s’encabeix en una desobediència i en una usurpació de funcions públiques. En la qualificació ha caigut el delicte de malversació. Les penes sol·licitades els podrien enviar a la presó.

 

Solidaritat de Torra

 

Per la seva banda, el president Quim Torra ha expressat per Twitter l’agraïment per la feina que van fer els cinc membres de la Sindicatura. “Amb vosaltres ens jutgen a tots”, ha afirmat el president de la Generalitat. Torra ha coincidit en el missatge que ha difós avui quan s’ha sabut que el Tribunal Suprem tancava la instrucció de la causa pel procés sobiranista: “Som al vostre costat. No acceptarem cap sentència que no sigui l’absolució”. El president ha acompanyat la piulada de l’etiqueta #PosarUrnesNoÉsDelicte.

 

La petició de la Fiscalia
La petició de la Fiscalia | QS

 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter