JxCat es nega a investir Aragonès per a un Govern d’ERC en solitari

ERC continua les negociacions amb els Comuns

Aquesta tarda ERC i Junts s’han tornat a veure les cares. Això sí, telemàticament i per no avançar gaire, per no dir gens. En una trobada telemàtica dels equips negociadors habituals, JxCAT s’ha negat a prestar els quatre vots que caldrien per investir Pere Aragonès com a president d’un Govern d’ERC en solitari. D’aquesta manera, els junters es desdiuen del compromís de Jordi Sànchez de permetre aquesta investidura si hi havia un acord amb els Comuns. Un compromís que, segons fonts republicanes, Sànchez va repetir en la reunió del 7 d’abril. Ara bé, volen insistir continuar les converses per “bastir el govern del 52%”.

En les dues hores de trobada d’avui, Junts ha tancat la porta a negociar només la investidura d’Aragonès. De fet, era l’opció amb que comptava ERC que aquest matí ja havia advertit que s’havia acabat el temps i la paciència per “marejar més la perdiu” de la negociació. En aquest marc, abans de la reunió amb Junts, han celebrat la segona reunió amb els Comuns per perfilar un possible acord d’investidura i, qui sap, si de Govern.

En tot cas, la reunió d’aquesta tarda amb els Junters no ha servit de gaire. Els de Sànchez volen continuar negociant malgrat que ERC només veu la possibilitat d’investir i després enraonar d’un acord més ampli. A través d’un comunicat, els junters asseguren que “conviden a ERC a fer un govern independentista”. Segons la formació que lidera Carles Puigdemont, s’ha traslladat als republicans “la urgència de reprendre les converses per formar un govern de coalició amb l’objectiu d’implementar el mandat electoral que es desprèn del 52% dels vots independentistes”. “La millor manera d’evitar les eleccions és recuperar les negociacions per fer un acord de legislatura”, insisteixen des de Junts.

Però des d’ERC desconfien perquè els junters ja “s’han desdit fins a quatre vegades d’un acord pres”. “No podem tornar a negociar tot després de 83 dies, han tingut molt temps, volen forçar la negociació fins el darrer minut, una estratègia que sempre han fet anar”, critiquen des d’ERC. Els republicans, però, es mantenen ferms que només volen sentir a parlar de la investidura i després “sense pressió electoral” ja enraonaran sobre acord de Govern, governabilitat o de legislatura. “L’opció d’ERC ara per ara és un Govern en solitari, de Junts depèn que compleixi els seus compromisos i la seva paraula per evitar una repetició electoral”, afegeixen.

Comentaris

    rd 12/05/2021 10:07 am
    ben bet
    Junqueras la VOX del franquista Sanchez.155 12/05/2021 9:10 am
    Entre Ferrovial y 4ufiwns, erc es la VOX del PSOE.GAL.COLAU
    17
    29
    Respon
    Junqueras, no has fet prou mal CATALUNYA? 12/05/2021 8:57 am
    Junqueras, independentime caducat, montillisme pdr l'atur, corrupcio criminal de ferrovial, I NO PLEGA!!!! QUIN MISERABLE
    34
    61
    Respon
      en fi 12/05/2021 10:28 am
      i els convergents, que de cop i volta s'han fet independentistes per salvar la seva formació, què?
    ciutadà emprenyadíssim. 12/05/2021 8:53 am
    I jo, dara endevant, em nego a anar a votar. Per fer el que us roti no heu de menester el meu vot ni el de ningú.
    Veterà antifranquista. 12/05/2021 7:44 am
    Després de 57 (cinquanta set) anys de lluita, sento que he estat perdent miserablement el temps. I aixó és molt dur. Acabo definitivament la lluita i deixen d'importar-me els esdeveni,ments de Catalunya. Si, ja se que algú pensarà que és una deserció, però he descobert- tard però hohe descobert- que la cosa no valia la pena; he malbaratat uns anys i unes energies per a res. Què hi farem!. Adeu.
    26
    54
    Respon
      Pel veterà antifranquista i més corruptgent que independentista 12/05/2021 9:49 am
      Portem 10 anys processan cap a Ítaca sense voler entrar a port quan surt l'oportunitat amb 3 corruptgents portant el timó. Ara que els votants hem decidit canviar el timonell a les urnes fas figa?
    Francesc 12/05/2021 7:37 am
    ERC vol fer de PSOE i que JxC faci d'ERC. Vol que JxC li garanteixi la investidura a canvi de no res i després, si de cas, ja pactaríem alguna cosa. O no, perquè com ja estic investit, faré el que em roti pactant amb el PSC i els Comuns. O amb Vox, si calgués, com ha fet el PSOE a Madrid. Escrúpols, cap ni un. Quan ERC acusa JxC de no haver arribat a un acord en X dies, s'oblida que JxC els pot acusar d'exactament el mateix. ERC ha estat incapaç d'arribar a un acord en X dies.
    72
    113
    Respon
      Sembla que ERC n'ha après! 12/05/2021 9:59 am
      Després de 10 anys donant suport a la puta i la Ramoneta ja els coneix. Quan Mas va ser investit van pactar eleccions inmediates per separat després de votar independència Si/No, vam tenir una costellada de 3 respostes sense cap valor i el poc honorable va trencar la paraula per forçar la llista única amb ell de cap. Fuigpelmón va trigar 8 segons en suspendre la DUI i fugir. Torra va jugar amb pancartetes per acabar sempre obeint els jutges i va boicotejar la taula de diàleg amb Madrid per parlar de TOT, també va finiquitar la legislatura i no va convocar eleccions. Fa més d'un any que no tenim Govern ni President, quí creus que té la culpa de la paràlisis i el desgast? Segur que volen la independència de Catalunya?
      88
      24
      Respon
    Son corruptgents, no saben païr les derrotes 12/05/2021 7:35 am
    Saben rebre (inclús robar) però no saben donar. La paraula mai la mantenen, mentiders professionals com ha demostrat Miss Catalunya, Fuigpelmón, el pallasso Torra i Jordi Sànchez. Està ben clar que els motiva i no és pas la independència... 🤑🤑🤑
    314
    197
    Respon
      viscaERC, fora el lladre Junqueras i colla de quinquis de SALUT.FERROVIAL 12/05/2021 9:00 am
      Ferrovial, lladrej unqueras, preso 20 anys, Quin delinquent, ell i el hermano, quina mafia erc.ferrovial. 90 anys per arribar a ferrovial, sera fdp. Pobre ERC. Marxa ja, lladre junqueras i colleta del ferrovial corrupcio total
      70
      131
      Respon
      Supera ja aquesta mania 12/05/2021 8:31 am
      Encara no heu superat aquest trauma amb convergencia?, Juns NO te res a veure amb convergencia, en tot cas, el equivalent seria el PDcat
      63
      91
      Respon
        Estàs segur que JxSou no és convergència? 12/05/2021 10:16 am
        Deus ser molt jove tu, dons els noms i les cares ja hi eren...
        87
        37
        Respon
      Fertxox 12/05/2021 8:28 am
      Amb gent com tu a les files d’ER no paga la pena fer cap projecte, ja que tot és odi i rancunia. El canvi de 180 graus q ha fet Junqueres, Tarda, Rufian etc tornat-se autonomistes per al menys 20 anys fa inpossible una entesa jndependentista. Si ha gusnyat ER i ara es autonomista dons q pacti amb el PSC i Comuns i deixi de toca els nassos
      39
      75
      Respon
    Ovella esgarriada 12/05/2021 7:00 am
    Anims indepes coi!!!! que ho teniu a tocar.......!
    fideli 12/05/2021 6:51 am
    esquerra, si només sabem llepar el cul a l'invasor, pleguem!
    93
    122
    Respon
      Si noi, 12/05/2021 10:19 am
      d'altres a més de llepar el cul a l'invasor, també el llepan a la banca i les empreses...
    Sensatesa 12/05/2021 2:02 am
    Segona volta d'eleccions sisplau. Més que mai, cal tornar a votar. #VullVotar
    65
    75
    Respon
      Si noi, 12/05/2021 7:38 am
      doncs no t'escau el nom, tens tanta sensatesa com un corruptgent té honradesa.
      99
      83
      Respon
        Al noi del brut ferroviao el junquy 12/05/2021 9:03 am
        Ferrovial, vols un junque4as.mafia, rufianito el braguero de Sanchez.155. Fas vergonya, ferrovial brut
        42
        54
        Respon
    Clara 12/05/2021 1:25 am
    La Díaz al costat de Rufian ha dit quelcom com: "Cataluña ha vuelto a España"... I el xicot ha parlat de la independència com un somni. És aquest el guió erc???? És per això que molts catalans van arriscar-se per anar a votar el 14f, en plena pandèmia???? Només unes noves eleccions poden mostrar el grau d'acceptació d'una "quimera" estèril.
    351
    387
    Respon
      per la Clareta 12/05/2021 7:41 am
      Molts catalans van arriscar-se per anar a votar el 1-O, reben cops de porra, per a rès. Un poc honorable batxiller va trigar 8 segons en suspendre la DUI i va fugir.
      359
      232
      Respon
        Clarĺssima 12/05/2021 11:14 am
        La traïció erc va obligar, per dignitat, a que el MHP Puigdemont hagués de sortir de Catalunya per salvaguardar l'essència d'aquell moment històric. La memòria selectiva, a vegades, és maliciosa.
        Junqueras traïdor a Catalunya 12/05/2021 9:35 am
        De fugir res de res. És l'únic que ha continuat l'enfrontament i ha assolit victòries aquests anys. Va canviar el camp de batalla, a diferència dels desertors que es van lliurar a l'enemic esperant clemència si li feien el joc.
        45
        74
        Respon
          il·luminans sobre els desertors 12/05/2021 10:39 am
          Forn? Turull? Rull? Sanchez? Cuixart?
          il·luminans sobre les victòries del poc honorable fugit! 12/05/2021 10:36 am
          Potser prometre tornar i no fer-ho? Que li retirin la inmunitat europarlamentaria?
        Erc pletisiaa Marchena 12/05/2021 9:04 am
        I un gruixut mossen cregut es va entregar a españa com bon español constitucional per wue el Marchena triunfes i ell fent de bufo. Quin traidor el ferrovial chorizon
        46
        53
        Respon
    Sintu 12/05/2021 1:24 am
    Quico se't veu massa el llautó
      Si noi, 12/05/2021 12:09 pm
      fa temps que'l coneixem, biaix convergent. Censura comentaris que ensenyan les vergonyes dels Junters (així els ha batejat) educadament però no ho fa amb el sonat religios que omple d'insults les seves vomitades.
    Ramon 12/05/2021 12:59 am
    El president Mas hauria d'haver agafat pel coll ERC de bon inici per dir-los que a la més mínima complicitat o seguidisme amb la guerra bruta espanyola contra Convergència, a la més mínima complaença, al més mínim posar-se de perdil i tenir la indecència de dir que ells no són així, que ells estan nets, a la primera vegada que pronunciïn la paraula "retallada", s'ha acabat el bròquil i comencem a esbombar tota la brutícia i tots els robatoris republicans del Septenni Negre. "El soci més fidel de Catalunya", sí, ha, la puta que els va parir!
    122
    238
    Respon
      Miss Catalunya ja està bé a la paperera de la història on el va enviar les CUP 12/05/2021 7:53 am
      En lloc d'un referèndum de independència ens va donar una costellada de tres respostes per fer content al Cerillo. Després va trencar la paraula que va donar per fer-lo president d'eleccions inmediates per aconseguir la unitat amb xantatges i ell de fap. Gracies CUP, però haurieu d'haver netejat l'independentisme també del processista Fuigpelmón i el pallasso Torra.
      244
      130
      Respon
        Junqueras traïdor absolut 12/05/2021 9:45 am
        La història no l'escriu la CUP, però el que és segur és que Junqueras ja hi ha entrat com el més gran traïdor a Catalunya des de la Guerra Civil.
        37
        75
        Respon
          Segur que Junqueras és el més gran traïdor? 12/05/2021 11:13 am
          Jo crec que'l supera amb mèrits aquell poc honorable batxiller que va suspendre la DUI en segons i va fugir.
    Rémi et Colette 12/05/2021 12:15 am
    Només voleu el cigronet al trono. I els 40.000 carrecs. Patètics.
      fideli 12/05/2021 6:52 am
      opus dicta i mana... opus és dominació española.
    baldiret 12/05/2021 12:09 am
    Quico; que et sembla si canviem el titular. "Esquerra (la secta) vol que Junts (junters) l'hi parin taula i que l'hi rentin (simbòlicament) els peus a Pere Aragonès." Ets una mica massa barrut, hauries d'afluixar
    61
    111
    Respon
      Fets 12/05/2021 2:05 am
      Erc prefereix espanya.
      32
      54
      Respon
        Mes fets, comprovats! 12/05/2021 11:07 am
        Fuigpelmón suspengué la dui en 8 segons i va fugir
    BRAMS 12/05/2021 12:03 am
    Ben fet que fan els de JUNTS. La sal de la vida us haurien de negar! ERC: Els rucs catalans.
    60
    37
    Respon
    La meva opinió 11/05/2021 11:02 pm
    Tal com jo ho veig, els culpables son ERC
    85
    119
    Respon
      Normal que ho vegis així 12/05/2021 12:16 pm
      Amb ulls corruptgents...
      Mala gent 11/05/2021 11:51 pm
      És claríssim que hi ha un personatge que sempre posa pals a les rodes i que viu a Waterloo. Els hi puc assegurar que no fa ni deixarà fer i que portarà l'independentisme a la ruïna, si no li parem els peus.
      334
      202
      Respon
        Ramon 11/05/2021 11:57 pm
        Efectivament, Puigdemont ja porta anys posant pals a les rodes. Però posant-se-les a Espanya-ERC. El president Puigdemont porta ja no sé quantes vegades esquerrant els plans d'Espanya-ERC. I per això és el nostre heroi.
        158
        219
        Respon
          heroi? 12/05/2021 12:13 pm
          el poc honorable batxiller que va suspendre la DUI en segons i va fugir? DEMÀ M'AFEITARAS...
          Sobrevalorat i inepte 12/05/2021 12:32 am
          A Espanya Puigdemont no li fa absolutament res, com a màxim a algún jutge. En aquests moments passen completament d'ell, i a segons qui ja li va bé.
          207
          139
          Respon
    fideli 11/05/2021 10:35 pm
    en pere, NO!
    75
    13
    Respon
      Albert Berrio 12/05/2021 12:19 am
      És incomprensible. És evident que ERC no ens durà a la independència , ni amb Junts ni sense. Però també és evident que tot país necessita un govern. Junts diu "o entrem al govern o no hi ha govern." L'important, doncs, per a Junts no és que hi hagi govern sinó que ells hi siguin. Els partits tenen com a primer objectiu tocar poder i donar feina als seus. Quan entendrem que hem de deixar de mirar cap als partits i hem de centrar-nos en la lluita contra l'Estat? Hem de fer veure als partits que són prescindibles i que les seves disputes són anècdotes sense importància.
      80
      114
      Respon
        Anònim 12/05/2021 6:00 am
        Govern? De que serveix si no es per per anar burxarnt?
    El verdugo del Cid 11/05/2021 10:16 pm
    Doncs tornem a anar a eleccions, vet aquí! No és cap drama per l'independentisme (mentre duri la pandèmia no aixecarem la DUI, oi?) i quan vegin, tan ERC com Junts, que perden vots a favor de la CUP potser comencin a entendre...
    Ramon 11/05/2021 9:50 pm
    Si tant de pànic li té el tripartit a tornar a les urnes, tornem-hi! Cada cop m'ensumo més que la tupinada de la darrera vegada deuria ser oceànica.
    67
    83
    Respon
      Ramoneta i puta 12/05/2021 10:51 am
      Fill meu, millor calladet que mai té dit qui és ton pare... Has vist la coroneta que t'està sortint?
    De Roquetes vinc 11/05/2021 9:45 pm
    Jo faria el mateix. que s'han cregut aquests traïdors?
    Veritas 11/05/2021 9:44 pm
    ERÑ = Espanyols Residents a Catalunya............... La banda de mossen Junqueras cada cop mes lluny de la independència de catalunya i mes prop de les butaques de ferrovial, 1
    La realitat és aquesta 11/05/2021 9:06 pm
    ERC va fer possible l'elecció de la presidenta del Parlament sense posar pegues. JxCAT posa dificultats extremes, i n'hi va afegint de noves, per l'elecció de Pere Aragonès. És evident que primer s'ha de facilitar aquesta elecció i després formar govern.
    221
    78
    Respon
    Massaia 11/05/2021 8:50 pm
    Apa va, que us moqui la iaia, entre els uns i els altres ens esteu demostrant que potser no som un país prou madur per ser independents, quina pena de polítics, sou com una plaga i nosaltres uns tontets per votar-os, feu perdre la il·lusió i les ganes. Aneu a la merda!
    12
    11
    Respon
    Joan 11/05/2021 8:41 pm
    Acollonant! Primer, investiu-me i després ja en parlarem? de què exactament? De un si el govern esta "tutelat" pel PSOE?. De si a la "Taula de Nulles", es senten a banda i banda els de l'acord d'investidura espanyola?. Això, sense cap garantia. Si, es veu que els de JxC son com els de ERC, les coses gratis perquè sou "monos" i sempre us heu sentit menystinguts des dels anys 80 i per això heu fet dos tripartits?. Perque de tant voler "absorbir" el PSC, el que voleu es substituir-lo?. Evidentment això no es política independentista. Es un altra cosa. I pastanaga d'indult. A veure si d'una puta vegada, ens dieu quina es la vostra politica. Jo la tinc estudiada des dels anys 30 del secle passat, fins el retorn del Marqués i més enllà. F8ins i tot de quan l'Avi Florenci, era de la colla. A veure si em de començar a dir totes les veritats i em continueu dient corrupgent. Quina pena. Quina estafa.
    92
    127
    Respon
      Si noi, 12/05/2021 1:34 pm
      n'haurian d'haver après amb Mas que tampoc tenia paraula, per obtenir la presidència va pactar convocar eleccions inmediatament després de la costellada de tres respostes, després es desdí i no convocava eleccions si no hi havia una llista única amb ell de cap, la CUP el va enviar al seu lloc, la paperera de la història. Els passarells d'ERC no havian d'haver fet presidenta del parlament a Borràs sense tancar el Govern.
    Pajaritu 11/05/2021 8:37 pm
    Implentarem la Reichpubliquita. Som mayoría, tenim el 52% del 25%. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    trilero 11/05/2021 8:36 pm
    ERC al descubierto, tripartito ¿apuestas?