Que el català es pugui parlar al Parlament Europeu és un “objectiu d’importància simbòlica però clarament insuficient“. Així ho consideren des de Junts, que en un comunicat fet públic aquest dimecres han volgut respondre a la nova demanda que el govern espanyol ha traslladat a la presidenta del Parlament Europeu (PE), Roberta Metsola, perquè permeti l’ús del de la llengua a l’alta cambra europea.

“Aconseguir l’oficialitat de la llengua catalana a la UE no és una qüestió simbòlica, sinó un objectiu polític que ha de donar força a la llengua, reconèixer els seus parlants i generi incentius per al seu coneixement i aprenentatge”, defensa la formació, que assegura que és una “qüestió de voluntat política” perquè ja hi ha els “arguments jurídics”.

Des de Junts apunten que aconseguir parlar català al plenari del Parlament Europeu sense ser llengua oficial “tampoc aturaria la discriminació actual contra la llengua catalana en els processos per aconseguir beques o passar oposicions a les institucions europees”. Per tot això, defensen que en el marc de la negociació de la Mesa del Congrés, Junts i PSOE van pactar l’assoliment de l’oficialitat del català i no només poder parlar-lo al Parlament Europeu i a la resta d’institucions europees.

Una oportunitat desaprofitada

“Cal que els representants oficials de l’estat espanyol, se centrin de veritat en la tasca de les negociacions bilaterals per tal d’aconseguir la unanimitat al Consell Europeu. La resta d’estats, esperen propostes i negociacions en ferm”, defensa en aquest comunicat la formació juntaire. El partit encapçalat per Jordi Turull, però, va més enllà i també retreu al govern espanyol que hagi “desaprofitat” la investidura de la Comissió Europea per posar aquesta problemàtica sobre la taula i mostrar dura amb la llengua. “Demostra que aquesta no ha estat en cap cas una prioritat per al govern espanyol els darrers mesos”, ha conclòs.

Comparteix

Icona de pantalla completa