El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Joan Carles Gallego: “Malgrat el que es digui en campanya, el tripartit és possible”
  • CA

Joan Carles Gallego (Barcelona, 1954) ha passat del món sindical –va ser secretari general de CCOO- al món polític en un moment en què, justament, el món laboral i la societat seran el focus de la gestió de la crisi sanitària i econòmica. Arriba de número dos de Jéssica Albiach a En Comú Podem, convençut que el pacte amb ERC i el PSC és possible i necessari, malgrat reconèixer que caldrà una ajuda de Madrid per aconseguir la calma enmig de la tempesta. Rep El MÓN a la seu dels Comuns a Barcelona en l’esprint final de campanya.

Catalunya en Comú Podem podria arribar a tenir la clau de la governabilitat, per fer un desempat entre dos blocs al Parlament, fins i tot per forçar una repetició electoral. Tenen vostès previst aquest escenari?

Tot indica que tindrem un Parlament més plural i tot indica que no hi haurà govern si no és de coalició. La nostra aposta és per fer un govern d’esquerres que faci polítiques de transformació estratègica per cobrir les necessitats socials de la gent, i que al mateix temps abordi els reptes econòmics, climàtics i de reindustrialització que té la nostra societat.

Però si l’independentisme no sumés, descarten donar suport a un PSC que tingués també els vots de Cs, PP i Vox?

És que només hi ha dues possibilitats: o continuar com els darrers deu anys, amb un desgovern que ha estat estèril des del punt de vista de les necessitats socials i nacionals de Catalunya, o un govern d’esquerres. No hi ha alternativa possible.

Aritmèticament, el pacte del PSC amb la dreta, i el suport dels Comuns, no està descartat. Una altra cosa és que ho estigui políticament.

Serien somnis d’una nit… O repetim la fórmula fracassada o fem un govern d’esquerres.

Gallego demana a ERC que veti Joan Canadell al Govern per “racista i xenòfob” JORDI BORRÀS

Un acord per a un govern en minoria del PSC i els Comuns, amb el suport d’investidura de Cs, PP i Vox és inviable, en cas que l’independentisme no sumés?

Insisteixo, la nostra proposta és d’esquerres. Aquest escenari està descartat completament, no tindria cap sentit.

Quan parlen d’un govern d’esquerres, estan pensant en la CUP, o només en el tripartit amb ERC i el PSC?

És una proposta clarament orientada a abordar la greu crisi econòmica i social que vivim, que ha de pivotar sobre una reconstrucció econòmica en tres grans línies: la construcció de serveis públics des de la perspectiva europea, donant de millors béns i serveis i crear 300.000 llocs de treball, la transformació ecològica i la digitalització de l’economia, amb equilibri territorial i recerca, i finalment, la fiscalitat. Difícilment tindrem uns serveis públics transformadors si no tenim una fiscalitat suficient, amb un pacte fiscal entre Catalunya i Espanya.

Concreti quins serien els seus socis de govern.

És un projecte d’esquerres.

Pot dir sigles?

El PSC i ERC.

I la CUP no és d’esquerres?

La CUP ha de pensar què vol ser quan sigui gran… Fa deu anys que dona suport a les polítiques de JxCAT. Fa quatre dies que es negava a una comissió d’investigació sobre el tema de les residències i la Covid-19. La CUP ha estat la crossa d’unes polítiques fracassades. Ara, si la CUP vol formar part d’un projecte de transformació social i econòmica, cap problema.

Vostès insisteixen en la possibilitat d’un acord amb ERC i el PSC per governar, però els republicans han dit per activa i per passiva que no governaran amb el PSC. No és un carreró sense sortida?

Les fórmules concretes en què això s’ha de materialitzar es veuran després del 14F. Nosaltres tenim voluntat de teixir les aliances entre ERC i el PSC. Som conscients que a banda de les propostes econòmiques i socials, hi ha d’haver les propostes per abordar el conflicte polític que té Catalunya. S’ha avançat força en el reconeixement que hi ha un conflicte amb la taula de diàleg, i aquesta taula ha de construir un acord que clarifiqui la relació entre Catalunya i Espanya, i aquest acord haurà de ser referendat per la ciutadania. I en paral·lel, perquè això funcioni, necessitem abordar la situació injusta que va provocar la sentència del Suprem i que les persones que són a la presó surtin de manera ràpida. I aquí treballem amb la via de l’indult i la de la reforma del codi penal.

Els comuns aposten per un govern d’esquerres amb el PSC i ERC JORDI BORRÀS

ERC, JxCAT i la CUP, així com els presos polítics i exiliats, són partidaris de l’amnistia. Vostè no s’hi ha referit.

L’amnistia ni la contemplem ni la deixem de contemplar, la nostra aposta és la que és útil per a les persones i per a la política, i l’indult i la reforma del codi penal són possibles i útils perquè poden construir les aliances necessàries al Congrés dels Diputats. L’amnistia, no sabem si pot ser útil per fer aliances al Congrés, i ara pensem que no és possible.

N’han parlat, amb ERC, d’aquest tripartit?

Les converses privades són privades. Tothom parla amb tothom, però en campanya electoral tothom es dirigeix a convèncer els seus. Nosaltres, pel que coneixem i hem pogut debatre, creiem que és possible construir una proposta política a partir d’una aliança amb ERC i el PSC.

Qui tingui més escons és qui ha de liderar aquesta aliança?

La fórmula concreta l’haurem de discutir després. Capacitat de lideratge la Jéssica Albiach l’ha demostrat, perquè té capacitat de diàleg i anàlisi crítica. En tot cas, la fórmula ja la discutirem l’endemà de les eleccions.

Un tercer tripartit és possible?

Malgrat el que es digui en campanya, el tripartit és possible. No descartem aqueta fórmula en absolut.

S’imagina la foto de Jéssica Albiach, Pere Aragonès i Salvador Illa al Palau de la Generalitat, doncs.

Nosaltres veiem aquesta fotografia, sí, però sobretot veiem un govern d’esquerres. Quan comencem a parlar, primer bilateralment i després els tres, veurem com es concreta aquesta fotografia. Insisteixo, la fórmula del tripartit molta gent la veu, quan parlem amb la gent dels pobles ens diuen que tenen un record positiu de polítiques socials i de transformació. De fet, nosaltres recuperem algunes propostes importants del tripartit, com la llei de barris verds.

Un govern en minoria del PSC i els Comuns, amb el suport d’ERC, també el contemplen?

Un govern en minoria no donaria la solidesa que ens cal. Cal un pacte de govern d’esquerres molt ben delimitat, el perímetre ha de quedar molt clar.

ERC ha fet la proposta d’un front amb JxCAT, CUP i Comuns, que vostès sí que han descartat.

És una fórmula tramposa, un menú impossible de condimentar. No pots voler donar satisfacció als problemes materials i socials de la societat i al mateix temps fer apostes fiscals regressives o de model econòmic neoliberal. Si tu situes en aquest pacte a JxCAT i el PDeCAT, fas impossible abordar la reconstrucció del país, perquè ells defensen el model neoliberal amb què es va gestionar la crisi anterior. I encara hi ha un altre problema greu: a les llistes de JxCAT hi ha persones que mantenen actituds xenòfobes i racistes. No és democràticament acceptable, i demanem a ERC que digui que no pot seure a un govern on hi hagi persones que tenen actituds racistes. Democràticament no és possible. Al racisme i la xenofòbia cal aïllar-los políticament. I amb Vox, cal aïllar-la i combatre-la políticament. Ni aigua. Ara bé, tant dolent és el racisme de Vox com el que s’expressa en qualsevol llista al Parlament.

Perquè el lector ho entengui, a qui es refereix de JxCAT?

Joan Canadell va tractar de ‘colons’ les persones que viuen i treballen a Catalunya havent nascut fora de Catalunya, i això fa un tuf racista i xenòfob molt clar.

Al seu entendre, ERC no ha de permetre que el número dos de JxCAT sigui conseller?

Jo, tenir al govern una persona amb actituds xenòfobes i racistes, des del punt de vista cultural, polític i ideològic no em sembla de rebut. Per estar en un govern democràtic has de tenir actituds democràtiques, és molt senzill. Necessitem un govern per a tots els catalans, no pots excloure una part substancial de la societat.

Tornant a la seva proposta. Com poden els Comuns fer que ERC deixi al marge que el PSC és un dels partits del 155 i que ha aplaudit la repressió contra l’independentisme?

L’indult i la reforma del codi penal, gràcies als esforços que hem fet nosaltres tant al Congrés dels Diputats com al propi govern de l’Estat, hem posat sobre la taula aquests dos temes, que estan avançats. Més d’hora que tard acabarà materialitzant-se. No sé si serà el 15, el 16 o el 17, són coses que tenen els seu termini però que han d’avançar ràpidament perquè formen part de la solució política al conflicte. Desmuntar la malifeta judicial ajudarà a que la taula de diàleg pugui avançar en una solució.

Gallego creu que els indults o la reforma del codi penal del delicte de sedició arribarà aviat JORDI BORRÀS

ERC no demana l’indult, sinó l’amnistia. I defensa l’autodeterminació. No sembla un còctel fàcil de digerir, amb el PSC.

Les capacitats d’autogovern s’ha de gestionar amb el dia a dia per a l’economia i la ciutadania. Però durant deu anys, les capacitats d’autogovern s’han utilitat només per gestionar el conflicte polític i nacional, degradant el govern i l’economia. Nosaltres volem que Catalunya avanci en paral·lel en drets socials i drets nacionals. Per això nosaltres apostem per una república plurinacional que doni satisfacció a les demandes de construcció nacional de Catalunya en un context global basat en la cooperació entre els diferents nivells d’administració.

La CUP s’ha fixat com a termini el 2025 per celebrar un referèndum vinculant. Els Comuns treballen amb algun horitzó en aquest sentit?

No posem cap horitzó temporal. Hi ha d’haver un acord en la taula de negociació, i aquest acord l’ha de votar la gent. Un acord que estableixi les bases de la relació entre Catalunya i Espanya, i si és referendat, ha de ser vàlid. Però no podem situar-nos en la lògica processista de prometre referèndums per votar una cosa que no té validesa jurídica.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Borinot a febrer 08, 2021 | 22:19
    Borinot febrer 08, 2021 | 22:19
    Als vividors i falsos com tu, ni aigua
    115
    Icona de dislike al comentari de: Borinot a febrer 08, 2021 | 22:19 11
    Respon
  2. Icona del comentari de: David. a febrer 08, 2021 | 22:31
    David. febrer 08, 2021 | 22:31
    És evident que és el mateix votar ERC, que PSOE(psc) o Podemos(comuns).
    155
    Icona de dislike al comentari de: David. a febrer 08, 2021 | 22:31 178
    Respon
    • Icona del comentari de: Si noi, a febrer 09, 2021 | 08:39
      Si noi, febrer 09, 2021 | 08:39
      És evident que és el mateix votar Junts x Sou, PedoCat, o PNC, que votar Processisme cap enlloc i Corrupció.
      123
      Icona de dislike al comentari de: Si noi, a febrer 09, 2021 | 08:39 97
      Respon
  3. Icona del comentari de: Pere a febrer 08, 2021 | 22:46
    Pere febrer 08, 2021 | 22:46
    Comuns blanquejant el franquisme Acceptant el suport de (els del diccionari) Tan ha camviat el feixisme? O han canviat els suciolistos?
    132
    Icona de dislike al comentari de: Pere a febrer 08, 2021 | 22:46 15
    Respon
  4. Icona del comentari de: Cge a febrer 08, 2021 | 22:54
    Cge febrer 08, 2021 | 22:54
    Aquest home, és un rabiós de mena i també un inútil sindicalista prou enganyat no sou de esquerres
    106
    Icona de dislike al comentari de: Cge a febrer 08, 2021 | 22:54 12
    Respon
  5. Icona del comentari de: Tripartit no, gràcies a febrer 08, 2021 | 23:28
    Tripartit no, gràcies febrer 08, 2021 | 23:28
    Traeix els treballadors que diu representar i traeix el seu país. Busques al Google "Traïdor" i et surt la seva foto
    125
    Icona de dislike al comentari de: Tripartit no, gràcies a febrer 08, 2021 | 23:28 157
    Respon
    • Icona del comentari de: de quin tripartit parles? a febrer 09, 2021 | 09:57
      de quin tripartit parles? febrer 09, 2021 | 09:57
      de la Diputació de Barcelona? JxSou+PSOEcat+Comuns?
      83
      Icona de dislike al comentari de: de quin tripartit parles? a febrer 09, 2021 | 09:57 49
      Respon
  6. Icona del comentari de: VEritas a febrer 08, 2021 | 23:34
    VEritas febrer 08, 2021 | 23:34
    Coscubiela, Gallego, Colau. Albiach..............tots la mateixa mer.. !!
    145
    Icona de dislike al comentari de: VEritas a febrer 08, 2021 | 23:34 6
    Respon
  7. Icona del comentari de: Comu.DESC fabrica de GOLFOS COMUNS a febrer 09, 2021 | 05:51
    Comu.DESC fabrica de GOLFOS COMUNS febrer 09, 2021 | 05:51
    Un parasit colauesc, un mamifer alimentat pels treballaors, un miserable GOLFO COMU Colau mai hatreballar, es llesta i GOLFA COMUNA
    151
    Icona de dislike al comentari de: Comu.DESC fabrica de GOLFOS COMUNS a febrer 09, 2021 | 05:51 13
    Respon
  8. Icona del comentari de: jaume de mais a febrer 09, 2021 | 06:58
    jaume de mais febrer 09, 2021 | 06:58
    Un altre dropo vividor i van ........ es perd el compte amb tanta xusma.
  9. Icona del comentari de: Moi a febrer 09, 2021 | 07:38
    Moi febrer 09, 2021 | 07:38
    Ei cabró, jo soc un colono asimilat que odia el seu pais d'origen. I ???? Que soc radical i no soporto els espanyols si i ?????? Que no soporto espanya si i ????? Que os vull fora de cat i marcant el pas si i ???? Que estic disposat a carregarme a qualsevol que intenti agredirme si i ????? Que estic disposat a jugarme la per defensar el que m'he fet meu ni ho dubtis i ??? Quan vulgueu ens veiem les cares gossos covards.
    91
    Icona de dislike al comentari de: Moi a febrer 09, 2021 | 07:38 13
    Respon
  10. Icona del comentari de: Luç a febrer 09, 2021 | 08:16
    Luç febrer 09, 2021 | 08:16
    Este desastre centralista chupoctero , es ,quien tiene conicimiento de su trayectoria, un vividor del sistema q lo unico q ha aportado es un mal ejemplo como representate de la clase trabajadora
    • Icona del comentari de: Prou a febrer 09, 2021 | 08:34
      Prou febrer 09, 2021 | 08:34
      El condemnat per xenòfob, Manuel Valls va ser acceptat per Colau i Psc en el pacte per l'alcaldia de Barcelona contra Erc. Estimat Gallego. T'utilitzen.
  11. Icona del comentari de: adolf a febrer 09, 2021 | 08:16
    adolf febrer 09, 2021 | 08:16
    Aquest personatge esmenta que El Sr. Canadell es racista, doncs be, aquest pàjaru i tota la seva ramaderia necessiten immigració perquè cal avituallar de vots els seus partits amb l'objectiu d'assolir poder, es a dir, malgrat que la immigració es responsable en bona part del atur mes alt d'europa i sous de misèria i aquesta ramaderia i sindicats tots callats ,es pervers.
    356
    Icona de dislike al comentari de: adolf a febrer 09, 2021 | 08:16 206
    Respon
    • Icona del comentari de: Tu ets corruptgent o ruc? a febrer 09, 2021 | 09:54
      Tu ets corruptgent o ruc? febrer 09, 2021 | 09:54
      Aquest pàjaru, Canadell, és dels que's queixan de la immigració però la fan servir "en negre". La majoria de inmigrants no votan perquè no tenen papers, ruc!
      249
      Icona de dislike al comentari de: Tu ets corruptgent o ruc? a febrer 09, 2021 | 09:54 307
      Respon
  12. Icona del comentari de: Romà Torrents a febrer 09, 2021 | 08:30
    Romà Torrents febrer 09, 2021 | 08:30
    Res no obvi en el que diu aquest individu. Va accedir a la SG de CCOO de Catalunya quan ja havia deixat de ser sindicat de classe, nacional i sociopolític i va acabar de domesticar-lo i de sotmetre's al gran "punto gordo" que és Madrid per les Espanyes. Obedient i mesell. Cal agrair-li que alguna cosa va treballar abans d'accedir a la SG del lobby Iniciativa-CCOO i altres marques petites. L'anterior, l’ínclit Coscubiela sols havia treballat d’assalariat del Sindicat (i d'alguna manera segueix igual ara, portes giratòries d'Endesa, Esade’s i altres de les seves merdes). En Gallego va col·laborar en pactes vergonyosos amb Seat, etc. (d’aquí vé al ja ara nefast Pacheco) i va enganyar als líders del procés afalagant-los amb la seva marca extinta (CONC) per fer-los veure que seria un suport extern limitat (des del sobiranisme solidari) al procés. Fals. Tot ell és un frau. Sindicalista d'embolcall de paper de cel·lofana). Jo, com molts altres, vàrem aguantar dins de CCOO fins que la vergonya de seguir m’ho va fer inevitable... felicito i admiro a aquells que resisteixen dins de la marca CCOO (que no CONC!) intentant que el Sindicat no oblidi el seus orígens de classe i nacional (de Catalunya). Els hi desitjo sort però soc dels que penso que cal sortir-se del que maneguen els sindicalistes colonials que malviuen en un sistema que permet presos com els dos Jordis... Dels altres presos (polítics) fins i tot accepto que poden haver matisos però que pels Jordis i CRD’s, Hasel, Valtonyc’s etc. sols hagin fet les típiques declaracions dels ex-comunistes “de medio pelo” m'indigna... Clarament, Joan Carles, ets una mostra del sindicalisme de no classe i domesticat. Ara toca Parlament i després ja saps Endesa, Esade's etc. Oi que serà així?... Amb el Coscu ja tens una bona guia d'acció. Acabo amb un matís... és millor que siguis dins el marc dels Comuns que passar-te al suport i vot directe als Illa’s de torn... que bona part de “grans” lluitadors d’opereta des de fa anys (encara amb rendes de ser de CCOO i marques col·laterals) ho fan amb moltes vergonyes via les seves xarxetes d’amic i coneguts. Quin fàstic de gent!
    • Icona del comentari de: Antoni Oliva a febrer 09, 2021 | 09:43
      Antoni Oliva febrer 09, 2021 | 09:43
      Penso exactament el mateix. Vaig estar quasi 30 anys al sindicat CCOO fins que per dignitat no vaig poder aguantar més i em vaig allunyar molt de la direcció a partir de l'1 d'octubre quan per mi la direcció va derivar en un dels pilars del règim monàrquic. Amb aquests dirigents sindicals no arribarem enlloc, ni com a treballadors (ara jubilat) ni com a República, ni catalana ni espanyola. Salut.
    • Icona del comentari de: JCV a febrer 09, 2021 | 12:26
      JCV febrer 09, 2021 | 12:26
      Molt bé!!! Fantàstic! Tot això que heu dit, no es pot dir més ben dit.
  13. Icona del comentari de: L'OBSERVADOR ASTORAT a febrer 09, 2021 | 08:39
    L'OBSERVADOR ASTORAT febrer 09, 2021 | 08:39
    EN COMÚ - PODEM ("sucursal colonial" de Podemos) i altres partits “suposadament progres i d’esquerres", són la nova versió del "LERROUXISME". Tots ells “Col.laboradors Necessaris, Tontos Útils i Blanquejadors" del "Deep State Ñ (Borbónic- Franquista 2.0)" i dels seus partits més afins (PP, PsoE = Psc, C's, Vox, SCc……), amb els quals queden total i perfectament "HOMOLOGATS".
  14. Icona del comentari de: Jo no visc del cuento com tu, Gallego a febrer 09, 2021 | 08:48
    Jo no visc del cuento com tu, Gallego febrer 09, 2021 | 08:48
    Aquesta cançó ja la conec: tot el que no combregui amb les vostres rodes de molí és "de dretes" i "xenòfob". I vosaltres què sou? Llepeu el cul al rei d'Espanya, permeteu i justifiqueu l'espoli que empobreix els habitants de Catalunya (sobretot els més pobres que en teoria heu de defensar), sou solidaris amb els palestins però calleu com putes quan els perseguits som els catalans. Les dretes (les de veritat, les que remenen les cireres a l'ombra a Madrid) estan molt contentes amb unes "esquerres" meselles, submises, inútils i lobotomitzades com vosaltres. Només els analfabets us voten.
    • Icona del comentari de: totalment d'acord a febrer 09, 2021 | 10:03
      totalment d'acord febrer 09, 2021 | 10:03
      més bé no es pot dir i retratar a personatges com aquest paràsit d Gallego...només discrepo en una cosa, tots aquests llepons, no són ni han estat mai d'esquerra...no tenen ideologia, cap ni una...són uns mercenaris, q treballen x qui els pagui més sense fotre brot.
  15. Icona del comentari de: Fidel a febrer 09, 2021 | 09:09
    Fidel febrer 09, 2021 | 09:09
    El discurs del Gallego és sectari i excloent. Vaja, res de nou perquè ja ho va demostrar quan estava al capdavant de CCOO. Res a canviat en ell. Tampoc en els Comuns. Una cançoneta que sempre es repeteix. No la compro ni la recomano. Demagog, sí. Farsant, també.
  16. Icona del comentari de: De calaix a febrer 09, 2021 | 09:21
    De calaix febrer 09, 2021 | 09:21
    Aquestes eleccions van d'independentisme o de 155 i repressió de l'estat Qualsevol proposta que desfiguri això és un cavall de Troia del 155. Alerta!!
  17. Icona del comentari de: totalment d'acord a febrer 09, 2021 | 10:10
    totalment d'acord febrer 09, 2021 | 10:10
    més bé no es pot dir i retratar a personatges com aquest paràsit d Gallego...només discrepo en una cosa, tots aquests llepons, no són ni han estat mai d'esquerra...no tenen ideologia, cap ni una...són uns mercenaris, q treballen x qui els pagui més sense fotre brot.
    105
    Icona de dislike al comentari de: totalment d'acord a febrer 09, 2021 | 10:10 7
    Respon
  18. Icona del comentari de: Fu Man Txu a febrer 09, 2021 | 10:50
    Fu Man Txu febrer 09, 2021 | 10:50
    Els catalans independentistes som uns xenofobs i uns supremacistes. Els nazionalistes espanyols que ens volen ANIQUILAR son uns herois. Aixo veu Espanya el conflicte CAT-ESP.
    107
    Icona de dislike al comentari de: Fu Man Txu a febrer 09, 2021 | 10:50 7
    Respon
  19. Icona del comentari de: Segons la seva ideologia, hauria de ser Quatripartit! a febrer 09, 2021 | 12:32
    Segons la seva ideologia, hauria de ser Quatripartit! febrer 09, 2021 | 12:32
    Quan parla el JC Gallego de tripartit, es refereix al format pels Vulgars/Colono's/P$OE, oi què sí?? Doncs s'oblida dels Bocs, això no està bé!!
  20. Icona del comentari de: Ramon a febrer 09, 2021 | 13:05
    Ramon febrer 09, 2021 | 13:05
    La Ce Ce O O local és sucursal per partida doble. Sucursal de la Ce Ce O O espanyola. I sucursal de la Caixa.
    • Icona del comentari de: Són d'allò més fals! a febrer 09, 2021 | 22:55
      Són d'allò més fals! febrer 09, 2021 | 22:55
      Ells poden fer al partit, tant amb Naziudadanos, VOX i el PP o PSOE, mentre no sigui amb catalans qualsevol feixista dels altres els està bé. S'ha/n passat anys enganyant als treballadors, ara va/n per al poble en general.
  21. Icona del comentari de: Ramon a febrer 09, 2021 | 13:09
    Ramon febrer 09, 2021 | 13:09
    L'única sortida és que ERC és fumi una patacada tan grossa que hi hagi revolta interna i defenestrin la cúpula d'agents sociates o sigui d'Espanya.
    21
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a febrer 09, 2021 | 13:09 14
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramoneta i puta a febrer 09, 2021 | 14:21
      Ramoneta i puta febrer 09, 2021 | 14:21
      Fill meu, coneixes ta mare però no ton pare. Has vist com t'assembles a Duran i Lleida?
  22. Icona del comentari de: Ramon a febrer 09, 2021 | 14:47
    Ramon febrer 09, 2021 | 14:47
    Com que Espanya descarta fer-nos espanyolistes -per això ja compta amb la colonització-, ens vol esquerranistes.
  23. Icona del comentari de: Ramon a febrer 09, 2021 | 14:48
    Ramon febrer 09, 2021 | 14:48
    Deu ser el polític més curt que no és d'ERC.
  24. Icona del comentari de: Agustí Vilella Guasch a febrer 09, 2021 | 16:54
    Agustí Vilella Guasch febrer 09, 2021 | 16:54
    Un dels personatges més inútils i prescindibles que corren per aquest país. Quan veig gent com aquest "pájaru" sempre em pregunto: eh que el país funcionaria perfectament sense ell?, doncs perquè l'hem de mantenir?
  25. Icona del comentari de: Octubrista a febrer 09, 2021 | 18:56
    Octubrista febrer 09, 2021 | 18:56
    Saben que la Comuna Pudenta rebrà una bona patacada per la seva col·laboració amb el govern del PPSOE i posen totes les seves esperances d'escalfar trones ben pagades en el tripartit.
  26. Icona del comentari de: Angels a febrer 10, 2021 | 01:33
    Angels febrer 10, 2021 | 01:33
    Sr. Gallego es vergonyos q persones com voste i el Coscubiela han destrosat el sindicalisme i les condicions laborals dels trabajadors, ara fan politica distructiva i com sempre aprofitanse de les portes giratories de les empreses q ens estan roban descaradament. Fote el camps mentire
  27. Icona del comentari de: Mali a febrer 10, 2021 | 21:53
    Mali febrer 10, 2021 | 21:53
    Eixamplar la base si, pero una bona base. No cal barrejar-hi merda que ens ha fotut amb l'ajuda d'un Valls perquè llavors no servirà per res i s'haurà de llençar.

Respon a Jo no visc del cuento com tu, Gallego Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa