Decisió inesperada del Parlament Europeu. La cambra europea ha decidit retirar aquest dimarts una fotografia d’una urna de l’1 d’Octubre que estava exposada en una mostra que havia de ser inaugurada avui al vespre. En l’acte està prevista una intervenció del president a l’exili, Carles Puigdemont, i de l’exconseller Toni Comín, que han organitzat l’exposició i que previsiblement faran referència a aquesta retirada de la imatge. El Parlament Europeu ha pres aquesta decisió després de rebre una queixa de Ciutadans, que quan va veure la imatge va demanar la seva retirada als serveis de la cambra.
Concretament, van queixar-se a cinc eurodiputats encarregats de supervisar els afers que afecten els eurodiputats i aquests van decidir impedir que la imatge sigui part de l’exposició que es presenta aquest vespre. L’exposició mostra les contribucions de Catalunya a Europa a partir de quatre eixos, quatre moments clau en la història de Catalunya i de la seva relació amb Europa. Per una banda, la creació del Consolat de Mar, una institució dedicada a la legislació marítima i mercantil pionera a Europa. Per altra la creació del Sindicar Remença, el primer dedicat a l’agrari al continent, i per la creació del Tribunal de Contrafaccions, una mena de tribunal constitucional de l’època. Per últim, la vaga de la Canadenca, el primer pas per aconseguir la jornada laboral de vuit hores.

Ciutadans, escandalitzat
En el correu que els eurodiputats de Ciutadans van enviar als cinc qüestors es mostren veritablement escandalitzats amb la mostra de fotografies. “Sorprenentment, ens hem adonat que l’exposició inclou una fotografia que avala el referèndum inconstitucional organitzat a Catalunya l’any 2017”, comença el correu electrònic on acaben demanant que es retiri la fotografia abans que hi pugui anar públic i obri les portes oficialment. D’aquesta manera, el partit taronja, gairebé desaparegut a l’estat espanyol, ha aconseguit que el Parlament Europeu retiri la imatge que els treu de polleguera.