El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha comparegut aquest matí davant la Comissió General de les comunitats autònomes del Senat on ha defensat l’amnistia i el referèndum “com a culminació del conflicte polític”. “L’amnistia és imprescindible per tornar el que és un conflicte polític a la política i acabar amb exilis forçats, multes, espionatges, inhabilitació i persecució de ciutadans”, ha defensat.

Aragonès, que ha fet el seu discurs en català, ha dit que “l’amnistia és un pas imprescindible, un punt de partida”, per portar “solucions” al conflicte entre l’Estat espanyol i Catalunya. En aquest sentit, ha dit que la solució passa perquè la ciutadania voti en “un referèndum sobre la independència”. “Ho volem de forma acordada, de forma reconeguda i amb la participació de tothom”, ha destacat.

He vingut aquí a defensar Catalunya, la Catalunya de tothom que independentment del que pensin volen viure en llibertat pau i justícia”, ha reblat, i ha criticat que la comissió del Senat vulgui utilitzar Catalunya “per les batalles partidistes” entre el PP i el PSOE i “atiar l’anticatalanisme per desgastar l’adversari”. “Si els importés Catalunya ens convocarien per resoldre el mal servei de Rodalies que pateixen tots els usuaris, votin a qui votin”.

El president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, a la Comissió General de les Comunitats Autònomes del Senat / Europa Press

Aragonès, que ha saludat el president del Senat, Pedro Rollán, abans de comparèixer, ha afegit que “Catalunya és una nació europea, cívica i democràtica que s’ha forjat al llarg dels segles gràcies als nascuts a Catalunya i les persones d’arreu”. “Com a net d’andalusos ho puc testimoniar perfectament”, ha ressaltat en un discurs que s’ha ajustat al temps establert per la cambra alta. Més enllà dels presidents autonòmics del PP, Aragonès ha estat l’únic que hi ha assistit, ja que no ho ha fet cap del PSOE ni tampoc el lehendakari Íñigo Urkullu, però ha abandonat la cambra en acabar la seva intervenció.

Reunió amb senadors catalans

Aragonès ha arribat al voltant de les 10 hores al Senat, on ha estat rebut per la portaveu d’ERC a la Cambra Alta, Sara Bailac, i al delegat de la Generalitat a Madrid, Joan Capdevila, i s’ha dirigit cap a una sala per mantenir una trobada amb senadors catalans del seu partit, Junts per Catalunya i el PSC. També s’ha vist veurà amb la portaveu de Bildu al Congrés, Mertxe Aizpurua, i el seu homòleg al Senat, Gorka Elejabarrieta.

Més notícies
Notícia: Herrera de la COPE s’acarnissa amb Aragonès per la visita al Senat
Comparteix
El periodista considera que el president hi va per necessitat perquè "Puigdemont li ha robat el protagonisme"
Notícia: La UE es reuneix per avaluar l’amenaça terrorista arran de la guerra a Gaza
Comparteix
Els dos atacs dels últims dies i l'onada d'amenaces de bomba a França posen en alerta els 27
Notícia: Tamara Falcó parla de l’incendi que va espantar tothom a la seva boda
Comparteix
La marquesa de Griñón confessa que la sogra va ser clau per evitar que aquell ensurt es convertís en una tragèdia
Notícia: MÉTEO | Alerta pel primer temporal de la tardor a Catalunya: on plourà més?
Comparteix
El Meteocat emet fins a quatre alertes per aquest dijous a la tarda

Comparteix

Icona de pantalla completa