Guanya el tripartit i perilla la majoria independentista, segons un sondeig d’El Periódico

Hi hauria un 30% d'indecisos, amb especial incidència entre el votant unionista

Un 31.6% dels electors catalans estan indecisos per al 14F. I la indecisió afecta sobretot el votant unionista (un 59% per un 29% dels independentistes) segons un sondeig de GESOP per a El Periódico. L’enquesta preveu que els partits que podrien integrar un tripartit d’esquerres, PSC, ERC i els Comuns, tinguin la suma garantida fins i tot en la forquilla baixa de resultats, sumant 34, 31 i 6 escons respectivament, que els donarien 71 escons. Una suma, però, que tant ERC om el PSC rebutgen, però que els Comuns insisteixen a materialitzar per posar fi al govern indepdendentista.

Per altra banda, el sondeig preveu que l’independentisme pugui perdre la majoria absoluta en la forquilla més baixa. Així, ERC obtindria entre 31 i 32 escons, JxCAT 30-31 i la CUP n’obtindria entre 6 i 7, de manera que es podria quedar a un sol escó dels 68 necessaris per a la majoria absoluta.

L’enquesta de GESOP també recull l’entrada de VOX al Parlament, que obtindria entre 5 i 6 escons, i la davallada de Ciutadans, que cauria fins als 11 o 12 escons. El PP creixeria fins als 8-9 escons, doblant els resultats actuals. Sigui com sigui la suma de VOX PP, CS i PSC, el bloc constitucionalista, no sumaria majoria absoluta en cap cas: 62 escons. Necessitaria els 6-7 dels Comuns, una aritmètica del tot impossible.

Comentaris

    uno que vive en Tabarnia 01/02/2021 1:25 pm
    donde estar el director de panfleto, no se, en gran cascada, donde esta gran cascada? no se, una vez por alli, otra por alla
    Ramon 01/02/2021 11:35 am
    A sota qüestionen que Vox sigui "constitucionalista". Vegem, d'entrada, constitucionalista n'és tothom. Fins i tot el jutge d'ERC de la cueta. Ell aspirava a una constitució estrambòtica, happyflower, pueril, d'acord, però TAMBÉ era una constitució. Quan hom diu que Vox és "constitucionalista", entenc que es fa en idèntics termes que quan se'n diu de la resta de partits espanyols. I sí, ben mirat pot ser discutible, perquè Vox no deu estar d'acord amb la distinció entre "nacionalidades i regiones" ni amb l'apel·lació als "derechos históricos". Però això també es podria dir de Colono's, per exemple. De bona part del PP. I de sociates com l'Alfonso Guerra, per exemple.
    Bot 31/01/2021 11:52 pm
    Tupinada de vot per correu del PSOE, por el cambio!
    Sí a la república 31/01/2021 9:59 pm
    Ompliu les urnes de vots independentistes.
      Millor l'extrena dreta? 01/02/2021 5:53 am
      No us fa vergonya dir que VOX és "constitucionalista"?
    GAVANENC 31/01/2021 9:21 pm
    Si, si, si.... Un altre que no encerta mai....
    Maria 31/01/2021 9:05 pm
    D'aquí no res, començaran amb pàtans, prunes i cireres des d'Andorra. Els del Periódico tenen l'enteniment escaçat!
      Ramon 31/01/2021 9:31 pm
      L'any 2012, la trampa que fan fer amb les enquestes va consistir a... no fer-ne! No hi va haver fruites andorranes. Llavors el pla era fer creure que CiU fregava la majoria absoluta. Marranades, els sociates en fan sempre, però aquesta vegada en faran més que mai. Aquesta vegada ja faran tupinada directa.
    El periódico és sociata i malxinat 31/01/2021 9:04 pm
    No s'ho creuen ni ells!
    Ramon 31/01/2021 8:56 pm
    La màfia sociata dona "enquestes" que vagin d'acord amb la tupinada que tenen organitzada perquè, així, el resultat no sorprengui .
    34
    10
    Respon
    Octubrista 31/01/2021 8:55 pm
    El PSC-iódico és un cagarro si fa no fa com el pamflet d'en Godó
    Raül 31/01/2021 8:47 pm
    Senyors de El Mon, us comunico oficialment que les "enquestes" de El Periodico son propaganda.
    Ramon 31/01/2021 8:45 pm
    A sota tenen por que "els fatxes" sumin. Per mi que hi ha qui anomena "fatxa" el que jo anomeno "espanyol".
    33
    24
    Respon
      Ramon 31/01/2021 10:22 pm
      Ha de ser per força això que dic. Quan diuen "fatxes" en realitat volen dir "espanyols" És que, si no, no tindria cap sentit. Com dimonis van a poder "sumar els fatxes"? El perill que hi ha és que sumi el tripartit. O sigui les esquerres espanyoles/espanyolistes. El que no entenc és per quina raó diuen "fatxa" en lloc de dir "espanyol". Són ganes de confondre, coi!
    Joanka 31/01/2021 8:18 pm
    globus sonda del periodico o pot ser somnis. Ja sabem la qualotat de les enquestes d'aquesta gent. En qualsevol cas un no s'ha d'adormir... per si de cas els fatxes sumen.
    fideli 31/01/2021 8:05 pm
    España no és cap legalitat. ningú els hi ho ha demanat
      Bonni 31/01/2021 9:05 pm
      Ja i us ho creieu? Mare de deu que son de sapastres.
    Ricard 31/01/2021 7:13 pm
    Si l'enquesta diu això els catalans ja sabem que hem de fer: mascaretes, correu, prudència i el que calgui, tret dels nostres compatriotes vulnerables, que tenen dret a protegir-se. Un altre dia ja ajudaran a protegir la nostra pàtria.
    Amill 31/01/2021 6:54 pm
    Si El Periodco diu aixó, vol dir que tot és al revés.
    Ricard 31/01/2021 6:54 pm
    Qui és constitucionalista aquí? El que intenta articular obertament una solució constitucional per tres maneres diferentd a un problema polític o el que envia a agredir a catalans indefensos que no cometen cap delicte i els aplica una llei especial per a ciutadans que no pensen com els agressors? Qui és el constitucionalista aquí?
    Ramon 31/01/2021 6:50 pm
    Aquesta vegada el PSC no presenta un sofà. Aquesta vegada presenta un taüt.