L’expresident d’ERC, Oriol Junqueras, i el Govern de Salvador Illa han desmentit haver mantingut cap reunió per mantenir alts càrrecs de la Generalitat afins al líder republicà, tal com ha assegurat aquest divendres RAC1. En un contundent comunicat, la candidatura de Junqueras, MIlitància Decidim, ha negat “categòricament” haver fet “cap reunió per tractar cap qüestió relacionada amb el manteniment de càrrecs d’Esquerra Republicana”.
🔴COMUNICAT 📃 Davant les informacions aparegudes aquest matí a @rac1👇
— Militància Decidim (@MDecidim) October 4, 2024
👉"Desmentim categòricament qualsevol insinuació o afirmació que vinculi Militància Decidim o Oriol @junqueras amb suposades peticions de manteniment de càrrecs dins del @govern." pic.twitter.com/W7epg6HzYQ
Segons l’entorn de Junqueras, les persones esmentades a l’article són “professionals que ocupen càrrecs en organisme i entitats públiques que es troben en processos de substitució, alguns amb dates acordades” i que depenen també de convocar consells rectors i d’administració. Per això no dubten a qualificar “d’absolutament falsa” la informació publicada per la ràdio del Grup Godó.
El Govern demana aïllar-se del soroll
Per la seva banda, el Govern de Salvador Illa ha volgut “deixar clar” que l’únic criteri que el president té en compte a l’hora de fer nomenaments és la professionalitat” de cada persona a l’hora de decidir hi ha un nomenament o es manté l’anterior càrrec. El conseller de Presidència, Albert Dalmau, ha desvinculat el Govern de cap pacte ocult. “Hem d’intentar aïllar-nos del soroll que arriba d’altres àmbits i formacions, que hi hauran de respondre ells”, ha dit Dalmau en roda de premsa després d’una reunió entre Illa i l’alcalde de Lleida, Félix Larrosa, al Palau de la Generalitat.
En la notícia publicada aquest divendres, RAC1 dona una relació de noms dels alts càrrecs pels quals hauria intercedit Junqueras. Es tracta del president del port de Barcelona, Lluís Salvadó; Eduard Suárez, director d’Equacat; Isaac Albert, president de l’empresa pública de logística Cimalsa, o Norma Pujol, directora de l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre.