Missing 'path' query parameter

El Govern ha criticat Junts per Catalunya per vincular el debat de política general al Parlament, que se celebrarà entre el 7 i el 9 d’octubre, amb l’estabilitat del govern espanyol, Pedro Sánchez. “Molt sovint se’ns ha acusat per part d’alguns grups de sucursalisme amb el govern d’Espanya o amb Madrid, i sorprèn que ara es vulgui vincular els debats al Parlament o les polítiques que s’hi defineixen amb uns acords d’una altra institució”, ha manifestat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, i portaveu del Govern, Sílvia Paneque, en la roda de premsa posterior al Consell Executiu d’aquest dimarts.

L’endemà que el partit de Carles Puigdemont avisés que “podrien passar coses” si els socialistes no aproven les seves iniciatives a la cambra catalana, Paneque ha dit que l’advertiment “sorprèn molt” i ha criticat que es barregin debats, i ha deixat clar que totes aquelles qüestions que afecten l’autogovern i les decisions polítiques sobre Catalunya “s’han de prendre en el marc del Govern, per un costat, i de la discussió i l’acord al Parlament, no a cap altre espai”.

Amb tot, Paneque ha subscrit “l’estratègia i les polítiques que ha desenvolupat el govern espanyol a favor de la reconciliació” i, en aquest sentit, ha destacat que el Govern ha buscat “des del primer moment acords amplis per a la concòrdia”. “Tenim la certesa que els catalans treballant conjuntament poden assolir de manera més ràpida els objectius”, ha defensat, i ha posat l’exemple de la llei d’amnistia aprovada al Congrés.

El president de la Generalitat, Salvador Illa, amb la consellera de Territori, Sílvia Paneque / Europa Press

El PSC creu que les propostes seran “fàcilment assumibles”

Per la seva banda, la portaveu del PSC al Parlament, Elena Díaz, ha assegurat que les propostes de resolució que pugui presentar el grup parlamentari de Junts en el marc del debat de política general haurien de ser “fàcilment assumibles”, però ha demanat esperar “veure quines propostes presenten”. “Si els punts de les propostes de resolució tenen relació amb els acords que han signat amb el PSOE, el govern d’Espanya i Pedro Sánchez seran fàcilment assumibles”, ha dit, i considera que “no hauria d’haver-hi en principi cap inconvenient” per votar a favor. Així mateix, Díaz ha recordat el “compromís” de Sánchez “amb Catalunya” i amb els pactes signats.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter