El president de la Generalitat, Pere Aragonès, assumirà el relleu de la presidència de l’Euroregió Pirineus Mediterrània de mans de la presidenta de la regió francesa d’Occitània, Carole Lamel·la, en un acte a Tolosa aquest divendres. Segons ha explicat la portaveu del Govern de la Generalitat, Patrícia Plaja, Aragonès realitzarà aquest dijous i divendres un “viatge institucional a la Catalunya Nord”, que culminarà amb l’assumpció de la presidència de l’Euroregió a Tolosa.

Al costat de Francina Armengol i Lamel·la
En el marc del traspàs de la presidència de l’Euroregió, Aragonès donarà una roda de premsa al costat de la presidenta del Govern balear, Francina Armengol, i Lamel·la, amb qui després es reunirà al costat de la consellera d’Acció Exterior i Unió Europea, Meritxell Serret. El dijous, el president visitarà la casa de la Generalitat, l’associació cultural La Bressola i ràdio Arrels a Perpinyà, i a la casa Macià a Prats de Molló.
Per part seva, Serret participa aquest dimecres a Brussel·les en una sessió plenària del Comitè de les Regions, visita que aprofitarà per a mantenir reunions bilaterals en el marc de la Unió Europea (UE).
Impulsar Catalunya a Europa
L’Euroregió Pirineus Mediterrani va néixer 29 d’octubre del 2004 a través d’un pacte entre el Principat, les Illes Balears, l’Aragó, Llenguadoc-Rosselló i Migdia-Pirineus. Tot i això, el 2006, l’Aragó va suspendre la seva participació, mentre que la Catalunya Nord es va unificar a través d’Occitània.
Els seus objectius són crear al nord-oest de la Mediterrània un pol de desenvolupament sostenible basat en la innovació i la integració social i econòmica del seu territori, així com contribuir a la construcció d’una Europa unida. També té com a objectiu convertir-se en un pol d’innovació i creixement mitjançant els vincles teixits entre els centres tecnològics, científics i culturals.