La consellera de Territori, Ester Capella, ha enviat una nova carta a la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, amb la qual li reclama la creació d’una comissió Estat-Generalitat per abordar l’ampliació de l’aeroport del Prat. La consellera de Territori assegura que la comissió bilateral és necessària per “assolir una solució que gaudeixi del màxim consens polític i social” i parteixi d’una visió “àmplia”. Amb la comissió, ha indicat Capella, es tindran en compte “tots els elements que puguin contribuir a la transformació eficaç del sistema aeroportuari de Catalunya i del seu aeroport principal”.

Assegura que el Govern aportarà “el màxim rigor tècnic” a un debat d'”altíssima complexitat”
Capella també li ha recordat a la ministra Sánchez que com que les competències d’aeroports són del seu Ministeri, és a ella a qui li correspon establir “amb caràcter prioritari” una data per a la “reunió constitutiva” d’aquesta comissió bilateral. En la carta, a més, afirma que la delegació del Govern assistirà a la comissió que demana “amb l’objectiu d’aportar el màxim rigor tècnic a un debat d’altíssima complexitat”.
Cal una solució de consens, eficaç i sostenible per a l’aeroport del Prat. No és fàcil, però és necessari que sigui així.
— Ester Capella Farré (@estercapella) October 30, 2023
Per això, avui he demanat a la ministra Raquel Sánchez la creació (amb data d'inici inclosa) d’una comissió tècnica bilateral per tractar a fons la qüestió. https://t.co/wL1wQUrBuA
Per últim, la consellera recorda que després que Aena llancés “de forma unilateral” la proposta d’ampliació de la pista Mar de l’aeroport, la que afecta l’espai natural protegit de La Ricarda, al delta del Llobregat, “nombroses entitats econòmiques, empresarials, socials i ecologistes s’han pronunciat sobre possibles vies per donar resposta a aquest repte”.
