Missing 'path' query parameter

Lleida, capital del Segrià. Territori conquerit pel PSC a les passades eleccions municipals després de quatre anys amb un Paer en cap d’ERC. Ha estat l’escenari escollit pel segon dia de campanya de Salvador Illa com a president a la Generalitat dels socialistes pel pròxim 12 de maig. Un dia força especial i amb cert optimisme contingut, amb l’estil Illa, pels averanys que els atorguen les enquestes i l’efecte que la maquinària socialista està notant per la decisió del president espanyol Pedro Sánchez de deixar en suspens les seves obligacions mentre decideix si dimiteix o no.

Al segon míting de campanya, el PSC ha anat fort i ha comptat amb un dels messies de la nova etapa socialista, l’expresident espanyol José Luis Rodríguez Zapatero que ja va visitar la ciutat en la campanya de les eleccions locals. Un home absolutament aclamat pel públic que omplia aquest vespre la sala Martina Castells de la Llotja de Lleida. Ha entrat amb Illa al so de la cançó It’s Time, d’Imagine Dragons, i de seguida, la parròquia s’ha aixecat de les cadires per aplaudir-lo. Tot en un marc d’espera al comitè federal que demà celebrarà el PSOE i la mobilització general de la militància per fer costat a Sánchez abans que prengui una decisió. Zapatero ha estat contundent, i amb una oratòria calculadíssima i agraïda, i després d’admetre que “va molt deixat anar”, ha demanat mobilització i ha pregat a Sánchez que continuï. “Has de seguir”, li ha sentenciat.

L’acte ha servit per deixar entreveure que el PSC està “motivat”. I sobretot, amb certa esperança per la prospectiva de bellugar un electorat que si bé es mobilitza per a les eleccions espanyoles feia el ronsa a les eleccions al Parlament, o que només es va animar a votar formacions desacomplexadament espanyolistes com Ciutadans. A Illa l’han precedit, a més de Zapatero, el Paer en cap, Félix La Rosa, o el cap de files del PSC pel 12 de maig, Òscar Ordeig o la seva número dos, Judit Alcalà,. Entre el públic, l’històric exalcalde de Lleida i exambaixador d’Espanya a Andorra, Àngel Ros, o l’expresident d’Aragó, Marcel·li Iglesies, el ministre d’Exteriors, José Manuel Albares o el líder d’Units per Avançar, Ramon Espadaler.

Zapatero amb Illa a Lleida/Marc Carnicé EP
Zapatero amb Illa a Lleida/Marc Carnicé EP

Zapatero, l’estrella

L’expresident del govern espanyol s’ha enfilat a la tribuna. “Vaig on en manen!”, ha advertit. S’ha posat en el paper del socialista bo, audaç i un punt graciós. Amb un estil de Club de la Comèdia, però amb prou coneixement per ponderar la ironia, Zapatero s’ha posat el públic a la butxaca amb frases simples, ben entonades i amb una gestualitat que acompanyava el missatge amb sincronia. L’exlíder del PSOE ha carregat fort contra la dreta i ha ordenat “creure en la democràcia del respecte, que és la que s’imposa a l’odi i la ira”. “La dreta que sempre ha parlat de la família… mira què fan amb la família de Pedro Sánchez”, ha exemplificat. “Ens mobilitzarem sense parar, davant l’odi, defensa de les institucions de la democràcia parlamentària no acceptarem la hipocresia intolerable de la dreta”, ha afegit. “Es pensen que el país és seu i el carrer és seu, i el país és de tots i el carrer és de tots”, ha expressat.

Després de lloar Catalunya i a Salvador Illa com a candidat -que ha qualificat de “centrecampista espectacular”- ha aprofitat per dirigir-se al ministre d’Exteriors i felicitar-lo pel fet que el govern socialista hagi reconegut l’Estat palestí. Així ha esperonat a la militància, simpatitzants i votants que es mobilitzin aquest dissabte davant la seu del PSOE, al carrer Ferraz de Madrid, per mostrar el suport a Sánchez per tal que continuï i plantar cara a la dreta que “durant segles ha tingut el poder per qualsevol de les maneres”. “Quina sort ha tingut el PSC amb Salvador Illa perquè per ser un bon governant ha de ser bona persona”, ha conclòs.

Més notícies
Notícia: El PSOE busca una mobilització massiva de la militància en suport a Sánchez
Comparteix
Les federacions socialistes volen que l'acte que organitzen aquest dissabte davant de la seu de Ferraz, a Madrid, sigui multitudinari I El ministre Félix Bolaños pensa que el president del Govern espanyol continuarà en el càrrec
Notícia: El jutge que empaita la dona de Pedro Sánchez volia treballar amb García Castellón
Comparteix
Juan Carlos Pintado va arribar a la final per fer de reforç al magistrat del Tsunami Democràtic
Notícia: La recepta de Puigdemont per impulsar  la “fase culminant” del Procés
Comparteix
Junts+ proposa reunificar l'independentisme, fixa l'1-O com la llavor per a un altre referèndum i proposa una acció exterior amb "veu pròpia" per tornar a situar el debat en l'àmbit internacional i reactivar l'embat amb l'estat espanyol
Notícia: Aragonès: “Com més força tingui ERC, més aviat serà la data del referèndum”
Comparteix
Referèndum, finançament singular i estat del benestar, les línies vermelles dels republicans per establir pactes de Govern | "Celebrem que Junts imiti ara l'estratègia negociadora d'ERC", diu el president

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter