El Suprem confirma tres multes de la Junta Electoral a Torra per penjar estelades

Els magistrats entenen que és un símbol partidista

Sense treva. La Sala III, del Contenciós-Administratiu, del Tribunal Suprem ha desestimat els recursos del president Quim Torra contra tres acords de la Junta Electoral Central de l’any 2019 que li van imposar tres sancions de multa (dues de 3.000 euros i una de 2.500) per infringir, com a president de la Generalitat de Catalunya, el deure de neutralitat política dels poders públics que s’exigeix ​​en període electoral. Els magistrats consideren els acords conformes “a dret i les sancions, proporcionals”.

El primer dels acords de la JEC recorreguts és de 13 de juny de 2019, que va imposar a Torra una sanció de 3.000 euros per l’exhibició de “llaços grocs i altres símbols de caràcter partidista” a les façanes de diferents edificis i espais públics dependents de Govern que presidia. Segons els magistrats afavoria així a algunes de les formacions polítiques que es presentaven a les eleccions generals, amb el consegüent trencament de el principi de neutralitat que tot poder públic ha de respectar durant el procés electoral.

La sentència del Suprem subratlla que la neutralitat de les institucions és un “principi bàsic del nostre ordenament jurídic i es troba declarada en els articles 9.3. i 103.1 de la Constitució.” En el cas concret, destaca que cap dubte ofereix que el “llaç groc” i “les banderes estelades” no representen a tots els ciutadans de Catalunya.

“Nefast 155”

Pel que fa les altres dues sancions de la JEC confirmades pel Suprem, són per l’emissió d’un missatge institucional per Sant Jordi amb contingut “coincident” amb el de determinats partits que es presentaven a les eleccions i per un correu enviat als funcionaris. Del discurs de Sant Jordi, la resolució del Suprem destaca que contenia “manifestacions incompatibles amb el seu deure de neutralitat” durant un període electoral, i sosté que això no estava emparat per la llibertat d’expressió. “Els drets fonamentals no estan concebuts com a instrument dels poders públics, sinó com a mitjà de protecció dels ciutadans”, diu la sentència.

I pel que fa a l’última multa, la JEC la va imposar perquè en un correu electrònic adreçat a funcionaris de la Generalitat també per celebrar Sant Jordi parlava del “nefast 155” i es referia a “l’exili” de Carles Puigdemont, referències que al Suprem li semblen una “valoració política d’uns fets”.

Comentaris

    X2 19/03/2021 2:30 pm
    Cal tancar aquesta cova de feixistes del suprem
    Lluis Rafols Bages 19/03/2021 10:40 am
    Totes aquestes discusions son inutils.Tohom sap perfectament a quin lloc està situat cadescú i quin es el calificatiu que es mereix. Ningú enganya a ningú i es inutil de volguer convèncer qui no vol escoltar ni raonar. Entristeix però quan la "justicia" castiga la llibertat de pensament i d'expresió quan aquesta es fa servir sense insultar ni ofendre a ningú.
    Teresa 18/03/2021 7:02 pm
    Tota aquesta xurma sempre ha viscut de robar
    Qualsevol funcionari de l'estat feixista pot fer el que vulgui amb el president de Catalunya, però ... i al de Ñòrdor??? 18/03/2021 6:22 pm
    A què esperem per fer el mateix que fan ells?? denúncies a tort i dret per a la tota la gent aquesta! Avui en dia qualsevol administració pot fotre a qui vulgui quaranta multes pel qualsevol concepte dels que administra.
    L'OBSERVADOR ASTORAT 18/03/2021 6:18 pm
    Valle-Inclán (Luces de Bohemia, 1920): "España es una deformación grotesca de la civilización europea…en España el trabajo y la inteligencia siempre se han visto menospreciados. Aquí todo lo manda el dinero…en España el mérito no se premia. Se premia el robar y el ser un sinvergüenza".
    Bonni 18/03/2021 5:52 pm
    I perquè mo? Ben fet Generalitat i penseu totes.
    A pagar 18/03/2021 5:45 pm
    Venga esa caixa de solidaritat, que levantar este país! Vamos mi gente! Todos a pagar con el lazito...
      Jpb 19/03/2021 3:20 pm
      Si noi, no com vosaltres que o teniu tot pagat, imagina't on seríem si no tinguessin que pagar el nostre i lo vostre
      Susanna 18/03/2021 8:02 pm
      Nyordo, quina ràbia que fa la caixa de solidaritat eh? :-)
        Pere,pera 19/03/2021 12:24 am
        Susanita como tienes el ratón,lo tienes rabioso?
        Para Susanna 18/03/2021 8:52 pm
        A mi ninguna Grocoñorda, son tus pempis los gastados! Juajuajuajua! Venga que ruleeee el sombrero, ir metiendo el dinerito que es por la causa, el ChisTorra con su pensión millonaria de ex presidente, y los súbditos esclavos a pagar multas!! Juajuajuajua! Que pena...enfin...
    Gonzalo 18/03/2021 5:38 pm
    Veis laZis? Esto 0s pasa por delinquir. Ni olvido ni perdón, laZis a prisión!!!!
    El cit campejador 18/03/2021 5:16 pm
    Tots els demòcrates han d'estar d'acord amb aquestes multes. La Gene és de tots i ens representa a tots no només als supremacistes feixistes.
    17
    91
    Respon
      Ricard 18/03/2021 6:48 pm
      No s'enten. No hi ha cap supremacista feixista català. Deus parlar dels colons castellanistes. Parla amb propietat. Nosaltres no anem a Castella a agredir ningú.
        Anònim 18/03/2021 8:36 pm
        Ricardito,ahora no hace falta ir a ningún sitio para agredir,se puede hacer desde casa sentadito con un simple móvil.
    LLARENA dPENA 18/03/2021 4:46 pm
    Anem bé. Si més no, encara semblaque ningú s'ha plantejat afusellar-lo.-Espero.
    Ramon 18/03/2021 4:15 pm
    Ernest Maragall troba que la denúncia d'Ada Colau és una persecució política.
    Ricard 18/03/2021 3:08 pm
    Jo el que trobo a faltar és la dignitat dels jutges catalans, si n'hi ha. No diuen ni piu mentre l'agressió castellanista es permanent. Quin gremi mes poruc o negligent.
    111
    2
    Respon
      Anònim 18/03/2021 5:24 pm
      Tú crees que los jueces catalanes son jilipollas,que quieres que digan?,lo mejor que pueden hacer es estar callados,sale una sentencia de culpabilidad razonada y justa,pues a callar.
        Ricard 18/03/2021 6:45 pm
        Als castellans, racistes com sou, us encanta emmordassar els catalans.
    Anònim 18/03/2021 3:05 pm
    Normal,eso es lo que pasa con tanto delinquir,las. sentencias se van acumulando y van saliendo,a pagar toca.
    320
    406
    Respon
    Dr Sallop 18/03/2021 3:01 pm
    Aquest paiu tindria d'estar tancat a Can Lledoners , que penji les pancartes a casa seva, pero no a la casa de tots !!
    521
    571
    Respon
      Ricard 18/03/2021 6:49 pm