L’actual líder del PP Català, Xavier García Albiol, ha anunciat aquest divendres que ha sol·licitat al president del partit, Pablo Casado, la “convocatòria d’un congrés extraordinari a Catalunya perquè el PPC pugui escollir un nou president”. Així doncs, els populars catalans substituiran Albiol després que aquest anunciés que es presentaria a l’alcaldia de Badalona.
Albiol ja va posar el seu càrrec a disposició de Mariano Rajoy, el llavors president del PP, després dels mals resultats del 21-D, les darreres eleccions al Parlament de Catalunya, però el també llavors president del govern espanyol va demanar que esperés.
“He solicitado al presidente del @PPopular la convocatoria de un Congreso extraordinario en Cataluña para que el PPC pueda escoger a un nuevo presidente” @Albiol_XG
— PP Català (@PPCatalunya) 5 d’octubre de 2018