El Govern de Salvador Illa s’obre a la intel·ligència artificial (IA). Segons avança el Periódico, aquest dimarts l’executiu del PSC crearà una direcció general d’IA. L’objectiu de la mesura és tenir una administració pública “més eficient”, “perquè la ciutadania guanyi temps i es redueixi la càrrega burocràtica”, ha dit el conseller de la Presidència i exgerent de l’Ajuntament de Barcelona Albert Dalmau.
La IA ja s’ha utilitzat en alguns casos puntuals dintre de l’administració pública, el darrer dels quals ha estat per agilitzar les autoritzacions per fer curses en espais naturals. Ara, amb la creació d’una direcció general, es vol generalitzar el seu ús. La nova àrea es dirà oficialment direcció general d’Intel·ligència artificial, Eficiència i Dades i penjarà del departament de Presidència de Dalmau, concretament de la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital.
Es convocarà un concurs de mèrits
La creació d’aquesta nova direcció general és una recomanació de la comissió d’experts per la transformació de l’Administració (CETRA) i la intenció del Govern és convocar un concurs de mèrits per trobar la persona que haurà de dirigir aquesta àrea.
L’objectiu de la Generalitat, és que aquest any el 60% dels treballadors públics de l’administració catalana utilitzen la IA i al llarg de tota la legislatura es redissenyin 120 procediments burocràtics i s’agilitzin.

“Una política de país”
Dalmau defensa la implementació de la IA al dia a dia de la Generalitat perquè sigui “una política de país”. També vol que Catalunya sigui “pioner en el seu ús per tenir una administració pública més eficient, perquè la ciutadania guanyi temps i es redueixi la càrrega burocràtica”, ha dit al diari del grup de Prensa Ibérica.
Segons Dalmau, a Catalunya “hi ha gent farta que els procediments triguin mesos, de no saber quan se li donarà una resposta, o que se li demani la mateixa documentació dues o tres vegades”.